Gå til innhold

Tisse inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har Balder tissa inne to ganger i kveld! Han er et år nå og det har jo ikke skjedd på evigheter. Men er det vanlig at de plutselig kan gjøre det til tider? Og hva kan i tilfelle grunnen være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig at de kan ta opp igjen dette...

Det kan jo være flere grunner:

-Leser du han godt nok til at du skjønner når han må tisse?

-Tisser han fra seg ute/ er han lenge nok ute til at han får tisset alt han har behov for?

Når de er valp tisser de fordi de må tisse. Men når de blir større, så skvettes det her og der før de er ordentlig tømt... (markeringsbehovet er større)

-Lukter det annen hund i huset? Slik at han må markere seg for å beholde sitt territorie?

Skrevet
Ja, det er vanlig at de kan ta opp igjen dette...

Det kan jo være flere grunner:

-Leser du han godt nok til at du skjønner når han må tisse?

-Tisser han fra seg ute/ er han lenge nok ute til at han får tisset alt han har behov for?

Når de er valp tisser de fordi de må tisse. Men når de blir større, så skvettes det her og der før de er ordentlig tømt... (markeringsbehovet er større)

-Lukter det annen hund i huset? Slik at han må markere seg for å beholde sitt territorie?

Jeg vet når han må ut å tisse ja. Da går han mot døra å piper. Og det har han gjort hele tiden...

Og han tisser fra seg når han er ute, så det har ikke noe med det å gjøre heller.

Det lukter ikke annen hund i huset heller...

Så dette var ikke lett! Men han tisset til slutt 3 ganger i går kveld inne og to ganger i dag morres. Men etter det har han ikke gjort det. Så får håpe det har gitt seg igjen! Noe så frustrerende da.... Åh..

men uansett: takk for svar =)

Gjest Kattevenn
Skrevet

Det kan være lurt å sjekke urinen hans. Bare for å se at ikke det er en urinveisinfeksjon som gjør at han tisser inne...

Skrevet

Enig med det i markeringsbehovet, bikkja mi "samler" urin, så når jeg bare skal ut en kjapp tissetur må jeg sørge for at han tisser to-tre ganger for å være sikker...

Høres egentlig ut som han er syk. Ta urinprøve og sjekk hos veterinæren.

Skrevet

Men nå har ikke dette skjedd noe mer i dag. (Siden i morres) Så da kan jeg vel heller vente å se an? En skulle vel tro han hadde gjort det flere ganger i dag hvis det var noe galt med han?

Skrevet

jeg ville sjekket for urinveisinf. om det begynner på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...