AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #21 Del Skrevet 18. oktober 2019 Syntes ikke 185 er så ekstremt ille isolert sett, med et årsverk på 2000 timer så er man oppe i 370K, og med litt overtid så blir det jo fort ca 400K. Nei, det er ingen veldig god lønn, men heller ikke spesielt ille. Men klart, har man hatt 260 før så er det jo en ikke ubetydelig nedgang, så jeg ville nok søkt andre steder også. Anonymkode: 9371a...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 18. oktober 2019 #22 Del Skrevet 18. oktober 2019 Du sier ikke noe om hvilken jobb det er og hvilkne kvalifikasjoner du har men er du arbeidesledig og jobbsøker skal du selvfølgelig ta jobbe. 185 kr timen er ikke så galt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #23 Del Skrevet 18. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: I bar og restaurant er tariff 168, mens mange tjener 158-162. Også mange som jobber på kafe, med renhold osv. tjener mindre enn dette. Anonymkode: 7bdac...d5a Minstelønn i renhold er 187,-, så håper da virkelig ikke mange jobber under dette. Hvilke oppgaver skal du gjøre? Ved lettere vedlikehold mener jeg dette er bra lønn, men for lite om du skal driver nyanlegg etc. Er det en god blanding høres 185 egentlig ok ut. Men du takker selvsagt ja til denne jobben når alternativet er å ikke jobbe.... Anonymkode: bd14e...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #24 Del Skrevet 18. oktober 2019 Er bedre med 185 kroner i timen og jobb, enn å gå på dagpenger. Lettere å få ny jobb når du allerede har en jobb, enn om du er arbeidsledig. Anonymkode: d1750...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ntrane Skrevet 18. oktober 2019 #25 Del Skrevet 18. oktober 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Fagbrev som anleggsgartner og 3 års refaring fra et annet firma før de gikk konkurs. Etter det jobbet jeg i en annen jobb med over 260 kr timen. Så jeg har gode kvalifikasjoner. Det kan kanskje hende dette firmaet går utifra minstelønnen på jordbruk og gartneri hvor minstelønnen nå er 128, men jeg vet ikke. Om det er bygg dette går under er jo minstelønnen på 209,70 kr, det er stor forskjell. Tror ikke jeg gidder å kaste bort mer tid på dette firmaet, det virker ikke helt seriøst ut. Sier bare om jeg ikke får 210 kr timen så kan de bare glemme det. Anonymkode: 6bbe6...50a minimum 225-230,- i timen for deg. gi beskjed til dem at lønnen de tilbyr er overhodet ikke konkurransedyktig og du er ikke interessert i jobben for den tilbydte lønnen. Av og til må man bare riste på hodet og gå en annen plass. Jeg går utifra at du kan flytte på deg og du ikke MÅ ha lønn nå. Du kan jo også bare godta nå hvis du trenger penger uansett hva, så søker du nye jobber i mellomtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #26 Del Skrevet 18. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei har ikke jobb, men får omtrent like mye i dagpenger som jeg ville fått i den jobben Anonymkode: 6bbe6...50a Hvis nav får nyss at du takker nei til jobb kan du faktisk miste dagpengene. Er det ikke bedre du starter en plass så ser du etter ny jobb etter en stund. Du er pliktig til og ta jobb, les deg opp hva som kreves fra din side. Man kan ikke være for kravstor når man ikke har jobb i utgangspunktet da må man ta det man får. Anonymkode: 040da...74a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DavinaWin Skrevet 18. oktober 2019 #27 Del Skrevet 18. oktober 2019 Med tanke på utdanning og erfaring så synes jeg det var lavt. Jeg jobber i butikk, har absolutt ingen erfaring, ikke engang bestått vgs og tjener 162kr per time. Jeg synes jo det er lite, men skjønner jo grunnen. Du derimot som har opparbeidet deg relevant og verdifull erfaring burde kunne stille noen krav synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #28 Del Skrevet 18. oktober 2019 Synes du skal ta den lønnen jeg, hvis du ikke tar den får de bare inn noen utenlandske slik som anleggsgartnerbedriftene i Vestfold, og Oslo gjør. Når jeg tenker etter så kjenner jeg en fyr, og han har bare utenlandske ansatt hos seg, men de er til gjengjeld noen rivjern hele gjengen. Det er ikke så vanskelig og slå ned en stein (med unntak av brostein da, det likte jeg aldri, likte heller ikke skiferlegging, faktisk så likte jeg ikke stein overhodet) og vatre opp for og sikre korrekt fall. Før du sier at jeg ikke har peiling så gikk jeg anleggsgartnerlinjen, men fant ut at det var drit kjedelig, så jeg ble gartner isteden. Anonymkode: 09d21...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #29 Del Skrevet 19. oktober 2019 På 18.10.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev: Stort hull? Dette kommer annpå bakgrunn, yrke osv. Ikke noe fasitsvar, gått ledig selv i over 1år med vilje. For så å gå rett inn i jobb. Anonymkode: b1e6e...b1e Og du mottar dagpenger? Det har du jo faktisk ikke i rett på i din situasjon. Dvs. du må ha løyet til NAV. Hvis dette oppdages, og det håper jeg at det gjør, må du betale hele beløpet tilbake og du blir sannsynligvis også politianmeldt siden beløpet er så høyt. Anonymkode: dd3cb...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #30 Del Skrevet 19. oktober 2019 På 18.10.2019 den 1.41, AnonymBruker skrev: Fagbrev som anleggsgartner og 3 års refaring fra et annet firma før de gikk konkurs. Etter det jobbet jeg i en annen jobb med over 260 kr timen. Så jeg har gode kvalifikasjoner. Det kan kanskje hende dette firmaet går utifra minstelønnen på jordbruk og gartneri hvor minstelønnen nå er 128, men jeg vet ikke. Om det er bygg dette går under er jo minstelønnen på 209,70 kr, det er stor forskjell. Tror ikke jeg gidder å kaste bort mer tid på dette firmaet, det virker ikke helt seriøst ut. Sier bare om jeg ikke får 210 kr timen så kan de bare glemme det. Anonymkode: 6bbe6...50a Lønna er ussel. Anonymkode: 6b3c1...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 19. oktober 2019 #31 Del Skrevet 19. oktober 2019 Jeg tenker at hvor enn man snakker om timelønn og ikke årslønn, så er lønnen for lav. Generelt sagt. Men hva vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #32 Del Skrevet 19. oktober 2019 Drittlønn, men da kan du søke jobber andre plasser mens du er i jobb. Enklere å få jobb når du allerede er i jobb. Og du opptjener jo skattepenger og feriepenger, og enda mer ansiennitet. Får du tilbud om en annen jobb, kan du bruke dette som forhandlingskort i lønnsforhandlinger til å bli i jobben. Og det er lov å forhandle om høyere lønn allerede til neste år, gitt at du er god i jobben din. Kanskje forhandle noen andre goder og bonuser? Forøvrig; jeg har 205,70,- i timen, 100% overtidsbetaling eller avspasering. Kontor i butikk. 3 års ansiennitet. Anonymkode: 60b73...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå