AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Ut fra overskriften er det vel lett å tolke det dithen at jeg er ny i hundeverdenen, men det er jeg ikke. Har hatt hund i flere tiår, men har aldri opplevd at hundene blir forbigående i dårlig form, iallefall ikke slik vår ene hund er i dag. Utpå ettermiddagen ble han veldig "taus" og mutt. Han finner ikke roen helt og peser litt. På kveldsturen gikk han kun ved min side og var lite interessert i å lukte eller gå spor slik han pleier. Han vil ikke ha mat. Akkurat nå har han lagt seg godt til rette i senga si, der han sover om natten, og jeg håper virkelig at han er sin gode, friske og glade jeg i mårn. Er dette en type "dårlig dag" som er normalt hos hunder? Eller kan jeg belage meg på tur til veterinæren i mårn? Ja, jeg vet ingen kan spå, men er dette noe som kan karakteriseres som en normal dårlig dag hos hund? Og ja, det gjør vondt i hundemammahjertet når en av mine firbente ikke har det bra ❤ Anonymkode: e9ef6...a2b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Min har stadig en dårlig dag og er litt uttafor. Anonymkode: 24658...b67 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min har stadig en dårlig dag og er litt uttafor. Anonymkode: 24658...b67 Takk for svar! Ikke godt at hunden din har dårlige dager, men det roer meg litt å høre at det kan være normalt. Anonymkode: e9ef6...a2b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker said: Min har stadig en dårlig dag og er litt uttafor. Anonymkode: 24658...b67 Om hunden din peser og ikke spiser , og det til stadighet, er det mishandling å ikke dra til veterinær . Anonymkode: 7e114...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 Hunden min har vært småsyk noen ganger før og blitt frisk uten veterinærbesøk. Noen ganger har hun bare spist noe rart og trenger tid til å få det ut av systemet. Anonymkode: 17f6b...2b9 2
Antoinette Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Hunden min er værsyk om dagen. Vil ikke ut på tur, bare ut for å tisse/bæsje og piler inn igjen 3
Myrmica Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Min har et par ganger fått noe som ligner på omgangssyke... Litt dårlig form, kaster opp. To dager så er det over. Ellers er det fort gjort at de spiser noe som magen ikke er helt enig i, men de kommer seg gjerne fort igjen. Man skal selvsagt dra til veterinær om man tror det er noe galt, hunden har vondt e.l. Men man må ikke være for hysterisk heller, hunder kan få forkjølelse og magesjau akkurat som oss, og det går over av seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 Min er, som en annen sier over, også veldig værsyk om dagen. Hun hater regn og vil derfor hovedsakelig sove og ikke spise for å slippe å ut på do. Kanskje det er været? Evt har hunden din fått i seg noe som gjør at hun peser som feks støv? Anonymkode: 47d89...69d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min er, som en annen sier over, også veldig værsyk om dagen. Hun hater regn og vil derfor hovedsakelig sove og ikke spise for å slippe å ut på do. Kanskje det er været? Evt har hunden din fått i seg noe som gjør at hun peser som feks støv? Anonymkode: 47d89...69d TS her. Først tusen takk for at dere deler erfaringer med meg! Tenkte bare å komme med en oppdatering: Hunden min er ikke blitt bedre, men han setter tydelig pris på å være ute og gå - så vi har hatt flere gode turer i dag. Inne ligger han mye med forlabbene rett fram og litt kul på ryggen, som tyder på at han har vondt i magen. Han hadde normal avføring i formiddag og har ikke kastet opp. Vi har hatt kontakt med veterinæren vi bruker og han mener det kan komme av en langvarig antibiotikabehandling som vi nå ble bedt om å avbryte. I tillegg gir vi han Zolac som skal hjelpe han å få en normal tarmflora etter all antibiotikaen (på grunn av noe helt annet) og ellers et døgn faste. Jeg håper virkelig det bare er dette! For hunden er så nedstemt at det er vondt å se. Han blir lett nedstemt når noe er galt, så det er ikke nytt. Men han peser ikke eller gir andre symptomer enn det vi tolker som magesmerter. Er han ikke bedre i mårn blir det nok undersøkelse hos veterinær. Anonymkode: e9ef6...a2b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 Alle pattedyr er relativt like. Derfor man forsker på dyr, det gir mye relevant informasjon som kan brukes på mennesker. Dyr får og allergier, virus, bakterier, muskelsmerter osv. akkurat som oss. Så om hunden har fått masse antibiotika kan det slå seg på magen/alternativt at antibiotikaen ikke har virket og hunden er stadig syk av hva enn den fikk antibiotika for. Men dyr kan ikke si fra, så listen for å ta dyr, små barn og personer som ikke kan gjøre rede for seg, til lege, bør være lavere enn for de som kan foklare hva som er galt. Anonymkode: 9c5ca...f1b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå