Gå til innhold

Harepest i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges fikk jeg en telefon om at det var brutt ut harepest (tror jeg det var) i barnehagen til min 19 mnd gamle sønn. Jeg ble så paff at jeg ikke fikk spurt mer detaljert, men de holder altså stengt fra i dag av.

Dette er midt i en stor by så hvordan kan denne sykdommen bryte ut der? Har noen her opplevd lignende? Er det smittsomt?

Anonymkode: d0f7a...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Kvelertak skrev:

Hva i all verden er harepest?

Etter det jeg fant ut er det en sykdom som gnagere får, men trodde ikke det var smittsomt mellom mennesker?

ts

Skrevet

Joda mennesker kan bli smittet av det. Tror det kan smitte via drikkevann. Er vel bare å Google litt så ser du:)

Skrevet

Så vidt jeg vet så er ikke harepest smittende mellom mennesker, så sant ikke drikkevannet er forrurenset med harepest.

Det har vært harepest i år, så en skulle f.eks ikke drikke vann rett fra bekker o.l.

Anonymkode: 5f9f4...ac5

Skrevet
7 minutter siden, mintgrønn skrev:

Joda mennesker kan bli smittet av det. Tror det kan smitte via drikkevann. Er vel bare å Google litt så ser du:)

4 minutter siden, Kvelertak skrev:

Smittsomt for mennesker ja, men ikke mellom mennesker.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittsomt for mennesker ja, men ikke mellom mennesker.

De holder sikkert stengt for å lete etter kilden? Hvis de mistenker at kilden er en plass i eller rundt barnehagen?

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, mintgrønn skrev:

Det vet jeg, har googlet;) Men om det smitter mellom mennesker er noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...