Gå til innhold

Omsorgsbolig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, Hoppestokk skrev:

Jeg har flere venninner (tidlig 20-årene) som bor eller har bodd i omsorgsbolig. De har stort sett bare hatt gode erfaringer (selv om det naturligvis oppstår kjipe situasjoner med personal o.l. Inni mellom), og de er takknemlige for at de fikk den muligheten. Dersom du flytter i bolig så har du full mulighet til å flytte ut igjen dersom tilbudet er overflødig. Jeg hadde tatt muligheten.

Du har flere venninner i 20 åra i omsorgsbolig,  spesielt...hvorfor er de det og hvorfor kjenner du så mange?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, SupaWoman skrev:

Du har flere venninner i 20 åra i omsorgsbolig,  spesielt...hvorfor er de det og hvorfor kjenner du så mange?

Flere = 2. Hvorfor de har bodd der har du i grunn ingenting med? Hun ene har nettopp flyttet inn, hun andre flyttet ut for et par år siden og er nå i full jobb og har et fint liv. Det er mange som bruker omsorgsbolig som en mellomlanding når man skal flytte ut hjemmefra av ulike grunner, men ikke nødvendigvis er helt klar for å bo helt alene, eller at en trenger et støtteapparat rundt seg.

• Liker 2
Skrevet

Hva ER egentlig omsorgsbolig? Hvordan søker man? Er det noe uføre kan søke om hvis de har en fysisk diagnose?

Anonymkode: d2496...1aa

Skrevet
22 timer siden, smalls skrev:

Men jeg trodde omsorgsboliger var der de eldre bor og ikke kan bo i vanlige hjem? De må ha en tilrettelagt leilighet sånn at de kan gå med rullator innendørs og bruke rullestol. En venninne er hjemmesykepleier og er bare hjemme hos eldre i omsorgsboliger. Bestemor bor i en og alle naboene er 80+ Hjemmesykepleien kommer innom et par ganger om dagen til ho

Men finnes kanskje omsorgsboliger der yngre kan bo? Ikke vet jeg. Varierer kanskje fra by til by

Når du tror bare eldre mennesker bor i omsorgsboliger, hvor tror du da fysisk funksjonshemmede bor? 

Omsorgsboliger er for mennesker i alle aldre, som trenger omsorgstjenester for å fungere 24/7. Disse beboerne er stort sett for friske til å bo på sykehjem og for syke til å klare seg i egen bolig med bistand. 

Anonymkode: 4c2c9...05a

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du tror bare eldre mennesker bor i omsorgsboliger, hvor tror du da fysisk funksjonshemmede bor? 

Omsorgsboliger er for mennesker i alle aldre, som trenger omsorgstjenester for å fungere 24/7. Disse beboerne er stort sett for friske til å bo på sykehjem og for syke til å klare seg i egen bolig med bistand. 

Anonymkode: 4c2c9...05a

Nei, vet ikke jeg. Er jo derfor jeg spurte da.

Skrevet
På 18.10.2019 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Behandleren min på FACT snakket om at vi må kanskje se på bosituasjonen min da jeg i blant hører stemmer og blir jævlig redd. Er det vanlig? Har trolig schizoaffektiv lidelse og vært innlagt 14 ganger siden 2012. De grusomme stemmene kom for 7 uker siden og da ble jeg innlagt med psykose i 5 uker. Tror de vil se på bosituasjonen min så jeg ikke skal legges inn så mye. Men står på 2 depot nå som burde hjelpe. Noen som har erfaring med omsorgsbolig? Jeg tenker det er jo ingen fremtid i det

Anonymkode: dbbf5...d6f

Det går vel an å motta oppfølging fra kommunen i din egen bolig? Rus og psykiatri tjenesten. Hvertfall i min kommune. 

Anonymkode: c3693...376

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...