AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Hadde nylig bursdag og jeg regnet jeg med at mamma kom til å komme på besøk. Bursdager i familien har alltid vært ganske uformelt der man baker kake og den som har lyst kommer innom uten å bli invitert, og mamma har alltid brukt å komme. En uke før bursdagen sendte hun melding og sa at hun hadde avtalt å reise på tur med noen venner og hun håpet at det var greit selv om det ble på bursdagen min og at hun hadde dårlig samvittighet, men at dette var den eneste datoen som passet. Min første tanke var at det ikke var sant og at hun egentlig hadde tenkt å overraske meg med et selskap da jeg ble 25 år. Er jo ikke rundt tall, men mamma har alltid spøkt med at det å bli 25 er stort og verdt å feire (intern humor). I tillegg at til jeg ofte hintet til at jeg ønsket overraskelsesselskap da jeg var barn og aldri har hatt det tidligere. Men svarte selvfølgelig bare at det var helt greit og at jeg håpet at de ville få en fin tur. Dagen før bursdagen min sender hun meg snap fra stedet de skulle til og jeg innser først da at jeg tok feil. Jeg ender opp med å "feire" bursdagen min helt alene. Tok det kanskje tyngre enn jeg burde og ble ganske såret, selv om jeg ikke tror hun virkelig tenkte gjennom hvordan dette opplevdes for meg. Var spesielt vondt siden hun visste at ingen andre kom til å komme den dagen og at hun alltid har brukt å komme tidligere. Så vidt jeg vet var det heller ikke noen spesiell grunn til at de måtte reise akkurat på min bursdag annet enn at det var den datoen som passet bedre for de andre som var med. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her. Ble bare så veldig overrasket og takler det tydeligvis dårlig. Var vel naivt for meg å være så overbevist om at hun kom til å overraske meg og det gjorde sikkert det hele en del verre, men jeg hadde ikke helt trodd at hun ville prioritere tur med venner fremfor bursdagen min når jeg da måtte feire den alene når hun ikke kom. Har aldri gjort noen stor greie ut av bursdagen min, men tenker det hadde vert fint om hun kanskje bare kunne prioritert litt annerledes og reist på turen en dag senere så hun hadde rukket å besøke meg en kort tur på bursdagen min? Overreagerer jeg i forhold til dette? Vet ikke om jeg ønsker å ta det opp med min mor da jeg ikke vil at hun skal få dårlig samvittighet... Anonymkode: e9bdb...e4e 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 18. oktober 2019 Ja du overreagerer, på tide å bli voksen. Anonymkode: 9d8a7...daa 139
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg forstår at du synes det stakk litt, men jeg synes også at du overreagerer. Hun spurte og du sa det gikk fint. Du kunne ha funnet på noe koselig selv. Dere kan også feire i etterkant. Anonymkode: aaae8...f5c 102
slutt Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 Ja du overreagerer. Det er bare en bursdag. 36
Populært innlegg Ulrikke Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 18. oktober 2019 Hun sa fra i forkant og sa hun hadde dårlig samvittighet, men at det måtte bli sånn nå. Tydeligvis første gang på 25 år hun ikke kom. Det må være innafor, tenker jeg. At du lagde deg tanker om at hun skulle overraske deg osv kan hun umulig vite, det var i ditt hode (ikke vondt ment, men for å skille fakta fra følelser). Da jeg bodde alene hendte det da ofte at jeg ikke gjorde noe spesielt om kvelden akkurat på selve dagen, men at jeg var med noen venninner i helga feks (men da måtte jeg jo invitere da, ikke forvente at folk bare sto på døra). Bursdager er hyggelig, men det er ikke verdens sentrum, og ihvertfall ikke når man er voksen! 60
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du synes det stakk litt, men jeg synes også at du overreagerer. Hun spurte og du sa det gikk fint. Du kunne ha funnet på noe koselig selv. Dere kan også feire i etterkant. Anonymkode: aaae8...f5c Hva mener du jeg skulle svart henne da? Hun visste at jeg kom til å bli alene når hun ikke kom og hun hadde allerede valgt å tilbringe dagen med vennene sine, hun spurte jo ikke virkelig om det var greit for meg. Jeg trodde også at hun hadde tenkt å overraske meg med selskap, så jeg tenkte jo ikke at jeg virkelig kom til å ende opp alene. Hadde du svart annerledes om jeg selv hadde brukt mye tid på å lage til selskap og invitert flere som ikke kom og jeg likevel endte opp med å være alene på bursdagen min? For meg så føles det i alle fall egentlig på samme måte. Anonymkode: e9bdb...e4e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Ja du overrreagerer, hun spurte deg om det var greit før hun dro så det er ikke sånn at hun priorierte det foran deg heller. Anonymkode: 0fabc...f3a 17
Populært innlegg MollyJones Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #8 Skrevet 18. oktober 2019 Her er det nok dine egne forventninger om et større overraskelsesselskap som blir tyngst å svelge. Du hadde begynt å glede deg, kanskje sett for deg hvordan det skulle bli, hvem som skulle komme etc. Men dette kan virkelig ikke din mor lastes for - så nei, jeg ville ikke sagt noe. Ut av offerrollen! Ta ansvar og grep. Vil du ha fest så arrangerer du fest. Vil du at folk skal komme over, så inviterer du folk over. Jeg har ingen problemer med å se at dette ble en trist dag for deg ,og det er leit, men : det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det. ❤️ 62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Ja du overreagerer. At du innbilte deg at du skulle få fest er ikke din mors skyld. Hun hav beskjed til deg. Du burde ha invitert noen venner. Man kan ikke forvente at folk bare plutselig dukker opp... Anonymkode: 0ff31...f63 33
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, Ulrikke skrev: Hun sa fra i forkant og sa hun hadde dårlig samvittighet, men at det måtte bli sånn nå. Tydeligvis første gang på 25 år hun ikke kom. Det må være innafor, tenker jeg. At du lagde deg tanker om at hun skulle overraske deg osv kan hun umulig vite, det var i ditt hode (ikke vondt ment, men for å skille fakta fra følelser). Da jeg bodde alene hendte det da ofte at jeg ikke gjorde noe spesielt om kvelden akkurat på selve dagen, men at jeg var med noen venninner i helga feks (men da måtte jeg jo invitere da, ikke forvente at folk bare sto på døra). Bursdager er hyggelig, men det er ikke verdens sentrum, og ihvertfall ikke når man er voksen! Det måtte ikke bli sånn, hun hadde både muligheten til å reise en dag senere enn planlagt eller velge å dra på denne turen senere. Grunnen til at de var på turen akkurat på min bursdag var fordi det passet bedre for de andre, ingen annen grunn. Det var ikke akkurat vanskelig å få til for min mor å komme på bursdagen min. Anonymkode: e9bdb...e4e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 Du er 25 år TS. Greit å bli skuffet, men moren din lever sitt eget liv. Bursdagen din kan man feire etter turen. Du lagde dine egne forventninger, det kan du ikke skylde på moren din. Jeg er 31 og har ikke feiret bursdagen min på 10 år. Ser virkelig ikke poenget. Anonymkode: 2c4f9...d16 36
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #12 Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du overrreagerer, hun spurte deg om det var greit før hun dro så det er ikke sånn at hun priorierte det foran deg heller. Anonymkode: 0fabc...f3a Hvordan kan du si at hun ikke prioriterte turen foran meg når det var akkurat det hun gjorde? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja du overreagerer. At du innbilte deg at du skulle få fest er ikke din mors skyld. Hun hav beskjed til deg. Du burde ha invitert noen venner. Man kan ikke forvente at folk bare plutselig dukker opp... Anonymkode: 0ff31...f63 Som sagt så har jeg ingen venner å invitere og det er helt vanlig å forvente at folk bare plutselig dukker opp for meg fordi det alltid er slik vi gjør det til alle bursdager. Er ingen som inviterer, men de fleste sier fra om de ikke kan komme. Som min mor jo gjorde, men som jeg ikke trodde var reellt. Ja, min feil. Men føler de fleste ikke helt ser mitt synspunkt og det at min mor valgte å dra på en tur hun egentlig kunne reist på hvilken som helst annen dag som ikke var min bursdag og jeg endte da opp helt alene. Hadde min mor hatt en bedre grunn til å ikke komme så hadde det selvfølgelig ikke gjort meg noe. Anonymkode: e9bdb...e4e 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #13 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg har feiret alle bursdager alene fra jeg fylte 20, er 28 nå. Bursdager er ikke spesielt lenger. Anonymkode: 589d9...dcf 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #14 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg skjønner deg godt, og synes det var dårlig gjort av din mor. spesielt når hun visste om din situasjon. Hun var egoistisk og satte sine behov over deg. Og slik burde ikke foreldre gjøre. Anonymkode: d3181...569 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #15 Skrevet 18. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si at hun ikke prioriterte turen foran meg når det var akkurat det hun gjorde? Som sagt så har jeg ingen venner å invitere og det er helt vanlig å forvente at folk bare plutselig dukker opp for meg fordi det alltid er slik vi gjør det til alle bursdager. Er ingen som inviterer, men de fleste sier fra om de ikke kan komme. Som min mor jo gjorde, men som jeg ikke trodde var reellt. Ja, min feil. Men føler de fleste ikke helt ser mitt synspunkt og det at min mor valgte å dra på en tur hun egentlig kunne reist på hvilken som helst annen dag som ikke var min bursdag og jeg endte da opp helt alene. Hadde min mor hatt en bedre grunn til å ikke komme så hadde det selvfølgelig ikke gjort meg noe. Anonymkode: e9bdb...e4e Jeg syns du er litt urimelig mot moren din nå. Du er 25 år. Du er voksen. Hadde du vært 9 år derimot. Anonymkode: 0ff31...f63 50
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #16 Skrevet 18. oktober 2019 Mitt råd er å droppe denne tråden, de kommer ikke å skjønne hva det handler, og har ikke livserfaring for å skjønne hvirdan det føles, lykke til Ts. Anonymkode: d3181...569 5
Apis Skrevet 18. oktober 2019 #17 Skrevet 18. oktober 2019 Det er en del av voksenlivet, Netflix er undervurdert i slike tilfeller. 19
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #18 Skrevet 18. oktober 2019 Du kommer bare å få masse dritt i denne tråden. Anonymkode: d3181...569 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #19 Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg godt, og synes det var dårlig gjort av din mor. spesielt når hun visste om din situasjon. Hun var egoistisk og satte sine behov over deg. Og slik burde ikke foreldre gjøre. Anonymkode: d3181...569 Er en grunn til at barn vokser opp så de kan klare seg selv. At mor reiser på en tur løpet av 25 år er ikke egoistisk. At datteren hadde nektet denne turen moren skulle reise på med venner er egoisme. Det passer for vennene og ikke seinere. Jeg hadde unnet moren min en sånn tur. Anonymkode: 2c4f9...d16 37
Ulrikke Skrevet 18. oktober 2019 #20 Skrevet 18. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det måtte ikke bli sånn, hun hadde både muligheten til å reise en dag senere enn planlagt eller velge å dra på denne turen senere. Grunnen til at de var på turen akkurat på min bursdag var fordi det passet bedre for de andre, ingen annen grunn. Det var ikke akkurat vanskelig å få til for min mor å komme på bursdagen min. Anonymkode: e9bdb...e4e Det var vel disse din mor skulle på tur med da. Det var vel hele poenget, ikke å sende henne alene på samme tur ved en annen anledning... Jeg skjønner at du skulle ønske hun valgte annerledes, men du er voksen. Med mindre det er spesielle ting du ikke forteller her om oppveksten din (mener ikke du må utbrodere, men at det er momenter her vi ikke vet om som gjør at du reagerer som du gjør), så kan det godt hende jeg gjør det samme når min datter er voksen. Mine foreldre har vært bortreist på min bursdag uten at jeg har følt det som at de har skuffet meg på noe vis. Vi har bare feiret en annen dag, hvis det har falt seg sånn. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå