AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Noen som har gjort det? Anonymkode: 34acf...4f9
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen som har gjort det? Anonymkode: 34acf...4f9 Her på KG er det sikkert mange som har gjort det. Grunn til man blir 100% Ufør er " varige indre skader."
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Ja og nei. Etter en engangshendelse/spesifikk traume - ja. Tok meg 5 år tror jeg før jeg ble heeeelt symptomsfri. Fant ut at jeg hadde PTSD i ettertid. Forsto det ikke der og da, men mistenkte det bittelitt men ikke nok til å være helt sikker. For meg så var eksponeringsterapi nøkkelen til å bli frisk. Gjorde det på egenhånd. Etter barndomstrumer (traumer over flere år) - nei. Sitter inni kroppen 30 år senere. Selv om at situasjonen har endret seg. Kort fortalt så er jeg i dag fysisk trygg i mitt eget hjem, men samtidig psykisk utrygg. Og kilden til traumene har forandret seg og vi har et trygt, sunt og godt relasjon i dag. Så det blir litt som at jeg er livredd for spøkelser fra fortiden, samtidig som at jeg kan sitte å snakke med opphavet til spøkelse uten ubehag. Gir lite mening, jeg vet. 😂 Men traumene sitter såpass dyrt, og jeg har også splittet hodet mitt (dissosiativ lidelse) som kan være grunnen til at det er så splittet. At samme person, kan gi to helt forskjellige reaksjoner og da traumereaksjon. Anonymkode: 7df1e...020 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Ja det går an. Med traumeterapi og god oppfølging kan en bli kvitt symptomene og kan leve godt med det som har vært Anonymkode: afaf8...be5 1
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og nei. Etter en engangshendelse/spesifikk traume - ja. Tok meg 5 år tror jeg før jeg ble heeeelt symptomsfri. Fant ut at jeg hadde PTSD i ettertid. Forsto det ikke der og da, men mistenkte det bittelitt men ikke nok til å være helt sikker. For meg så var eksponeringsterapi nøkkelen til å bli frisk. Gjorde det på egenhånd. Etter barndomstrumer (traumer over flere år) - nei. Sitter inni kroppen 30 år senere. Selv om at situasjonen har endret seg. Kort fortalt så er jeg i dag fysisk trygg i mitt eget hjem, men samtidig psykisk utrygg. Og kilden til traumene har forandret seg og vi har et trygt, sunt og godt relasjon i dag. Så det blir litt som at jeg er livredd for spøkelser fra fortiden, samtidig som at jeg kan sitte å snakke med opphavet til spøkelse uten ubehag. Gir lite mening, jeg vet. 😂 Men traumene sitter såpass dyrt, og jeg har også splittet hodet mitt (dissosiativ lidelse) som kan være grunnen til at det er så splittet. At samme person, kan gi to helt forskjellige reaksjoner og da traumereaksjon. Anonymkode: 7df1e...020 Hvordan var det du fant ut at du hadde PTSD.?
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det går an. Med traumeterapi og god oppfølging kan en bli kvitt symptomene og kan leve godt med det som har vært Anonymkode: afaf8...be5 Kronisk Posttraumatisk Stressforstyrrelse lar seg aldri helbrede. Må arrestere deg der. Endret 17. oktober 2019 av Medisinsk bruker La til en setning
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 3 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Hvordan var det du fant ut at du hadde PTSD.? Psykolog. Anonymkode: 7df1e...020
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Psykolog. Anonymkode: 7df1e...020 Er det vanlig at Psykologer behandler traume ofre`? Så du er ikke diagnostisert altså.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 Akkurat nå, Medisinsk bruker skrev: Er det vanlig at Psykologer behandler traume ofre`? Så du er ikke diagnostisert altså. Første traumet oppsøkte jeg ikke psykolog, men skulle ha gjort det egentlig. Andre ble jo så å si oppdaget av psykolog, da jeg ikke forsto selv hva det var som feilet meg. Så klart behandler psykologer traumer, hvem trudde du gjorde det egentlig? Og jo, jeg er diagnotisert av hele 4 psykologer og 1 psykiater. Anonymkode: 7df1e...020 1
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og nei. Etter en engangshendelse/spesifikk traume - ja. Tok meg 5 år tror jeg før jeg ble heeeelt symptomsfri. Fant ut at jeg hadde PTSD i ettertid. Forsto det ikke der og da, men mistenkte det bittelitt men ikke nok til å være helt sikker. For meg så var eksponeringsterapi nøkkelen til å bli frisk. Gjorde det på egenhånd. Etter barndomstrumer (traumer over flere år) - nei. Sitter inni kroppen 30 år senere. Selv om at situasjonen har endret seg. Kort fortalt så er jeg i dag fysisk trygg i mitt eget hjem, men samtidig psykisk utrygg. Og kilden til traumene har forandret seg og vi har et trygt, sunt og godt relasjon i dag. Så det blir litt som at jeg er livredd for spøkelser fra fortiden, samtidig som at jeg kan sitte å snakke med opphavet til spøkelse uten ubehag. Gir lite mening, jeg vet. 😂 Men traumene sitter såpass dyrt, og jeg har også splittet hodet mitt (dissosiativ lidelse) som kan være grunnen til at det er så splittet. At samme person, kan gi to helt forskjellige reaksjoner og da traumereaksjon. Anonymkode: 7df1e...020 Indre stemmer da?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev: Indre stemmer da? ? at jeg hører stemmer? Anonymkode: 7df1e...020
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har ptsd og går til psykolog nå. Jeg skal bli frisk. Anonymkode: c7715...96e 1
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? at jeg hører stemmer? Anonymkode: 7df1e...020 Ja noen ganger ikke nødvendigvis hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev: Ja noen ganger ikke nødvendigvis hele tiden. Nei 😂 Det har da ingenting med PTSD å gjøre, for et rart spørsmål. Anonymkode: 7df1e...020 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #15 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har ptsd etter barndomstraumer. Har fått behandling i 7 år. Masse kurs og annen terapi. Men etter 10 uker på Modum bad, så føler jeg at jeg er helt symptomfri.. Hmmm. Anonymkode: 34acf...4f9 2
Medisinsk bruker Skrevet 17. oktober 2019 #16 Skrevet 17. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ptsd og går til psykolog nå. Jeg skal bli frisk. Anonymkode: c7715...96e Kronisk PTSD. er ikke helbredelig på min diagnose. Vanskelig å få varige indre skader helbredet. Jeg kan aldri glemme eller fortrenge hva jeg har opplevd.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #17 Skrevet 17. oktober 2019 21 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Er det vanlig at Psykologer behandler traume ofre`? Så du er ikke diagnostisert altså. Du som skriver at du er lege burde jo vite at psykologer kan diagnostisere pasienter med PTSD! Anonymkode: 29e5a...081
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #18 Skrevet 17. oktober 2019 Tror veldig mange blander angst og ptsd... Fortell en krigsveteran som bor på gata i USA etter å ha mistet alt pga post traumatisk stress lidelse at du har fått pstd etter dårlige minner fra barndommen, men har blitt helt frisk etter noen psykolog-timer.. Anonymkode: 831b6...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #19 Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror veldig mange blander angst og ptsd... Fortell en krigsveteran som bor på gata i USA etter å ha mistet alt pga post traumatisk stress lidelse at du har fått pstd etter dårlige minner fra barndommen, men har blitt helt frisk etter noen psykolog-timer.. Anonymkode: 831b6...3ac Jeg har angst og panikkangst og det er ikke det samme som ptsd 😂 PTSD handler ikke om "dårlige minner" men minner om grov overgrep, omssorgssvikt, psykisk eller fysisk vold og mishandling! Ofte så er det snakk om traumer over lengre tid, over flere år på et punkt i livet hvor det kan gjøre veldig stor skade. Krigsveteranene i USA havner ikke på gata fordi de har PTSD akkurat, de gjør det fordi de får ikke hjelp mot traumene i ettertid. PTSD er heller ikke forbeholdt krig eller ulykker. Du har veldig lite kunnskap om PTSD virker det som, burde lese deg litt opp på det og husk å lese om Kompleks PTSD også. Anonymkode: 7df1e...020 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #20 Skrevet 17. oktober 2019 Det er ikke "bare" dårlige minner fra barndommen, når det innebærer blant annet drapsforsøk. Anonymkode: 34acf...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå