AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Ofte må jeg selv spørre om de på kiwi kan åpne en kasse til, da det ikke er selvbetjening der. Da er det lang kø allerede. Andre steder ser jeg at de med en gang det blir litt kø. Er det antall personer i køen dere forholdet dere til før dere åpner en ny? Anonymkode: d3ac8...bc7
solmåneogstjerner Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Jobber ikke i butikk, men har jo observert litt. Det er stor forskjell på butikkene. På den lokale meny kaller de inn folk om det er 2-3 kunder, litt avhengig av hvor fulle handlevognene er, ser det ut som. På den lokale rema og kiwi kan det gjerne stå ti i kø uten at de gjør noe for å åpne flere kasser. Dette er her jeg bor, er jo ikke sikkert at det er slik andre steder. 1
gjest_______ Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Da jeg jobba i butikk tilkalte jeg en til person hvis det var 3 stk i kø. Kommer jo også an på hvor mye de har hver, hvor mange vi er på jobb osv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Det varierer, «regelen» sier aldri mer enn 3 i kø, men kommer jo også an på hvor mye de handler. Om det står 5 i kø med en/to varer hver er det ikke noe poeng å åpne en til. Andre ganger må man åpne ny kasse selv om det bare er 1 i kø fordi personen har mye varer. Andre ganger fordi kunde 1 er eldre og bruker tid på å legge på, finne frem betalingsmiddel osv. Andre ganger fordi personen som sitter i den allerede åpne kassen er treig. Irriterer meg ofte over kø selv når jeg er i butikken selv, men selv de lengste køene går egentlig veldig fort selv om det føles veldig lenge når du står i køen😅 Anonymkode: cb088...caf 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 Her i området er Rema den tregeste butikken til å åpne flere kasser, jeg orker ikke å gå dit på de tidspunktene de fleste handler. Anonymkode: 8c7f7...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i området er Rema den tregeste butikken til å åpne flere kasser, jeg orker ikke å gå dit på de tidspunktene de fleste handler. Anonymkode: 8c7f7...f4e Kanskje de har for lite personale til å håndtere to kasser? Anonymkode: d3ac8...bc7
Angelheart2 Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Her hos oss er Rema i særklasse best, de åpner ny kasse umiddelbart dersom det står 2 personer bak den som har varene sine på båndet. Spar er også flinke, mens Kiwi er helt håpløse. det hender jeg hører de ringer på klokka, men det dukker jo aldri opp noen, så det er ingen vits. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 Da jeg jobbet i butikk var det opp til den som sto i kassen å vurdere behovet. Som ansatt så lærer man seg raskt å kjenne igjen kundetypene osv og vurdere hvor lang tid det vil ta. Noen ekspederer også raskere enn andre, og hvis alle i køen bare har et par varer hver så går køen unna på maks 2-3 minutter. Og såpass klarer de alle fleste å vente, selv om noen er allergisk mot å stå littegrann i kø. Anonymkode: 734a6...89d 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Her står jeg nesten aldri i kø på kiwi, der er de kjemperaske til å åpne ny kasse. På Coop extra må jeg alltid vente. Alle andre i i området har vel selvbetjening, tror jeg. Anonymkode: 55b4d...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 3 stk i kø (unntak om de har én ting hver) pleide å være passe. Men så tar det ofte litt tid før noen kommer og det er det mange som ikke skjønner. Anonymkode: 977ae...3af 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 Varierer fra butikk til butikk, også mellom butikker i samme kjede. Spar er den som utmerker seg negativt. Anonymkode: efb0a...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #12 Skrevet 18. oktober 2019 Vi har ingen regel, men ser an hvor mange varer kundene har, alder (de eldre er gjerne litt tregere...) og ikke minst hvor utålmodige kundene ser ut til å være. Du ser fort om noen i køen er stresset og ønsker fortgang eller om de prater sammen, ser på varene osv. Anonymkode: cf030...1d3 1
TinyBean Skrevet 18. oktober 2019 #13 Skrevet 18. oktober 2019 Som regel er de flinke på å åpne ny kasse på de butikkene jeg handler på når det kommer flere enn 3 eller når noen har en hel haug med varer. MEN jeg har vært i et par butikker hvor den i kassa rett og slett nekter å åpne ny, selv om det er 5 eller flere med mange varer hver i køen. Utrolig irriterende, spesielt når en av kundene plutselig skal løpe å hente noe mer, bruker lang tid på å betale, skal ha tipping i tillegg, osv. Aner ikke hvorfor de ikke gidder åpne ny kasse, kanskje de vil vise de ikke blir stresset under press eller ikke tør ringe på flere folk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ingen regel, men ser an hvor mange varer kundene har, alder (de eldre er gjerne litt tregere...) og ikke minst hvor utålmodige kundene ser ut til å være. Du ser fort om noen i køen er stresset og ønsker fortgang eller om de prater sammen, ser på varene osv. Anonymkode: cf030...1d3 Har det betydning hvilket tidspunkt det er? Og når det er flest kunder? Anonymkode: d3ac8...bc7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 16 timer siden, TinyBean skrev: Som regel er de flinke på å åpne ny kasse på de butikkene jeg handler på når det kommer flere enn 3 eller når noen har en hel haug med varer. MEN jeg har vært i et par butikker hvor den i kassa rett og slett nekter å åpne ny, selv om det er 5 eller flere med mange varer hver i køen. Utrolig irriterende, spesielt når en av kundene plutselig skal løpe å hente noe mer, bruker lang tid på å betale, skal ha tipping i tillegg, osv. Aner ikke hvorfor de ikke gidder åpne ny kasse, kanskje de vil vise de ikke blir stresset under press eller ikke tør ringe på flere folk. Det kan jo tenkes at det er pga personalmangel. At de andre må prioritere andre gjøremål Anonymkode: d3ac8...bc7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 Kommer an på situasjonen. Står det to-tre stk i kø med fulle vogner så åpner vi en kasse til. Kommer det inn en ungdomsgjeng på 8 stk samla og alle bare skal ha hver sin brus, gjør vi ikke - for det går så kjapt at de antageligvis er ferdig før ny kasse får åpnet uansett 😛 Anonymkode: a6b0c...9eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå