Gå til innhold

Flere som gjemmer seg for TV-aksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å være borte når bøssebærerne kommer på søndag, er jeg den eneste?

Anonymkode: 08149...47e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg åpner ikke døra. Den låses. 

Anonymkode: 057a7...a37

• Liker 10
Skrevet

Lukker ikke opp døren, heller ikke på Halloween 

Anonymkode: 81752...bd7

• Liker 9
Skrevet

Skulle ønske man kunne henge opp skilt «ikke interessert». 

Ikke bare for bøssebærere, men også for dem som plent skal ringe på 10:00 på en lørdag for å selge vg 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 noen av oss jobber faktisk nattevakt i helga 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

I forhold til bøssebærere, det er en god sak, det kan jeg ikke argumentere imot. Men jeg har valgt meg en hjertesak som jeg gir penger til. Jeg klarer ikke redde hele verden selv, og gir heller en større slump til min hjertesak enn 10kr til alle saker. 

Anonymkode: 06189...aba

• Liker 10
Skrevet

Jeg skal pent takke nei. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Gir dessuten mer enn nok over skatteseddelen. Det gjør vi alle.

Anonymkode: c947c...f71

• Liker 8
Skrevet

Samme debatten år etter år..... :murvegg:

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske man kunne henge opp skilt «ikke interessert». 

Ikke bare for bøssebærere, men også for dem som plent skal ringe på 10:00 på en lørdag for å selge vg 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 noen av oss jobber faktisk nattevakt i helga 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

I forhold til bøssebærere, det er en god sak, det kan jeg ikke argumentere imot. Men jeg har valgt meg en hjertesak som jeg gir penger til. Jeg klarer ikke redde hele verden selv, og gir heller en større slump til min hjertesak enn 10kr til alle saker. 

Jeg gir 200 kr i mnd til SOS Barnebyer. Jeg klarer likevel å hoste opp noen kroner til tv-aksjonen og Frelsesarmeens juleinnsamling. For en hundrelapp får jeg tre brus, liksom. 

Anonymkode: 96675...24b

• Liker 7
Skrevet

Er bare å si at man allerede har gitt bidrag.
Synes det er verre med alle disse barna, fra ulike idrettslag, som ''tigger'' penger ved dørene. De har både vipps og ferdig utfylt (!) faktura, så unnskyldningen om at man ikke har småpenger liggende funker ikke lenger 😅
Vil gjerne støtte, men har ikke mulighet til å kjøpe lodd og div til 50,- ++ av alle sammen.

Anonymkode: 12653...6a6

• Liker 4
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det er plagsomt både med bøssebærere og unger i nabolaget som ringer på for å selge lodd til korps, fotball, klasseturer osv. Jeg er alltid vennlig og gir til alle, men jeg skulle ønske jeg kunne bestemt selv hva jeg vil støtte. Det er ikke lett å si nei til noen som ringer på døra

Anonymkode: ed212...8a9

• Liker 5
Skrevet

Før kunne man si man ikke hadde kontanter liggende, nå blir man konfrontert med at man kan vippse. Jeg er fattig og har ikke penger. Jeg har en lang jævlig historie bak meg og kan ikke gi penger, men jeg kan selvsagt ikke si det. Selvsagt er alle nordmenn rike, eller de har mye penger å avse.... 

Anonymkode: 5550e...cb9

• Liker 15
Skrevet

De er jævla manipulative de som går på dør etter dør, de vet det er vanskelig å si nei

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir 200 kr i mnd til SOS Barnebyer. Jeg klarer likevel å hoste opp noen kroner til tv-aksjonen og Frelsesarmeens juleinnsamling. For en hundrelapp får jeg tre brus, liksom. 

Hoste opp noen kroner til dem, så må man hoste opp noen kroner til de andre, hoste opp litt til til de tredje og slik fortsetter der. 

Jeg har valgt meg en sak, og da har jeg en sak. Det er ikke hele verden, men en hjertesak som får penger av meg. 

Du vet at alle ikke har noen kroner ekstra å gi. Før lønning denne mnd. hadde jeg 240kr igjen å leve for. Jeg har min sak, og gir dem etter evne. Sist jeg sjekket hadde p3 samlet inn 1 mill, så det er virkelig mange folk som gir og har dette som en sak de vil gi til.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før kunne man si man ikke hadde kontanter liggende, nå blir man konfrontert med at man kan vippse. Jeg er fattig og har ikke penger. Jeg har en lang jævlig historie bak meg og kan ikke gi penger, men jeg kan selvsagt ikke si det. Selvsagt er alle nordmenn rike, eller de har mye penger å avse.... 

"Jeg har gitt allerede."

Vip(p)s, løst!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De er jævla manipulative de som går på dør etter dør, de vet det er vanskelig å si nei

Ja, min 13-åring er jævla manipulator som er ute med mor og mormor for å lære å dele, bidra etc. 

Det er greit å ikke gi. Det er greit å si det. Eller låse døra. Men dere skulle vite hvor mange som er ufine mot unger som går med bøsse. Og det er ikke greit! 

• Liker 16
Skrevet

Gir aldri penger til noe(n) uten at jeg får noe jeg har lyst på gjen for det.

Anonymkode: c9d59...6b5

Skrevet

Å gjemme seg er fullstendig unødvendig!

Man kan si at man gir via vipps, selv om sannheten er en helt annen

Man kan spørre om å få en lapp (det var iallfall mulig tidligere), - uten å si at man ikke støtter

Man kan åpne døra, og høflig svare at man ikke har lyst til å støtte

Det er ikke verre enn det! Unødvendig å lage et stort nummer av ingen ting

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Ja, min 13-åring er jævla manipulator som er ute med mor og mormor for å lære å dele, bidra etc. 

Det er greit å ikke gi. Det er greit å si det. Eller låse døra. Men dere skulle vite hvor mange som er ufine mot unger som går med bøsse. Og det er ikke greit! 

Det er ufint sende barn til å gjøre voksne sitt arbeid, det er ikke rart mennesker blir provoserte

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ufint sende barn til å gjøre voksne sitt arbeid, det er ikke rart mennesker blir provoserte

Det er en fin søndagstur med barn og ungdom - sammen med voksne. Provoserende? Ærlig talt. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Millimani skrev:

Å gjemme seg er fullstendig unødvendig!

Man kan si at man gir via vipps, selv om sannheten er en helt annen

Man kan spørre om å få en lapp (det var iallfall mulig tidligere), - uten å si at man ikke støtter

Man kan åpne døra, og høflig svare at man ikke har lyst til å støtte

Det er ikke verre enn det! Unødvendig å lage et stort nummer av ingen ting

Men for noen av oss er det grusomt å bli stilt over for en enkel sosial setting.

Som denne her, har nesten samme reaksjon for å åpne døra for fremmede, uplanlagte folk, på døra:

20587E86-55AE-4F4A-AB46-6246F4A6894B.jpeg

• Liker 9
Skrevet

"Nei, beklager" eller "nei takk" sier jeg dersom det er noen på døra og jeg ikke vil/kan gi penger eller kjøpe noe. Noen ser faktisk forundret ut, nesten som de forventer at ethvert menneske som åpner døra for dem, står klar med pengene i hånda.

Anonymkode: 77189...aea

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...