Gå til innhold

Når pynte til Halloween

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det faktisk ingen som tar bryet med å pynte noe som helst til Halloween. 

Selv de familiene som har flere barn, så er det null og niks interesse for dette opplegget. Vi er faktisk ikke nødt til å "adoptere" alle mulige slags tradisjoner fra USA altså. Hele greia er uansett bare for å "feire" handelsstanden som forsøker å tjene mest mulig penger på folk.    

Anonymkode: d302c...1bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter dagen før. Gresskar og annen søt pynt kan bli liggende, men de skumle figurene fjernes dagen etter. Og jeg håper virkelig at ingen sender ungene ut på knask eller knep nå til helgen!! Det er EN dag man kan gå knask eller knep, det er den 31. oktober. Ikke helgen før, helgen etter eller 30. oktober eller 1. november. Kun en dag. 

Forøvrig, vi digger Halloween og er kjent for å ha det kuleste huset i gata ;)

Anonymkode: 7157a...a48

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det faktisk ingen som tar bryet med å pynte noe som helst til Halloween. 

Selv de familiene som har flere barn, så er det null og niks interesse for dette opplegget. Vi er faktisk ikke nødt til å "adoptere" alle mulige slags tradisjoner fra USA altså. Hele greia er uansett bare for å "feire" handelsstanden som forsøker å tjene mest mulig penger på folk.    

Halloween stammer fra Irland, ikke USA. 

Anonymkode: 7c3aa...3e8

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lager det meste selv, og ser det er flere som gjør det. Er ganske mye man kan gjøre uten at det koster flesk. Jeg synes det er gøy, og det gjør familien min også..... Og naboer. Det er også morro å gjøre noe annet noen dager i året som er litt anerledes, spesielt nå når det begynner å bli mørkt og kaldt. 

Jeg respekterer folk som ikke liker det, det er helt greit. Men samtidig, la oss som synes det er gøy ha glede av det. 

Ts 

Anonymkode: d0b0d...bc1

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pynter dagen før. Gresskar og annen søt pynt kan bli liggende, men de skumle figurene fjernes dagen etter. Og jeg håper virkelig at ingen sender ungene ut på knask eller knep nå til helgen!! Det er EN dag man kan gå knask eller knep, det er den 31. oktober. Ikke helgen før, helgen etter eller 30. oktober eller 1. november. Kun en dag. 

Forøvrig, vi digger Halloween og er kjent for å ha det kuleste huset i gata ;)

Jeg har ikke opplevd at noen går annet enn 31. Oktober. 

Så gøy 😀👍 Her kommer de å tar masse bilder. Det er en fra USA her i området som lager skikkelig show på halloween, de har ikke barn engang 🙈 Veldig morro. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke fordra Halloween, så her er det null pynt. Forsøker heller å komme meg bort på den dagen, så jeg slipper å bli plaget i mitt eget hjem.

Anonymkode: a5bd2...c9c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fordra Halloween, så her er det null pynt. Forsøker heller å komme meg bort på den dagen, så jeg slipper å bli plaget i mitt eget hjem.

Nå spør jeg jo de som pynter 😊 Men takk for info😏

Ts 

• Liker 5
Skrevet

Å pynte med gresskar, blomster høstfarger, kan gjøres tidlig, synes jeg. Men selve pyntingen i forhold til selve Halloween, utføres selve dagen, og tas bort på kvelden. Viss det da ikke er snakk om Halloween fest. Har holdt fest både helga før og helga etter.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå spør jeg jo de som pynter 😊 Men takk for info😏

Ts 

Og nå er jo dette et debattforum, så da hender det at jeg deler mine meninger. 😉 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og nå er jo dette et debattforum, så da hender det at jeg deler mine meninger. 😉 

Det er helt iorden 😊👍 

Ts 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke opplevd at noen går annet enn 31. Oktober. 

Så gøy 😀👍 Her kommer de å tar masse bilder. Det er en fra USA her i området som lager skikkelig show på halloween, de har ikke barn engang 🙈 Veldig morro. 

Ts

Nei, heldigvis har folk flest skjønt at det er 31. oktober som gjelder. Et av de første årene vi hadde Halloween i Norge, på 90-tallet, hadde jeg unger på døra tre dager på rad... 

Men det var mer en kommentar til hun som er gift med en amerikaner (et av de første svarene i tråden), som skrev at 'det er sikkert noen unger som går knask eller knep nå i helgen' - nei det bør det altså helst ikke være ;) Jeg digger Halloween, men synes det skal holdes til den ene dagen. Så kan de som ikke liker det skru av utelyset og få være i fred. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, heldigvis har folk flest skjønt at det er 31. oktober som gjelder. Et av de første årene vi hadde Halloween i Norge, på 90-tallet, hadde jeg unger på døra tre dager på rad... 

Men det var mer en kommentar til hun som er gift med en amerikaner (et av de første svarene i tråden), som skrev at 'det er sikkert noen unger som går knask eller knep nå i helgen' - nei det bør det altså helst ikke være ;) Jeg digger Halloween, men synes det skal holdes til den ene dagen. Så kan de som ikke liker det skru av utelyset og få være i fred. 

Det er jeg enig i 😀👍 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Kontorotta skrev:

Å pynte med gresskar, blomster høstfarger, kan gjøres tidlig, synes jeg. Men selve pyntingen i forhold til selve Halloween, utføres selve dagen, og tas bort på kvelden. Viss det da ikke er snakk om Halloween fest. Har holdt fest både helga før og helga etter.

Takk for svar 😊

Jeg pleier å pynte dagen før, men pga travle dager blir det litt tidligere i år. Har begynt så smått nå, men gjør resten til helgen 👻

Ts 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊

Jeg pleier å pynte dagen før, men pga travle dager blir det litt tidligere i år. Har begynt så smått nå, men gjør resten til helgen 👻

Ts 

Det er jo bare koselig. Lykke til med pynting og feiring. :-) Her er vi ikke helt klare på hvordan det blir i år. Om det blir fest, eller bare en samling på selve dagen. Artig dag er det uansett. :-)

Kos deg. :-)

Skrevet
På Monday, October 21, 2019 den 7.48, AnonymBruker skrev:

Halloween stammer fra Irland, ikke USA. 

Anonymkode: 7c3aa...3e8

Hva så? Hvor noe opprinnelig kommer fra er vel egentlig ikke særlig relevant i dagens samfunn.  

Slik Halloween har utviklet seg (spesielt de siste årene) så har dette opplegget dessverre blitt mer og mer kommersielt. Alle smamen skal ha mest mulig pynt, og annet dill dall. Stadig mer og større av alt mulig...

• Liker 1
Skrevet

Aldri. Det er noe forbanna tull

Anonymkode: 1bf77...a27

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Det er noe forbanna tull

Anonymkode: 1bf77...a27

Nå handler ikke tråden om noen pynter eller ikke, liker halloween eller ikke. Men  takk for infoen 😊 Og god dag til deg 😜

Ts 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Hvor noe opprinnelig kommer fra er vel egentlig ikke særlig relevant i dagens samfunn.  

Slik Halloween har utviklet seg (spesielt de siste årene) så har dette opplegget dessverre blitt mer og mer kommersielt. Alle smamen skal ha mest mulig pynt, og annet dill dall. Stadig mer og større av alt mulig...

Men slik er det med alt. Jul, bursdager, påske og egentlig generelt. 😊 Det er moro med litt andre ting enn det tradisjonelle vi er vant med. Man velger også om man selv vil være med på det eller ei. 😁 Men dette ble en total avsporing fra innlegget mitt 🙈 Det blir sikkert flere innlegg fremover hvor ille det er med halloween, der man kan diskutere slike ting. 

En god dag til deg 😁

Skrevet

Personlig feires det Thanksgiving og 4. juli her i huset :sleep: (Interessant dog at ved hver «adoptering» av utenlandske dager så er det kun de morsomme. Dagen etter Halloween, 1. november er det jo All Saint’s og 2. november er det All Soul’s. Alt inn under Allhallowtide). 

Skrevet
22 minutter siden, Peanut skrev:

Personlig feires det Thanksgiving og 4. juli her i huset :sleep: (Interessant dog at ved hver «adoptering» av utenlandske dager så er det kun de morsomme. Dagen etter Halloween, 1. november er det jo All Saint’s og 2. november er det All Soul’s. Alt inn under Allhallowtide). 

Så gøy, skulle ønske thanksgiving var vanlig i Norge. Regner med du er fra USA? 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...