snoren Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Her har dere et funksjonelt kjøkken fra 60-tallet som kunne fungert eksepsjonelt den dag i dag også, men dessverre tenker folk bare på seg selv og sin egen nesetipp så de river alt for å få det penere. Det er veldig selvrealiserende med et fint kjøkken, men skal jeg fortelle dere hva som hadde vært enda mer selvrealiserende? Å slippe å spise fisk som er full av miljøgifter fordi det er flere tonn søppel som havner i havet hver eneste dag. Endret 18. oktober 2019 av snoren 6
Katten.2.0 Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Så du setter likhetstegn mellom oppussing og forurensning? Meh. Pusser opp hjemme og spiser villaks med god samvittighet. 9
snoren Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2019 Ja, det gjør jeg, for alle skal ha det personlig og eget, et helt kjøkken er mye avfall. Før i tiden lagde de veldig slitesterke klær også, velstående mennesker kunne ha klær i generasjoner. Nå produseres klærne for at de skal bli ødelagte etter to sesonger slik at vi forbrukere er tvunget til å kjøpe nye. Og disse kampanjene? Produktene som ikke blir solgt blir jo bare kastet selvom de er ny. Ikke rart jorden går til helvete. Utdanne flere skomakere, elektrikere, bilmekanikere osv. (folk som kan reparere). Så skal vi se at jordkloden blir bra igjen. 4
Fru Uperfekt Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 Beklager er akkurat ferdig med å male alle dørene på kjøkkeninnredningen min.... Hadde jeg hatt et kjøkken ala det på bilde hadde jeg malt om veggene og skiftet gardinene.... Ikke all oppussing er veldig omfattende 2
Oppgitt78 Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 Evalet (eller liknende) innredninger kan jo videreselges ved bytte av kjøkken. Gjorde god butikk på å kjøpe inn slike, og lakkere/modernisere de bittelitt før videresalg.
Katten.2.0 Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 45 minutter siden, snoren said: Ja, det gjør jeg, for alle skal ha det personlig og eget, et helt kjøkken er mye avfall. Før i tiden lagde de veldig slitesterke klær også, velstående mennesker kunne ha klær i generasjoner. Nå produseres klærne for at de skal bli ødelagte etter to sesonger slik at vi forbrukere er tvunget til å kjøpe nye. Og disse kampanjene? Produktene som ikke blir solgt blir jo bare kastet selvom de er ny. Ikke rart jorden går til helvete. Utdanne flere skomakere, elektrikere, bilmekanikere osv. (folk som kan reparere). Så skal vi se at jordkloden blir bra igjen. Såh... Verden går under fordi vi pusser opp kjøkkenet? Du tror ikke skoen trykker hardere på andre steder enn oppussing? 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Nei takk. Et 60 år gammelt kjøkken er ikke noe for meg. Hadde revet det før jeg hadde flyttet inn. Anonymkode: c8a15...c52 4
newman01 Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 8 hours ago, snoren said: Det er veldig selvrealiserende med et fint kjøkken, men skal jeg fortelle dere hva som hadde vært enda mer selvrealiserende? Å slippe å spise fisk som er full av miljøgifter fordi det er flere tonn søppel som havner i havet hver eneste dag. Du trenger da ikke kaste den gamle kjøkkeninnredningen i havet da... Kan kjøre den til din lokale miljøstasjon som kan destruere den på profesjonelt vis 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Pusser opp ,spiser fisk og etterpå kaster gammel kjøkken i nærmeste skog. Hva ? Skal jeg liksom betale for å kaste ? Nei takk. Anonymkode: 6b22b...06e
Ullvott Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 Elsker kjøkkenet på bildet, i alle fall gitt at det er satt inn avtrekksvifte og at det er rom for oppvaskmaskin, noe som er mer vann- og energibesparende enn å vaske opp for hånd. Misliker formanende innlegg fulle av moralistiske beskyldninger. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 Nå er jo det maling som er en av de største syndere. Veldig stor andel av mikroplast i havet kommer fra akrylmaling. Sånn sett så kan jo være bedre å bytte ut kjøkkenet enn å male den om. Men nope, 60 tale kjøkken er ikke noe for meg. skuffer istedenfor skap høyeskap som trekkes ut, så sinnsykt bra greier, rommer mye og alt er lett å finne innebygde hvitevarer uten tvil vifte bygd inn i platetopp - krever en 80-skuffeskap under stor vask og kranen som trekkes ut kjøkkenfronter med spesiell, lett å vaske og anti-flekk belegg Jeg har levd med kjøkkenet fra tidlig 2000 (ja, vi snakker ikke 60 tallet engang) i 12 år, og har nå nylig fått helt nytt kjøkken i 2019. There is no going back.. Man blir vant til bedre komfort. Om jeg skal flytte igjen, og det skal jeg, blir det nytt kjøkken i neste huset også. Anonymkode: 64b7f...de0 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #12 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg har gulnet furukjøkkeninnredning fra 95-og visse besøkende rynker på nesa. "Ja men du kan jo bare male det......",?HVORFOR MÅ jeg for enhver pris male det? Veggene består av lysmalt panel,det er 15 år siden disse ble malt og når jeg forteller det sier de med et sjokkert tonefall ,"ÅÅ HERRELIG! (som at deg er det ikke mye håp for eller no) Jeg er riktig fornøyd med meg selv fordi jeg avstår fra å danse etter andres pipe. Det er ikke stahet men heller en indre tilfredshet med meg og mitt. Jeg streber ikke slik mange andre gjør. Anonymkode: 10ecd...4a2 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #13 Skrevet 19. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gulnet furukjøkkeninnredning fra 95-og visse besøkende rynker på nesa. "Ja men du kan jo bare male det......",?HVORFOR MÅ jeg for enhver pris male det? Veggene består av lysmalt panel,det er 15 år siden disse ble malt og når jeg forteller det sier de med et sjokkert tonefall ,"ÅÅ HERRELIG! (som at deg er det ikke mye håp for eller no) Jeg er riktig fornøyd med meg selv fordi jeg avstår fra å danse etter andres pipe. Det er ikke stahet men heller en indre tilfredshet med meg og mitt. Jeg streber ikke slik mange andre gjør. Anonymkode: 10ecd...4a2 Hvor finner du slike venner? Du må være i et utrolig overflatisk miljø. Anonymkode: 6e5f2...b61 1
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 Men du TS, du er klar over at ikke alle kjøkken holder den kvaliteten som kjøkkenet på bildet ditt? F.eks. var det noen kjøkken fra sent 70-tall som så utslitt ut etter bare noen år - samme typen som på dette bildet: https://www.abcnyheter.no/livet/2012/10/11/160581/her-er-norges-styggeste-kjokken Skal jeg lide meg igjennom dette kjøkkenet også mener du, fordi det er "syndig" å pusse opp? Eller er du en av de som mener jeg kan få lov å pusse opp dersom jeg betaler "avlat" til en eller annen luguber klimakvote selger? Kanskje du skal la være å peke så veldig på andre og heller feie for egen dør?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner du slike venner? Du må være i et utrolig overflatisk miljø. Anonymkode: 6e5f2...b61 Nei men familie og deres venner osv- Bekjente Anonymkode: 10ecd...4a2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 Nå var du vel søt, TS. Nå er det ikke sånn at folk flest kaster gamle kjøkken i sjøen, vet du. Anonymkode: 13d3b...ff7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 På 18.10.2019 den 2.23, snoren skrev: Her har dere et funksjonelt kjøkken fra 60-tallet som kunne fungert eksepsjonelt den dag i dag også, men dessverre tenker folk bare på seg selv og sin egen nesetipp så de river alt for å få det penere. Det er veldig selvrealiserende med et fint kjøkken, men skal jeg fortelle dere hva som hadde vært enda mer selvrealiserende? Å slippe å spise fisk som er full av miljøgifter fordi det er flere tonn søppel som havner i havet hver eneste dag. Enig, så lenge det funker er det ikke vits i å bytte det ut Anonymkode: f265c...b99
Kontormus Skrevet 19. oktober 2019 #18 Skrevet 19. oktober 2019 Kjøkkenet er jo gull for retero-elskere! Taes det pent ned vil det ganske sikkert få nytt liv i et annet hjem. Det meste på bildet... Og slik var det ikke før.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #19 Skrevet 19. oktober 2019 På 18.10.2019 den 2.23, snoren skrev: Her har dere et funksjonelt kjøkken fra 60-tallet som kunne fungert eksepsjonelt den dag i dag også, men dessverre tenker folk bare på seg selv og sin egen nesetipp så de river alt for å få det penere. Det er veldig selvrealiserende med et fint kjøkken, men skal jeg fortelle dere hva som hadde vært enda mer selvrealiserende? Å slippe å spise fisk som er full av miljøgifter fordi det er flere tonn søppel som havner i havet hver eneste dag. Definer "funksjonelt"? Det er mye som ble regnet som funksjonelt på 50-tallet som ikke er det i dag. Halvautomatiske vaskemaskiner, for eksempel. Kjøkkenet på bildet er pent, det er solid, og det holder sikkert 30 år til. Og du kan vaske opp i kummen og oppbevare servise i skapene og bestikk i skuffene, så sånn sett funker det helt fint. Men jeg vil ikke ha et kjøkken der det nesten er en treningsøkt å trekke ut skuffene (å smøre glideflatene med stearin kan ikke på noen måte måle seg med moderne skuffeskinner), jeg liker ikke skyvedører som slites og drysser et fint lag av sagflis, eller hopper ut av skinnene sine om du har det for travelt når du åpner dem. Jeg ønsker dessuten å få plass til de største og tyngste tallerknene på de nederste hyllene, så jeg slipper løfte dem helt opp på øverste hylle. I tillegg ønsker jeg meg et kjøkken som er laget for moderne mennesker med et moderne menneskes krav til arbeidshøyder og ergonomi, har opplegg for oppvaskmaskin og der utslagsvasken ikke sender vannspruten fra pastakjelen rett i fanget på meg fordi kanten er så lav. Jeg ønsker meg et kjøkken som utnytter plassen godt, også i hjørnene, og der det er lett å få tak i alt som står selv helt innerst i skapene. Jeg har aldri vært borti et kjøkken av typen på bildet som tilfredsstiller noen av disse kravene. Jeg har levd med sånne kjøkken, og ser dessverre ingen andre grunner enn estetikk og nostalgi til å la være å bytte dem ut. Alle praktiske hensyn taler for utskifting. Og det har ingenting med å være en "selvrealiserende oppusser" å gjøre. Anonymkode: 13f57...5c3 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #20 Skrevet 19. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Definer "funksjonelt"? Det er mye som ble regnet som funksjonelt på 50-tallet som ikke er det i dag. Halvautomatiske vaskemaskiner, for eksempel. Kjøkkenet på bildet er pent, det er solid, og det holder sikkert 30 år til. Og du kan vaske opp i kummen og oppbevare servise i skapene og bestikk i skuffene, så sånn sett funker det helt fint. Men jeg vil ikke ha et kjøkken der det nesten er en treningsøkt å trekke ut skuffene (å smøre glideflatene med stearin kan ikke på noen måte måle seg med moderne skuffeskinner), jeg liker ikke skyvedører som slites og drysser et fint lag av sagflis, eller hopper ut av skinnene sine om du har det for travelt når du åpner dem. Jeg ønsker dessuten å få plass til de største og tyngste tallerknene på de nederste hyllene, så jeg slipper løfte dem helt opp på øverste hylle. I tillegg ønsker jeg meg et kjøkken som er laget for moderne mennesker med et moderne menneskes krav til arbeidshøyder og ergonomi, har opplegg for oppvaskmaskin og der utslagsvasken ikke sender vannspruten fra pastakjelen rett i fanget på meg fordi kanten er så lav. Jeg ønsker meg et kjøkken som utnytter plassen godt, også i hjørnene, og der det er lett å få tak i alt som står selv helt innerst i skapene. Jeg har aldri vært borti et kjøkken av typen på bildet som tilfredsstiller noen av disse kravene. Jeg har levd med sånne kjøkken, og ser dessverre ingen andre grunner enn estetikk og nostalgi til å la være å bytte dem ut. Alle praktiske hensyn taler for utskifting. Og det har ingenting med å være en "selvrealiserende oppusser" å gjøre. Anonymkode: 13f57...5c3 Å du er bortskjemt altså! Av typen-ALT skal være tipp topp hvis ikke buhu Anonymkode: 10ecd...4a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå