AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Del Skrevet 18. oktober 2019 Behandleren min på FACT snakket om at vi må kanskje se på bosituasjonen min da jeg i blant hører stemmer og blir jævlig redd. Er det vanlig? Har trolig schizoaffektiv lidelse og vært innlagt 14 ganger siden 2012. De grusomme stemmene kom for 7 uker siden og da ble jeg innlagt med psykose i 5 uker. Tror de vil se på bosituasjonen min så jeg ikke skal legges inn så mye. Men står på 2 depot nå som burde hjelpe. Noen som har erfaring med omsorgsbolig? Jeg tenker det er jo ingen fremtid i det Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 18. oktober 2019 #2 Del Skrevet 18. oktober 2019 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #3 Del Skrevet 18. oktober 2019 Selvfølgelig trenger du ikke å bo i omsorgsbolig bare fordi du hører stemmer. Faktisk så er det sånn at de aller fleste som hører stemmer har ingen psykiske diagnoser i det hele tatt. Anonymkode: 0fcc7...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #4 Del Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig trenger du ikke å bo i omsorgsbolig bare fordi du hører stemmer. Faktisk så er det sånn at de aller fleste som hører stemmer har ingen psykiske diagnoser i det hele tatt. Anonymkode: 0fcc7...755 Men mine stemmer er grusomme og skremmer vettet av meg. Jeg vet de fleste ikke trenger bo i omsorgsbolig Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo jojo Skrevet 18. oktober 2019 #5 Del Skrevet 18. oktober 2019 Omsorgsbolig er tilpassede boliger som gjerne er for de med store fysiske nedsettelser. De aller fleste omsorgsboliger er ubemannet, og det bor flest eldre i de. En del kommuner har også egne rus-psykiatri boliger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 18. oktober 2019 #6 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg kjenner en som bor i omsorgsbolig. Og det virker som at det er helt OK. Han må være inne kl 11 på kvelden. Noe son er helt OK. Han kan ha besøk, gå ut og inn som han vil. Får medisinene sine og omsorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 18. oktober 2019 #7 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, Jojo jojo skrev: Omsorgsbolig er tilpassede boliger som gjerne er for de med store fysiske nedsettelser. De aller fleste omsorgsboliger er ubemannet, og det bor flest eldre i de. En del kommuner har også egne rus-psykiatri boliger En venninne bor i omsorgsbolig der alle er schizofrene og det er døgnbemannet. Men det er så shabby der og dårlig strøk, men hun liker det fordi det er veldig sentralt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, Madde123 skrev: Jeg kjenner en som bor i omsorgsbolig. Og det virker som at det er helt OK. Han må være inne kl 11 på kvelden. Noe son er helt OK. Han kan ha besøk, gå ut og inn som han vil. Får medisinene sine og omsorg. Hvorfor må han inn kl 11 om kvelden? Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 18. oktober 2019 #9 Del Skrevet 18. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor må han inn kl 11 om kvelden? Anonymkode: dbbf5...d6f Det vet jeg ikke. Kanskje det er slik reglene er ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo jojo Skrevet 18. oktober 2019 #10 Del Skrevet 18. oktober 2019 Just now, aiba said: En venninne bor i omsorgsbolig der alle er schizofrene og det er døgnbemannet. Men det er så shabby der og dårlig strøk, men hun liker det fordi det er veldig sentralt Kan hende det er slik i litt større byer, men her jeg bor, og i kommunene rundt, er det flest eldre i omsorgsboliger og de er ikke døgnbemannet. De fleste med psykiske helseproblemer bor hjemme med f.eks hjemmesykepleie og miljøtjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Del Skrevet 18. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behandleren min på FACT snakket om at vi må kanskje se på bosituasjonen min da jeg i blant hører stemmer og blir jævlig redd. Er det vanlig? Har trolig schizoaffektiv lidelse og vært innlagt 14 ganger siden 2012. De grusomme stemmene kom for 7 uker siden og da ble jeg innlagt med psykose i 5 uker. Tror de vil se på bosituasjonen min så jeg ikke skal legges inn så mye. Men står på 2 depot nå som burde hjelpe. Noen som har erfaring med omsorgsbolig? Jeg tenker det er jo ingen fremtid i det Anonymkode: dbbf5...d6f Du kan kjøpe deg privat omsorgsbolig, dersom du fyller helsekravene til de ulike private omsorgsboligene. Alternativt få økonomisk kommunal hjelp til kjøp. Alternativet er kommunal omsorgsbolig. Reglene for kommunale omsorgsboliger er ulike fra kommune til kommune. Når du ikke oppgir kommunen du bor i så blir det bare gjetninger fra folk å svare deg. Ring kommunen din på mandag, så får du langt mer presise svar enn de du får i en tråd på kvinneguiden. Anonymkode: 4c2c9...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pragmatikeren Skrevet 18. oktober 2019 #12 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg har jobbet i omsorgsboliger for mennesker med psykiske helseplager. Det har vært mye utskifting av hvem som bor der, og jeg tenker at det for mange kan være et godt tilbud i en kortere eller lengre periode. Der det er døgnbemannet har du rask tilgang på personale, og du kan få hjelp til dine daglige rutiner. Du leier stort sett leiligheten som vanlig leietaker, og bestemmer selv. Så du vil få så mye privatliv som du ønsker deg, med mindre det er gjort avtale om hyppig tilsyn for eksempel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #13 Del Skrevet 18. oktober 2019 22 minutter siden, Pragmatikeren skrev: Jeg har jobbet i omsorgsboliger for mennesker med psykiske helseplager. Det har vært mye utskifting av hvem som bor der, og jeg tenker at det for mange kan være et godt tilbud i en kortere eller lengre periode. Der det er døgnbemannet har du rask tilgang på personale, og du kan få hjelp til dine daglige rutiner. Du leier stort sett leiligheten som vanlig leietaker, og bestemmer selv. Så du vil få så mye privatliv som du ønsker deg, med mindre det er gjort avtale om hyppig tilsyn for eksempel. Takk Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2019 #14 Del Skrevet 18. oktober 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men mine stemmer er grusomme og skremmer vettet av meg. Jeg vet de fleste ikke trenger bo i omsorgsbolig Anonymkode: dbbf5...d6f Hva sier de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #15 Del Skrevet 18. oktober 2019 10 minutter siden, SupaWoman skrev: Hva sier de? Det høres ut som Helvete selv kaller navnet mitt osv og jeg har også sett redselsfulle demoner som glor på meg Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #16 Del Skrevet 18. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres ut som Helvete selv kaller navnet mitt osv og jeg har også sett redselsfulle demoner som glor på meg Anonymkode: dbbf5...d6f De har også tatt på meg og jeg makter det ikke. Blir helt ødelagt av angst Anonymkode: dbbf5...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 18. oktober 2019 #17 Del Skrevet 18. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som Helvete selv kaller navnet mitt osv og jeg har også sett redselsfulle demoner som glor på meg Anonymkode: dbbf5...d6f Å fytti stakkars deg!! Ønsker deg god bedring 🦋🦋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 18. oktober 2019 #18 Del Skrevet 18. oktober 2019 Men jeg trodde omsorgsboliger var der de eldre bor og ikke kan bo i vanlige hjem? De må ha en tilrettelagt leilighet sånn at de kan gå med rullator innendørs og bruke rullestol. En venninne er hjemmesykepleier og er bare hjemme hos eldre i omsorgsboliger. Bestemor bor i en og alle naboene er 80+ Hjemmesykepleien kommer innom et par ganger om dagen til ho Men finnes kanskje omsorgsboliger der yngre kan bo? Ikke vet jeg. Varierer kanskje fra by til by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppestokk Skrevet 18. oktober 2019 #19 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Jeg har flere venninner (tidlig 20-årene) som bor eller har bodd i omsorgsbolig. De har stort sett bare hatt gode erfaringer (selv om det naturligvis oppstår kjipe situasjoner med personal o.l. Inni mellom), og de er takknemlige for at de fikk den muligheten. Dersom du flytter i bolig så har du full mulighet til å flytte ut igjen dersom tilbudet er overflødig. Jeg hadde tatt muligheten. Endret 18. oktober 2019 av Hoppestokk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #20 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 time siden, Jojo jojo skrev: Kan hende det er slik i litt større byer, men her jeg bor, og i kommunene rundt, er det flest eldre i omsorgsboliger og de er ikke døgnbemannet. De fleste med psykiske helseproblemer bor hjemme med f.eks hjemmesykepleie og miljøtjenesten. Jeg bor i en mindre by og i bemannet bolig. Anonymkode: 473f8...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå