AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg er i begynnelsen av 20 årene og har en stesønn på 10 år, og jeg får ikke den kontakten med han som jeg har lyst å ha. Han er veldig lukket, og åpner seg ikke for noen egentlig, men spesielt ikke med meg. Foreldrene til guttungen baksnakker hverandre foran gutten og jeg tror at det er noe av grunnen til at han er så lukket? Hva kan jeg gjøre for å komme innpå han? Ops: ønsker ikke tips eller kommentarer med tanke på baksnakkingen, det er under prosess. Anonymkode: 31335...772
antiislamist Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Bare å vente til han innser at foreldrene hans aldri kommer til å bli sammen igjen 1
riesling Skrevet 18. oktober 2019 #3 Skrevet 18. oktober 2019 involver deg i ting som engasjerer han. Spiller han fortnite, be han lære deg, spiller han fotball tilby deg å kjøre han til og fra kamp osv
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 5 minutter siden, antiislamist skrev: Bare å vente til han innser at foreldrene hans aldri kommer til å bli sammen igjen Det har han allerede innsett da moren har barn med ny mann. Anonymkode: 31335...772
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 2 minutter siden, riesling skrev: involver deg i ting som engasjerer han. Spiller han fortnite, be han lære deg, spiller han fotball tilby deg å kjøre han til og fra kamp osv Han spiller ikke noe særlig, og det han går på på fritiden er hos moren 2 timer vekke så det er ikke så lett 😕 Anonymkode: 31335...772
antiislamist Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Prøv at du, faren og han gjør gøye ting sammen. Ikke snakk til ham som du er moren hans det likte hvertfall ikke jeg 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Dra ut og spill fotball (eller hva han måtte like), ta han med på badeland eller sånt noe. Kan jo prøve å finne på noe som kan bli «deres greie». Lage kake sammen, kino osv.. Anonymkode: e7fb9...80d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 Prøv å ta initativ til at dere kan se en film sammen, spille brettspill eller gå på kino. Anonymkode: faf48...939
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Ikke tving ungen med på noe han ikke liker, inkluder han samtidig som du gir han valget. Om du er noe å satse på så vil han gradvis føle seg tryggere. Anonymkode: 1b624...0ca
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 Ville tatt en prat med han. Si at du på ingen måte prøver å erstatte moren hans. At du er pappa sin kjæreste og at du er veldig glad i han. Og siden han er sønnne til mannen du elsker så vil du gjerne at dere skal være venner. Si at du kunne tenke deg å bli bedre kjent med han og at det hadde vært gøy å finne på noe, bare dere to. Spør om det er noen kule filmer på kino han kunne tenke seg å se. Da kan dere gå sammen og kanskje ta en burger etter filmen? Eller kanskje det er noen kule spill han kunne tenke seg å vise deg? Hva liker han? Hva hobbyer har han?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg har et barn på 10 år, og hun såpass bevisst på at hadde jeg datet en i starten av 20 årene at hun hadde merket alderen, og blitt skeptisk ifht at hun ville ikke sett på vedkommende som en autoritet og omsorgsperson. Når det er sagt. Steforeldre har et vindu på 2 år å bli kjent, hvor de ikke setter en eneste grense, men kun er med på barnas premisser og er kun positive, prøver å være en venn. Når barikaden på sikt er brutt så kan du ta rolle stemor Anonymkode: 304ac...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå