Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som overskriften sier mørkredde barn. Det har blitt såpass ille at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre her nå. 

Jeg har alltid vært nøye med at aldersgrense på filmer osv. har en årsak, det hjelper ikke å være nøye med det her hjemme når barna får lov hjemme til mor og andre steder. Barna mine har ved flere anledninger kommet til samvær hos meg med detaljerte opplysninger om hvordan man parterer folk og eller dreper dem. Zombier er dagligdags og nå er det killerclovns som er greia. Har prøvd med brannslukking, men det virker ikke. Barna er kjemperedde. Mørkreddheten er såpass ille at de ikke tør å leke i kjellersua heller selv om det er lys der og bare en vindeltrapp imellom.

Hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar med mor på familievernkontoret eller ringer barnevernet og spør de om råd. 

Anonymkode: b9a20...ad0

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som meg. 😂 Er yngst i flokken og klarte alltid å lure meg til å se samme filmer som søskene mine. Og det resulterte i at jeg ble veldig mørkredd, redd for å sove alene, redd for å gå forbi skoger osv. 

Det vi gjorde når jeg fikk skumle tanker i senga ved leggetid var at jeg og mamma hadde en avtale. Når jeg ble redd skulle jeg bare rope på hun, så ropte hun blomst tilbake. Blomst fordi det fikk meg til å tenke på noe annet og er en veldig uskummel ting. Prøv å gjøre noe lignende når de leker i kjellerstua? 

Ellers ble det telefonsamtaler når jeg gikk forbi skoger og jeg sov med lyset på til jeg var 17. Nå som 22 åring kan jeg gjerne sitte i skogen alene midt på natta uten problem- så føler ikke jeg tok noe skade av det, og det er det kanskje heller ikke så vanlig å gjøre? 

Det handler nok ikke bare om moren sine slappe grenser, men de er nok også i en alder hvor man skal være tøffest mulig, se de skumleste filmer osv.  

Anonymkode: 7880d...f74

Gjest WhisperingWind
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar med mor på familievernkontoret eller ringer barnevernet og spør de om råd. 

Anonymkode: b9a20...ad0

For et mørkeredd barn? 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...