Gjest ajaxkvinne Skrevet 22. mai 2005 #1 Del Skrevet 22. mai 2005 leste netopp inleggene her http://forum.gothcity.no/viewtopic.php?t=3330 og fant ut at noen har et avslappet forhold til rengjøring, mildt sagt. inleggene er skrevet i en "useriøs-spalte" på forumet så kanskje det bare er kødd, men noen folk lever sikkert seriøst slik. jeg vasker en gang i uka, støvsuger når det er nødvendig (nesten hver dag, jeg har to hunder), skifter på senga 1-2 ganger i uka og rydder litt hver dag. hva med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Tja, mye det samme, noe mindre om sommeren når vi omtrent ikke er hjemme i perioder. Skifter på senga hver 14 dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 øøørmmmh, hvem er du? burde jeg vite hvem du er siden du er på det forumet? jeg ble litt nysgjerrig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ajaxkvinne Skrevet 22. mai 2005 #4 Del Skrevet 22. mai 2005 det er en kompis av meg som henger på det forumet. det var han som "tipsa" meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. mai 2005 #5 Del Skrevet 22. mai 2005 He he, der inne var det jo en gammel kjenning (eller kanskje en parodi på en gammel kjenning? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. mai 2005 #6 Del Skrevet 22. mai 2005 Vasker alle gulv en gang i uka, swifrer her dag hvor det trengs, rydder når det trengs, vasker badet hver uke, skifter sengetøy annenhver uke. Men å spørre om folks rengjøringsvaner er egentlig nytteløst, de som vasker oftere enn en selv er hysteriske og de som vasker sjeldnere er ekle og uhygieniske. Så det blir litt rart å snakke om hvor "avslappet" noen er, for hvem bestemmer hva som er et avslappet eller hysterisk forhold til renslighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 22. mai 2005 #7 Del Skrevet 22. mai 2005 Sitat He he' date=' der inne var det jo en gammel kjenning (eller kanskje en parodi på en gammel kjenning? )[/quote'] hahah, ser for deg henne på et gotherforum ja;D vel, når en jobber som liksminkør, så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mai 2005 #8 Del Skrevet 22. mai 2005 Vasker en gang i uka.. Støvsuger hver dag, akkurat np flere ganger om dagen pgr av at hunden røyter noe j..lig. Skifter på senga annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mnun Skrevet 22. mai 2005 #9 Del Skrevet 22. mai 2005 på ungdomsskolen leste jeg nemlig i naturfagboka om midd og greier i dyner og sengetøy. jeg holdt på å krepere da jeg leste om det og mor måtte finne seg i å vaske sengetøy annenhver dag en god stund etterpå. Nå har jeg trappet ned, og skifter en gang (avogtil to) i uka. Og dyna luftes ofte... Rydder når det trengs. Plutslig ser det bomba ut, da er det bare å ta i et tak Vasker badet og kjøkkenet en gang i uka. De andre rommene varierer. Støvsuger 2-3 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2005 #10 Del Skrevet 23. mai 2005 Sitat Tror heller det er en som har hatt samme nick her inne som der, og som virkelig koser seg i sin egen spy-dighet....... *digger det* For øvrig ser huset mitt bomba ut, det er flisestøv over alt og jeg er lei av at gangene ser så jævlige ut. Men nå er alle flisene på plass, nå skal det bare sparkles, males og listes!! Ja også settes opp portal, da..... som skal beises og lakkes......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 23. mai 2005 #11 Del Skrevet 23. mai 2005 mnun skrev: . Og dyna luftes ofte... Dyna luftes pga midd? hva godt mener du det skal gjøre..om det ikke er speik ute.. nei legg den heller i fryseren innimellom du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mai 2005 #12 Del Skrevet 23. mai 2005 Embla s skrev: He he, der inne var det jo en gammel kjenning (eller kanskje en parodi på en gammel kjenning? ) dårlig parodi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mai 2005 #13 Del Skrevet 23. mai 2005 Cherie skrev: Dyna luftes pga midd? hva godt mener du det skal gjøre..om det ikke er speik ute.. nei legg den heller i fryseren innimellom du det er ikke lenge siden det kom frem "forskning" på at man skal la dyna ligge uryddet en times tid etter at man har stått opp, fordi midd da døde. altså, at det var de som rer senga med en gang de står opp som faktisk får mest midd, fordi midden da får glimrende groforhold. (men husker ikke hvor, skulle gjerne skaffet link om jeg fant altså, liiiker sånn forskning) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. mai 2005 #14 Del Skrevet 23. mai 2005 aline skrev: altså, at det var de som rer senga med en gang de står opp som faktisk får mest midd, fordi midden da får glimrende groforhold. (men husker ikke hvor, skulle gjerne skaffet link om jeg fant altså, liiiker sånn forskning) ... liker også sånn forskning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mai 2005 #15 Del Skrevet 23. mai 2005 her varn gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slurva Skrevet 23. mai 2005 #16 Del Skrevet 23. mai 2005 Føler meg nesten blant de ekle som ikke vasker hver dag jeg... MEn unnskyldningen er god, siden mor alltid sa det var bedre med litt støv i kroker og kriker enn å ikke få tid til familien God leveregel syns nå jeg. Hører imidlertid med til historien at jeg faktisk har klart å vaske rundt på kjøkken og bad, vaske soverommet og skifte på senga i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. mai 2005 #17 Del Skrevet 24. mai 2005 jeg vasker IKKE gulvene hver dag, men så har jeg verken hund, barn eller mann heller, og er ikke fryktelig mye hjemme, så skulle jeg holdt samme klasse som flere tydeligvis har her, så hadde jeg ikke gjort annet en å gjøre husarbeid de stakkede stundene jeg er hjemme. det er godt det bare er meg der, så plager jeg ikke andre med tredagersgammelt støv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2005 #18 Del Skrevet 24. mai 2005 Når man har små barn (spesielt når de holder på å lære seg å spise selv) , må man vaske kjøkken/støvsuge hver eneste dag. Nå er mine 7 og 9 år, og jeg vasker kjøkkengulvet ca 3 ganger pr uke. Badene, trapper og gangen blir vasket to ganger i uka, resten av huset en gang pr uke. Mannen min støvsuger kanskje en gang i uka i tillegg. Sengene blir byttet på hver 14 dag, om sommeren hver uke. Lufter sengetøyet også ofte. Rer ikke opp sengen lenger pga midden. (føles litt rotete da :oops: ) Liker egentlig ikke å vaske og å støvsuge, men hater rot. Og hundehår (har en liten pelsdott) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. mai 2005 #19 Del Skrevet 24. mai 2005 Det finnes mange rare oppfatninger om midd, så det er kanskje på tide med en liten oppklaring. Midden trenger to ting for å ha det bra, nemlig mat og passe temperatur. Maten er hud fra mennesker, passe temperatur er ca. menneskelig kroppstemperatur. Årsaken til at en oppreid seng skaper problemer er at den holder veldig lenge på varmen, og at midden dermed får gode forhold. Men det er ikke noe bedre med en uoppreid seng dersom dyna ligger og dekker over det området man har sovet på, da holder varmen akkurat like godt. Det som hjelper mot midd er å få ned temperaturen og bli kvitt hudflass. Om dyna luftes i det man står opp (jeg lufter min mens jeg er i dusjen) rekker både dyne og madrass og bli kalde. Har man ikke tid til å lufte bør man i alle fall brette tilbake dyna slik at den og madrassen lettere blir kald. Men lufting har også en annen fordel, nemlig at en del av maten til midden (altså hudflass) ramler av når man rister. Jevnlig bytte av sengetøy hjelper selvfølgelig også på å bli kvitt hudrester, men midden selv sitter ofte like mye i selve dyna som i trekket. Det siste og viktigste man kan gjøre for å drepe selve midden er å henge dyna ut når det er sol, for da dør midden som fluer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2005 #20 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg bretter tilbake dyna... Det med å lufte dyna når man dusjer var jo genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå