Gå til innhold

leker og deling

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jenta på 1 år og hun har en søsken på snart 5 år og det som er litt dumt for meg er at hver gang jeg kjøper en leke til henne så liker søskenbarnet det og, og tar den med seg hjem siden mormor sier at det er greit:/ og får ikke dem tilbake, han har leker hos mormor og.. men liker og ta med seg jenta mi sine leker og hun leter etter dem.. hva kan jeg si i denne situasjonen? er litt små lei av at hennes leker blir tatt fra henne.. og at mor sier at det går greit.. ellers blir han lei seg..

Anonymkode: 1e9f7...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har ei jenta på 1 år og hun har en søsken på snart 5 år og det som er litt dumt for meg er at hver gang jeg kjøper en leke til henne så liker søskenbarnet det og, og tar den med seg hjem siden mormor sier at det er greit:/ og får ikke dem tilbake, han har leker hos mormor og.. men liker og ta med seg jenta mi sine leker og hun leter etter dem.. hva kan jeg si i denne situasjonen? er litt små lei av at hennes leker blir tatt fra henne.. og at mor sier at det går greit.. ellers blir han lei seg..

er bare virkelig lei av og kjøpe leker som blir bare   fratatt fra henne bare for mormor eller moren ikke klarer og si nei eller «du kan få låne den neste gang du kommer her igjen».. fordi er redd for og såre han og at han blir kjempe sint ellers..  Fordi jenta mi blir lei seg når hun ikke finner dem.. hun kjenner lekene sine veldig godt!

Skrevet

Henvend deg til barnet selv og si "dette er *navn*  sin leke, du kan få låne det neste gang, men du kan ikke ta den med deg"  og be han gi den fra seg

Anonymkode: 4f344...c75

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henvend deg til barnet selv og si "dette er *navn*  sin leke, du kan få låne det neste gang, men du kan ikke ta den med deg"  og be han gi den fra seg

Anonymkode: 4f344...c75

da blir moren sint/irritert og sier «bare la han få låne den ta den med seg..» for hun orker ikke ar han skal grine eller blir sint..

Skrevet

En 5åring må lære forskjellen på mitt og ditt. Dere gjør alle eldstemann en bjørnetjeneste om det alltid får viljen sin. 

Anonymkode: 5f68d...3f1

• Liker 11
Skrevet

Du har all rett til å si at det er dine barns leker, enten det er andre barn, mormor, mor eller fandens oldemor som stikker av med lekene. 

Anonymkode: 4710d...c8d

• Liker 10
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har all rett til å si at det er dine barns leker, enten det er andre barn, mormor, mor eller fandens oldemor som stikker av med lekene. 

Anonymkode: 4710d...c8d

Da sier bare moren/mormor «ikke vær så egoistisk du får dem tilbake» er liksom redd for at dattera mi må venne seg til st det er greit.. bare for at de ikke vil gjøre han lei seg eller sint.. har prøvd engang før og han blei kjempe sint på meg..

Skrevet

Du oppfører deg som en dørmatte og vil etterhvert lære barnet ditt det samme. Stå opp for barnet ditt vel.

Anonymkode: bd2e0...118

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du oppfører deg som en dørmatte og vil etterhvert lære barnet ditt det samme. Stå opp for barnet ditt vel.

Har men da blir han bare sur og da blir moren irritert..  for hun ikke orker at han blir sur eller lei seg..

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da blir moren sint/irritert og sier «bare la han få låne den ta den med seg..» for hun orker ikke ar han skal grine eller blir sint..

Da ber du henne bla opp det dobbelte av hva leken koster, fordi det da er du som må kjøpe ny leke og trøste ditt barn som mister sin leke.

Om ikke får det bare bli grining, for dette må stoppes.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har men da blir han bare sur og da blir moren irritert..  for hun ikke orker at han blir sur eller lei seg..

for han er og «gull klompen til mormor» og hun klarer ikke og se han lei seg mens når farmor har hentet han noen ganger så sier hun at «at dette er hennes leker og må ligge her og at han har leker hjemme hos dem han kan leke med» 

Skrevet

Da får du si til henne at det får hun tåle. Hun står fritt til å kjøpe de samme lekene til han. Du kan også fortelle at han ikke har vondt av å oppleve og ikke få viljen sin, og at «sur» og lei seg ikke er farlige følelser.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette problemet vil bare vokse seg større desto lengre dere føyer dere. Ingen på mila omkrets vil ha lyst til å leke med ett barn som tror han bare kan ta det han liker.

• Liker 5
Gjest blåbærpike
Skrevet

Slutt å oppbevare leker hos mormor? Bare ta med det dere trenger når dere er på besøk, og si tydelig i fra om de prøver å ta det med seg. 

Skrevet
2 minutter siden, blåbærpike skrev:

Slutt å oppbevare leker hos mormor? Bare ta med det dere trenger når dere er på besøk, og si tydelig i fra om de prøver å ta det med seg. 

jeg bor hos min mor.. det er problemet.. så søsken barnet kommer på besøk hos oss

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for han er og «gull klompen til mormor» og hun klarer ikke og se han lei seg mens når farmor har hentet han noen ganger så sier hun at «at dette er hennes leker og må ligge her og at han har leker hjemme hos dem han kan leke med» 

Hvordan reagerer han når farmor sier at han ikke kan ta noe som ikke er hans da? Trolig går det helt fint, fordi at hun har tatt den støyten 1 gang eller 5 allerede og ikke gitt etter for grining.

• Liker 3
Skrevet

Dere får dra på besøk til 5-åringen og ta med hans leker hjem til dere da...

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Mt3 skrev:

Hvordan reagerer han når farmor sier at han ikke kan ta noe som ikke er hans da? Trolig går det helt fint, fordi at hun har tatt den støyten 1 gang eller 5 allerede og ikke gitt etter for grining.

Da sier han bare oki og går fornøyd med henne

Skrevet

Da sier han bare oki og går fornøyd med henne

Tenkte meg det ja, for der finnes det mot til å tåle litt grining. For farmor vet at det er det som må til for å oppdra ett barn til å bli snill og godt likt av andre.

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så gir du deg, for du orker ikke at din mor blir irritert. Du må ta en skikkelig prat med din mor en dag dette ikke er et problem, og så må du bryte denne sirkelen...

Anonymkode: 84ba5...604

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...