Gå til innhold

Hva gjør dere sammen som en familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg med foreldre, søsken og evnt barn i familien. 

Anonymkode: b8561...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hytteturer 

Tur i skogen, på beina eller med ski 

Sykkelturer

Middag hver dag

Kino 

Hagearbeid/husarbeid 

Ferier 

Besøker slekt og venner

Spiller brettspill

Er på stranda sammen 

Går på skøyter 

Teater

Museum

Restaurant

Slapper av i sofaen med film/tv

Det er ikke alt vi gjør like ofte.😊

Anonymkode: 31dd3...913

• Liker 1
Skrevet

Som storfamilie med våre foreldre og barn og våre søsken med barn, pleier vi å reise på hyttetur for å tilbringe tid sammen. Ellers møtes vi til middag, 17. Mai, jul, søndager og litt forskjellig. Da kan vi gå tur i byen, I skogen, spise is, dra på museum. 

Med kjernefamilien, mann og barn, pleier vi å sykle, dra i svømmehallen, lekeplassen, shopping, mye forskjellig.

Anonymkode: fa21b...dea

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hytteturer 

Sykkelturer

Middag hver dag

Kino 

Hagearbeid/husarbeid 

Ferier 

Besøker slekt og venner

Spiller brettspill

Er på stranda sammen 

Går på skøyter 

Teater

Museum

Restaurant

Jeg mente mest med utvidet familie, altså deres foreldre, søsken og barn, ikke kun «kjernefamilie».

men ellers en hyggelig liste 🙂

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som storfamilie med våre foreldre og barn og våre søsken med barn, pleier vi å reise på hyttetur for å tilbringe tid sammen. Ellers møtes vi til middag, 17. Mai, jul, søndager og litt forskjellig. Da kan vi gå tur i byen, I skogen, spise is, dra på museum. 

Med kjernefamilien, mann og barn, pleier vi å sykle, dra i svømmehallen, lekeplassen, shopping, mye forskjellig.

Anonymkode: fa21b...dea

Høres hyggelig ut 🙂

Skrevet

Fast middag hver søndag, noen ganger erstattet av lunsj på kafé på lørdagen

Korte turer litt avhengig av hvem som er med og hvor gode de er til beins

Bursdagsfeiringer

Anonymkode: 1e390...94c

Skrevet

Bursdager (både voksne og barn), jul og 17. mai. Hyttetur i påsken og sommerferien, en helg eller to utenom om det lar seg gjøre. Samles med ujevne mellomrom hos hverandre til lunsj eller middag og lek. Er det for lenge siden sist overnatter alle hos mine foreldre så ungene får lekt og de voksne drukket vin etter leggetid. 

Alle har småbarn, så blir ikke alltid så ofte som vi ønsker. Har en felles messengertråd der vi holder hverandre oppdatert på stort og smått

Anonymkode: 5cee9...72b

Skrevet

Og så går vi jevnlig på teater eller konserter sammen om det er noe godt på programmet for barn. Før barn gikk de voksne mer på konserter og foredrag sammen, regner med det tar seg opp igjen låt ingen blir større.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fast middag hver søndag, noen ganger erstattet av lunsj på kafé på lørdagen

Korte turer litt avhengig av hvem som er med og hvor gode de er til beins

Bursdagsfeiringer

Anonymkode: 1e390...94c

Så koslig 🙂 høres veldig hyggelig ut. Vi har ikke noe søndagsmiddag her og det savner jeg.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente mest med utvidet familie, altså deres foreldre, søsken og barn, ikke kun «kjernefamilie».

men ellers en hyggelig liste 🙂

Åja.😊 Da er det mest julefeiringer, tur i skogen, hyttetur, bursdagsfeiringer og middager. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bursdager (både voksne og barn), jul og 17. mai. Hyttetur i påsken og sommerferien, en helg eller to utenom om det lar seg gjøre. Samles med ujevne mellomrom hos hverandre til lunsj eller middag og lek. Er det for lenge siden sist overnatter alle hos mine foreldre så ungene får lekt og de voksne drukket vin etter leggetid. 

Alle har småbarn, så blir ikke alltid så ofte som vi ønsker. Har en felles messengertråd der vi holder hverandre oppdatert på stort og smått

Høres koslig ut 🙂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja.😊 Da er det mest julefeiringer, tur i skogen, hyttetur, bursdagsfeiringer og middager. 

Høres koslig ut at dere ønsker å være sammen🙂 

Skrevet

Til alle som har svart. Høres veldig koslig ut at dere har lyst til å «dele livet deres med» familien også, ikke kun kjernefamilien.

👍 for det. 

Skrevet

Er gift og har et barn. Begge har det meste av sin utvidede familie i nærheten. Vi møtes til:

Bursdager, jul

Kanskje 3-4 søndagsmiddager i året (på hver «side») utenom dette

Hytteturer (fast i påske og sommerferie, noen ganger også helgeturer)

Får besøk/drar på besøk av begges foreldre en til to ganger i mnd (kveldstid eller søndagskaffe)

Det hender vi går tur sammen, eller drar på ulike arrangementer, teater, kino, besøksgård...

Vi har definitivt mest med foreldrene våre å gjøre, men har også god kontakt med våre søsken.

Anonymkode: 78b8c...7ee

Skrevet

Vi gjør ikke så mye som storfamilie. Av og til spiser vi vafler hos mannens far, av og til spiser vi middag hos min far, et par ganger i året besøker vi min mor, en gang i året besøker vi mannens far. Våre søsken møter vi når vi besøker våre foreldre, for de er barn selv. Vi trives best som kjernefamilie, og gjør stort sett det som nevnes under: 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hytteturer 

Sykkelturer

Middag hver dag

Kino 

Hagearbeid/husarbeid 

Ferier 

Besøker slekt og venner

Spiller brettspill

Er på stranda sammen 

Går på skøyter 

Teater

Museum

Restaurant

Anonymkode: 59ec0...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...