Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp Vålerenga-Lillestrøm på tv (fy faen, men det er en annen sak). La merke til at alle Lillestrømspillerne hadde Livestrong-armbåndene på seg.

Vel - nå finnes det jo armbånd for nær sagt hvilken som helst ting man vil markere sin støtte til - mot fattigdom, redd miljøet, kamp mot brystkreft, mot rasisme også videre.

Selv har jeg ikke skaffa meg noen ennå - har du?

(Vurderer litt det svarte og hvite mot rasisme, men er ikke det Nike som har produsert disse? Og går man ikke litt vel langt i å støtte "markedsmakta" om man kjøper et sånt??? Hmmm... tror kanskje jeg blir uten armbånd, jeg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt rosa sløyfe hvert år det er brystkreftaksjon, svigermor døde av brystkreft for noen år tilbake.... :cry: Vi er også med i kreforeningen. Men jeg gikk ikke med den lenge, den ble borte ganske kjapt.

Kjøpte rødt armbånd, husker ikke hva det var for, men har aldri brukt det, syntes bare saken var verdt støtten.

Helt greit at "en god sak" er blitt mote, synes jeg. Samma hvordan de får inn penger, bare de gjør det!!!!

Så kjøp armbånd, sløyfer og hva som enn kommer, om saken det går til inntekt for er noe man vil støtte!

Skrevet

Jeg er jo helt enig i at det er bra å kjøpe for eksempel de gule Livestrong-armbåndene, for her går jo pengene til en god sak.

Men hvis man kjøper de svarte og hvite standup-speakup-armbåndene, går da pengene til arbeid mot rasisme eller til Nike?

Gjest gjest 2
Skrevet

har kjøpt et livestrong armbånd. 50 kroner til kreftforeninga syns jeg er kjempe bra. går med det innimellom

Skrevet

Som for LiveStrong-armbåndene går overskuddet fra "Stand Up Speak Up"-båndene til veldedige formål.

Sakset fra Nike.com:

"ALL THE MONEY RAISED WILL BE ADMINISTERED AND DISTRIBUTED BY THE INDEPENDENT KING BAUDOUIN FOUNDATION (KBF) TO SUPPORT ANTI-RACISM PROJECTS AND INITIATIVES ACROSS EUROPE. A MAXIMUM OF 25% OF YOUR DONATION GOES TOWARDS THE COST OF THE WRISTBAND."

Gjest Gjest
Skrevet
Så nettopp Vålerenga-Lillestrøm på tv (fy faen, men det er en annen sak). La merke til at alle Lillestrømspillerne hadde Livestrong-armbåndene på seg.

Vel - nå finnes det jo armbånd for nær sagt hvilken som helst ting man vil markere sin støtte til - mot fattigdom, redd miljøet, kamp mot brystkreft, mot rasisme også videre.

Selv har jeg ikke skaffa meg noen ennå - har du?

(Vurderer litt det svarte og hvite mot rasisme, men er ikke det Nike som har produsert disse? Og går man ikke litt vel langt i å støtte "markedsmakta" om man kjøper et sånt??? Hmmm... tror kanskje jeg blir uten armbånd, jeg.)

Liker markedsmakten jeg da :) Men at det finnes armbånd for nær sagt hva som helst? Hva da? Vil gjerne ha...

Skrevet

Jeg fikk det røde av en kamerat, det er til inntekt for flomofrene i Asia. :)

Skrevet

Har gult "Livestong" armbånd.

Synes det er flott at de brukes av "alle" overalt - selv til selskapstøy.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

men, kunne tenke meg et som er mot rasisme.

hvor fåes det kjøpt?

Gjest TomKrus
Skrevet

Nei, og kommer heller ikke til å skaffe meg et. Jeg er som de fleste andre der ute mot kreft, rasisme, flommer og fattigdom.

Selv Nudie selger Amnesty t-skjorter til 500 spenn (hvorav 50 kr går til amnesty). Folk kjøper de vel på grunn av den fete printen.

Moter er flyktige. Trist at slike standpunkt også skal være det.

Skrevet
Bingo.
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fikk det røde av en kamerat' date=' det er til inntekt for flomofrene i Asia. :)[/quote']

De burde jo kanskje holde på fargene da... Red ribbon er jo kampen mot hiv-saken

Skrevet

Jeg gir mye penger (mye for meg i alle fall) til kreftsaken hvert år, familien min er en "kreftfamilie", og jeg har mistet mange. Men, de armbåndene styrer jeg unna. Som TomKrus sier, jeg er som de fleste andre i mot all elendigheten i verden, jeg trenger ikke reklamere. (I tillegg så kan jeg tenke meg at et sånt armbånd lett blir et samtaleemne om man har det på og det er ikke alltid det passer å bli minnet på de som er borte.)

Skrevet
Nei, og kommer heller ikke til å skaffe meg et. Jeg er som de fleste andre der ute mot kreft, rasisme, flommer og fattigdom.

Selv Nudie selger Amnesty t-skjorter til 500 spenn (hvorav 50 kr går til amnesty). Folk kjøper de vel på grunn av den fete printen.

Enig.

Skrevet
Bingo.

Har alltid støttet de sakene jeg ser på som viktig, kreftsaken, handikappforbundet og Frelsesarmeen har fått sin skjerv av meg jevnlig, enten de har solgt armbånd eller Krigsropet.

Flyktig.....? Neppe....

Gjest Milah
Skrevet
Jeg fikk det røde av en kamerat' date=' det er til inntekt for flomofrene i Asia. :)[/quote']

Det stemmer. Kjøpte et av de når jeg var ute og shoppa for en stund siden. De lå i en kurv ved kassa. Har aldri brukt det, men fikk da i hvertfall gitt litt til et godt formål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...