Gå til innhold

Mortensrud og Holmlia i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det er å bo på disse stedene? VI bor et annet sted i Oslo, men tenker litt på å flytte til noe større og ser at det er flere større leiligheter på disse stedene. Har en sønn på videregående skole. Hvordan er miljøet her og er det ok sted å bo? Vet jo at det er mye innvandrere begge steder, men hvordan er det å bo der (vi er etnisk norske). Jeg er ikke rasist (for å unngå den diskusjonen), men lurer bare på hvordan det er å bo disse stedene og om det er trygt, hyggelig og bra? Eller er det mye uro, bråk og kriminalitet? 

Anonymkode: 73c98...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holmlia er jo veldig fint med utsikt over Oslofjorden. 
Hadde aldri i verden bosatt meg der eller på Mortensrud med barn, men vi er jo alle forskjellige.

Handler ikke om rasisme, men ett ønske om att skoler og barnehager har flertall av etnisk Norske synes jeg er positivt for læring og miljø

• Liker 8
Skrevet

Har noen nevøer og nieser som bor der, de gjør det bra på skolen og har mange venner. Har selv bodd på Bjørndal og Mortensrud. Veldig fint og rolig der. Vurderer å flytte dit om noen år rett før skolestart for barnet:) 

Anonymkode: 59111...b11

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen nevøer og nieser som bor der, de gjør det bra på skolen og har mange venner. Har selv bodd på Bjørndal og Mortensrud. Veldig fint og rolig der. Vurderer å flytte dit om noen år rett før skolestart for barnet:) 

Oppvokst på bjørndalen her. Aldri i verden om mine barn skal vokse opp der.. 

Mortensrud har jeg ingen erfaring med, men Holmlia holder jeg meg langt unna. 

Anonymkode: c6ce0...ed5

• Liker 6
Skrevet

Bodd på begge steder i tilsammen 15 år. Holmlia har gangavstand til Hvervenbukta. Gikk fint når barnet gikk på småskolen. Flyttet året før ungdomskolen. Men må tilstå at det var på tide å komme seg vekk, mange av klassekompiser sitter nå inne

Anonymkode: e2e34...daa

• Liker 6
Skrevet

Gamlelinja, Toppåsen, Sloreåsen, Lusetjern og par steder er virkelige nydeluge perler. Fantastisk utsikt, normale folk som bor der. Ikke skummelt i det hele tatt.

(Dette er nabolag på Holmlia).

Anonymkode: 293c3...f02

• Liker 6
Skrevet

Men er det ikke en del gjengkriminalitet på Holmlia?? Mye utlendinger?

Anonymkode: ab433...997

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere bor i Oslo, kan dere da bare spørre noen dere kjenner som bor der. Sønn på videregående er jo ikke noe problem, han går jo på den skolen han går på. Men sikkert kjipt for han å flytte akkurat nå, kan dere ikke vente noen år? Viktig at hans skole er ved t-bsbelinja da. Han har vel venner der dere bor? Og hvorfor trenger dere mer plass nå? Dere kan få noen fine hus og leiligheter der. Men bare å ta t-banen bort i morgen det? Gå på noen visninger?

Anonymkode: e1557...cd5

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det er å bo på disse stedene? VI bor et annet sted i Oslo, men tenker litt på å flytte til noe større og ser at det er flere større leiligheter på disse stedene. Har en sønn på videregående skole. Hvordan er miljøet her og er det ok sted å bo? Vet jo at det er mye innvandrere begge steder, men hvordan er det å bo der (vi er etnisk norske). Jeg er ikke rasist (for å unngå den diskusjonen), men lurer bare på hvordan det er å bo disse stedene og om det er trygt, hyggelig og bra? Eller er det mye uro, bråk og kriminalitet? 

Anonymkode: 73c98...dbe

Med tanke på at sønnen går på videregående, så tenker jeg at dette går helt greit. Han har dannet sin vennekrets gjennom skolen og interessen for å snakke med naboen i den alderen er nok ikke så stor. Om det hadde vært barneskolen han gikk på derimot, så hadde jeg tenkt meg om 5 ganger ekstra. 

• Liker 4
Skrevet

Veldig mye utlendinger ja. Både på Holmlia og Mortensrud. Jeg ville ikke flyttet dit. 

Anonymkode: e8535...4a2

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere bor i Oslo, kan dere da bare spørre noen dere kjenner som bor der. Sønn på videregående er jo ikke noe problem, han går jo på den skolen han går på. Men sikkert kjipt for han å flytte akkurat nå, kan dere ikke vente noen år? Viktig at hans skole er ved t-bsbelinja da. Han har vel venner der dere bor? Og hvorfor trenger dere mer plass nå? Dere kan få noen fine hus og leiligheter der. Men bare å ta t-banen bort i morgen det? Gå på noen visninger?

For alle som bor i Oslo kjenner noen som bor på Mortensrud eller Holmlia. 

Anonymkode: 7fc5a...ae7

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alle som bor i Oslo kjenner noen som bor på Mortensrud eller Holmlia. 

Anonymkode: 7fc5a...ae7

Alle som bor i Oslo kan ta t-banen dit i morgen, spasere seg en tur, kikke seg rundt. Og alle som har en sønn på videregående vet at skoler ikke teller. Og alle som bor i Oslo vet utmerket godt at Holmlia og Mortensrud er stappfullt av innvandrere. Alle som bor mer sentralt, men trangt, vet utmerket godt hva man får for pengene hvor, i alle retninger.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg aldri gjort. Men om du ønsker at ditt barn er en av maks 5 etnisk norske i klassen, så... Denne utviklingen har gått i en rasende fart.

Bor der selv (Bjørndal), og begge barna mine har gått på skole der, så snakker av erfaring. 

Anonymkode: d8c62...e52

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bor i Oslo kan ta t-banen dit i morgen, spasere seg en tur, kikke seg rundt. Og alle som har en sønn på videregående vet at skoler ikke teller. Og alle som bor i Oslo vet utmerket godt at Holmlia og Mortensrud er stappfullt av innvandrere. Alle som bor mer sentralt, men trangt, vet utmerket godt hva man får for pengene hvor, i alle retninger.

Meg over. Jeg mener for VIDEREGÅENDE elever teller selvsagt ikke skolene i nabolaget noe. For ungdomsskoleelever er det essensielt, og en god grunn til iKKE å flytte til Mortensrud i hvertfall. Men det gjelder jo ikke Ts.  

Får inntrykk av St Ts ikke bor i Oslo i det hele tatt. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over. Jeg mener for VIDEREGÅENDE elever teller selvsagt ikke skolene i nabolaget noe. For ungdomsskoleelever er det essensielt, og en god grunn til iKKE å flytte til Mortensrud i hvertfall. Men det gjelder jo ikke Ts.  

Får inntrykk av St Ts ikke bor i Oslo i det hele tatt. 

Godt du presiserte litt, for du kunne lett misforstås.

TS: Jeg er født og oppvokst øst i Oslo, og mitt svar er at jeg aldri ville oppdratt barn på Mortensrud eller Holmlia, men at som voksen med voksne barn (videregående teller her, for skolevalget er tatt og satt), så er det ikke noe problem overhodet. Mortensrud kjenner jeg ikke, men Holmlia er et nydelig sted hvor det bor masse nydelige folk. Barnemiljøet er ikke godt, men for voksne er det ingenting vondt å si om stedet. Alle u-ting det skrives om er ting som skjer innad i gjenger, som utenforstående er du helt trygg.

Anonymkode: 3dc57...d09

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har bodd på Holmlia,  og har fortsatt familie som bor der, Mortensrud og Klemetsrud.  Alle trives bra.  Ja, det er mange innvandrere der,  men det plager oss ikke.  Vi er etnisk norske selv,  og har aldri vært utsatt for noe negativt hverken med naboer eller gjenger.  Man får mye bolig for pengene der,  så forstår at mange flytter dit.  Regner med at sønnen har etablert vennskap fra før,  så han kommer nok ikke til å komme inn i noe miljø der hvor dere flytter,  uansett hvor det blir.  

Endret av tirben
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bor i nabobydelen og kunne fått et fint rekkehus på mortensrud eller Holmlia for prisen av vår leilighet. Men aldri i livet om jeg ville flyttet dit med barn! Bare en tur på mortensrudsenteret er jo som å gå inn i en annen verden. Henger masse gjenger med ungdommer uten mål og mening over alt. Styr unna er mitt råd! De jeg kjenner som har bodd der har valgt å flytte når barna startet på skolen.

Anonymkode: 3a16b...c62

• Liker 4
Skrevet

Har bodd på Holmlia i 30 år. Aldri blitt utsatt for vold o.l. Et raust sted, med mange nydelige steder i nærheten! 

Anonymkode: eec62...9dc

• Liker 6
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg aldri gjort. Men om du ønsker at ditt barn er en av maks 5 etnisk norske i klassen, så... Denne utviklingen har gått i en rasende fart.

Bor der selv (Bjørndal), og begge barna mine har gått på skole der, så snakker av erfaring. 

Anonymkode: d8c62...e52

Akkurat om folk er etnisk norske eller ikke, det bryr jeg meg ikke særlig om, vi har minimalt med norske venner.. Faren hennes er fra et annet land, så hun blir vel en av mange. Så har hun familie i nærheten, da er det gull. 

• Liker 2
Skrevet

Hold deg langt unna Mortensrud. Det er dårlig miljø for barn og unge. Bor i bydel Nordstrand og vi hører ofte politihelikopteret henge over Mortensrud.

Anonymkode: 112d8...cf5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...