Gå til innhold

Har vært på intervju og fått tilbudt en lønn på 185 kr timen, bør jeg takke ja eller synes dere det er lav lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på intervju på et lite til mellomstort annleggsgartnerfirma men synes lønnen var rimelig simpel for å være i 2019. Har hatt jobber tidligere hvor jeg har hatt over 260 kr timen, dog en jobb jeg ikke trivdes med så jeg sa opp den. 

Men bør jeg takke ja til kun 185 kr, mener det er en slavelønn! 

Fikk også diskutert prisen opp for jeg fikk først tilbud på 170 men fikk forhandlet meg til 185 og fikk da klokkeklar beskjed at jeg ikke får et eneste øre mer, så regner ikke med jeg kan forhandle meg enda mer nå. 

Er det noen som jobber som eller har erfaring fra anleggsgartnerarbeid som vet litt om normal lønn? 

Anonymkode: 6bbe6...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bar og restaurant er tariff 168, mens mange tjener 158-162. Også mange som jobber på kafe, med renhold osv. tjener mindre enn dette.

Anonymkode: 7bdac...d5a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ja til jobben hvis det er en lønn du kan leve av..

Anonymkode: 74228...9cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kvalifikasjoner har du? Hvor gammel er du/ansiennitet?

Anonymkode: 51eee...6ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra er det ikke men slavelønn va No overdrevet. Hva er alternativet? Har du jobb om ikke? 

Anonymkode: 2945d...889

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstelønna ligger på kr 183,10 hvis man er ufaglært og uten bransjeerfaring. Så da er jo lønna du har fått tilbud om innafor. Men om den  er særlig bra, er en annen sak.

Kr 170,- er ikke innafor, med mindre du er under 18 år.

Anonymkode: f9f1d...9cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Minstelønna ligger på kr 183,10 hvis man er ufaglært og uten bransjeerfaring. Så da er jo lønna du har fått tilbud om innafor. Men om den  er særlig bra, er en annen sak.

Presisering: Innen bygg/anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstelønn for lastebilsjåfør er 172 kr/t ca. Og lappen koster nå 100.000++

Om du ikke bare kjøper noen papirer i Øst-Europa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Presisering: Innen bygg/anlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager - glemte bort i farta at minstelønna ble oppjustert pr 01.06.19. Timelønn ufaglært uten bransjeerfaring er nå kr 188,40. Så du må ikke godta kr 185,- da du har krav på minst 188,40!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke kvalifikasjoner har du? Hvor gammel er du/ansiennitet?

Fagbrev som anleggsgartner og 3 års refaring fra et annet firma før de gikk konkurs. Etter det jobbet jeg i en annen jobb med over 260 kr timen.

Så jeg har gode kvalifikasjoner. 

Det kan kanskje hende dette firmaet går utifra minstelønnen på jordbruk og gartneri hvor minstelønnen nå er 128, men jeg vet ikke. 

Om det er bygg dette går under er jo minstelønnen på 209,70 kr, det er stor forskjell. 

Tror ikke jeg gidder å kaste bort mer tid på dette firmaet, det virker ikke helt seriøst ut. Sier bare om jeg ikke får 210 kr timen så kan de bare glemme det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempe bra er det ikke men slavelønn va No overdrevet. Hva er alternativet? Har du jobb om ikke? 

Anonymkode: 2945d...889

Nei har ikke jobb, men får omtrent like mye i dagpenger som jeg ville fått i den jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært på intervju på et lite til mellomstort annleggsgartnerfirma men synes lønnen var rimelig simpel for å være i 2019. Har hatt jobber tidligere hvor jeg har hatt over 260 kr timen, dog en jobb jeg ikke trivdes med så jeg sa opp den. 

Fikk også diskutert prisen opp for jeg fikk først tilbud på 170 men fikk forhandlet meg til 185 og fikk da klokkeklar beskjed at jeg ikke får et eneste øre mer, så regner ikke med jeg kan forhandle meg enda mer nå. 

Er det noen som jobber som eller har erfaring fra anleggsgartnerarbeid som vet litt om normal lønn? 

Så lenge du ikke har fått noe bedre tilbud tar du imot det markedet tilbyr deg. Slik er kapitalismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kognosøren skrev:

Så lenge du ikke har fått noe bedre tilbud tar du imot det markedet tilbyr deg. Slik er kapitalismen.

Jeg har ikke vært så aktiv på å søke jobber enda, så jeg får muligens bedre jobbtilbud om jeg søker på noen fler.

Eventuelt så kan jeg jo takke ja til jobben og gjøre en god jobb samtidig som jeg søler på andre jobber, får jeg da et bedre jobbtilbud så får enten denne sjefen konkurrere om meg eller så sier jeg bare opp og starter i den andre jobben/firmaet

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ByeByeLove
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke vært så aktiv på å søke jobber enda, så jeg får muligens bedre jobbtilbud om jeg søker på noen fler.

Eventuelt så kan jeg jo takke ja til jobben og gjøre en god jobb samtidig som jeg søler på andre jobber, får jeg da et bedre jobbtilbud så får enten denne sjefen konkurrere om meg eller så sier jeg bare opp og starter i den andre jobben/firmaet

Ja, gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det via bemanningsbyrå? De dumper alltid lønna til tariff.

Uansett altfor lavt, så takk nei. Er du på dagpenger så må du benytte deg av den tiden til å finne noe du kan leve med, du har 2år med dagpenger. Bruk denne tiden! Ikke stress.

Anonymkode: b1e6e...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har 2år med dagpenger. Bruk denne tiden! Ikke stress

Rar og kvalmende holdning.

Hilsen skattebetaler.

Anonymkode: 5adeb...87e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rar og kvalmende holdning.

Hilsen skattebetaler.

Anonymkode: 5adeb...87e

Hva er galt med det? Du er dum og naiv å tror du betaler til et felleskap. Slik fungerer det ikke lenger.

Hilsen skattebetaler som har betalt millioner i skatt. Som også kjenner hvordan virkeligheten er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det? Du er dum og naiv å tror du betaler til et felleskap. Slik fungerer det ikke lenger.

Hilsen skattebetaler som har betalt millioner i skatt. Som også kjenner hvordan virkeligheten er.

Da burde du også vite at det er mye enklere å få ny jobb hvis man allerede har jobb. Store hull i CVen kan bli problematiske. Jeg ville nok takket ja pga dette, og så intensivert jobbsøkingen.

Anonymkode: f26d0...dd9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du også vite at det er mye enklere å få ny jobb hvis man allerede har jobb. Store hull i CVen kan bli problematiske. Jeg ville nok takket ja pga dette, og så intensivert jobbsøkingen.

Anonymkode: f26d0...dd9

Stort hull? Dette kommer annpå bakgrunn, yrke osv.

Ikke noe fasitsvar, gått ledig selv i over 1år med vilje. For så å gå rett inn i jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...