Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for 2 mnd siden og var i glad for den jobben og de tingene som sto i stillingsinstruksen. Men nå etter 2 mnd er jeg kjempefrustrert og aner faktisk ikke min arme råd hva jeg skal gjøre.

For det første har ledelsen gått helt bort fra stillingsinstrukser og rutiner til fordel for at vi må selge for 2 millioner kroner mer fram til 1.12. Vi er en liten bedrift og vi har stort sett kommunale kunder (med kjøpestopp) på lista. Jeg ble ikke ansatt for å være selger, jeg er ingen selger og jeg trives ikke med å lyve til kunder og mase på de for salg. Hadde vi fått bonus hadde det vært noe annet, men vi får 20 tusen hvis vi selger for 2 million hver...

Kulturen er også noe helt helt annet enn hva jeg er vant til. Den er veldig ustrukturert og fomlete med en daglig leder som egentlig ikke spør om innspill, men spør om annerekjennelse for jobb vedkommende har utført. En hver form innspill eller kritikk blir sablet ned. Jeg kom fra ett miljø hvor lederen var tydelig på at han hadde ledere fordi de kunne utføre jobben, og jobben blir utført så da trengte ikke han å blande seg inn. Her skal vedkommende være delaktig i absolutt alt hele tiden, knapt en epost kan sendes uten at den er kvalitetssikret. Hver samtale må rapporteres om muntlig osv.

Jeg kjenner på at jeg klarer ikke det her. Min egenskap består i å snu selskaper opp ned for å hente ut det beste materialet og skille ut alle sperrer og kostnader. Det var derfor jeg ble ansatt. Det var det jeg skulle gjøre.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med posten, annet enn å blåse litt ut😂

Anonymkode: 038f1...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det, er selv i en lignende situasjon. 

Har du tatt det opp med din nærmeste leder? Er det evt en tidshorisont på det du holder på med nå slik at du på litt sikt vil få rollen du ble forespeilet?

Selv begynte jeg å se meg om etter ny jobb etter 4 mnd siden de ikke kunne love meg arbeidsoppgaver tilsvarende jobben jeg søkte på🙁

Anonymkode: e7e48...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...