Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har et dårlig snitt i hele studieløpet f.eks Snitt D, kan man ta opp årsstudium eller et annet studiet som bare varer 1 år slik at man får et høyere studiepoeng for å komme inn i videreutdanningen?

Jeg sikter til bachelor i sykepleie for så å ta videreutdanning i helsesykepleie. Jeg gidder ikke å ta opp noen fag fra bacheloren for å forberede snittet. Nei! Er helt utslitt av disse fagene.

Anonymkode: 3aedf...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trøste deg med at dersom du er ferdig med bacheloren for mer enn ett år siden har du høyst sannsynlig ikke mulighet til å ta opp fag, så da trenger du ikke tenke mer på det. Opptaksystemet er litt ulikt på de ulike skolene, men normalt baseres opptak til videreutdanning på bachelorkarakter, annen høyere utdanning, arbeidserfaring og alder (eldre søker foran yngre ved poenglikhet). Du bør rett og slett sjekke opptaksregler ved ulike skoler, og søke alle steder det er aktuelt for deg å gå i håp om å komme inn. Ett årsstudium kan gi deg poeng for annen høyere utdanning, men bachelorkarakteren vi fremdeles telle. Helsesykepleie er en populær videreutdanning pga mulilgheten for dagjobb, så inntaksgrensen er som regel høy. Jeg har dårlige karakterer fra grunnutdanningen, men kom likevel inn på en veldig populær videreutdanning med full pott på det andre. Her har jeg toppkarakterer, og det er heldigvis de som vises frem nå. Så det er bare å jobbe mest mulig og søke alle steder man kan i håp om at det en gang går. Evt kan du sjekke muligheten for å ta det utenlands. 

Anonymkode: 5510a...aa1

• Liker 1
Skrevet

Med en D i snitt kan du ikke akkurat ha lagt inn en innsats. 

Anonymkode: e84c8...486

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...