AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har prøvd minifom, imogas og noe annet lignende fra apoteket men syns ikke noe funker. Har dere funnet noe som hjelper, er mye oppblåst nesten uansett hva jeg spiser. Er tom. oppblåst når jeg våkner om morgenen, noe jeg aldri var før. Det som kan hjelpe er å spise veldig lite, men kan jo ikke drive sånn for lenge. Anonymkode: e0e09...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 17. oktober 2019 #2 Del Skrevet 17. oktober 2019 Droppe karbohydrater, spesielt raske. Ikke drikke noe med kullsyre. Løk, kål, diverse grønnsaker, sukker osv kan også gjøre en oppblåst. Det tar også en stund fra du slutter å spise det du reagerer på til det er helt ute av systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Del Skrevet 17. oktober 2019 Har du prøvd å kutte ut gjær? Hvete og alt annet av gode råd? Spis lite men ofte, spis regelmessig, drikk mye vann osv osv Anonymkode: 4dce6...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 17. oktober 2019 #4 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har kuttet ned på hvetemel, og opplever bedring. Bruker Speltmel i baking, og spiser dessuten generelt mindre brødmat. Har ren havregryn i yoghurt/ cottage cheese til frokosten. Spiser knekkebrød bakt av bare egg og frø til lunsj. Det har hjulpet meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Del Skrevet 17. oktober 2019 11 minutter siden, Eneri skrev: Jeg har kuttet ned på hvetemel, og opplever bedring. Bruker Speltmel i baking, og spiser dessuten generelt mindre brødmat. Har ren havregryn i yoghurt/ cottage cheese til frokosten. Spiser knekkebrød bakt av bare egg og frø til lunsj. Det har hjulpet meg Har i perioder spist mindre hvete men ikke kuttet helt. Syns det er vanskelig, elsker f.eks pasta.... Anonymkode: e0e09...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 17. oktober 2019 #6 Del Skrevet 17. oktober 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har i perioder spist mindre hvete men ikke kuttet helt. Syns det er vanskelig, elsker f.eks pasta.... Anonymkode: e0e09...910 Jeg skjønner hva du mener. Har nok ikke vært like plaget som deg, men merker hvor rolig magen er med mindre karbohydrater. Jeg har bakt rundstykker med Speltmel, smaker like godt som med vanlig hvetemel, men magen min tåler det bedre uten å romle og brumle med luft. Tåler du fullkornspasta bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Del Skrevet 17. oktober 2019 Dropp hvetemel, løk, hvitløk og eple. Egentlig alkohol så langt det lar seg gjøre også. Hvis du elsker pasta, kjøp glutenfri. Anonymkode: d356b...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Del Skrevet 17. oktober 2019 Trening/fysisk aktivitet daglig. Anonymkode: 1b1ea...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #9 Del Skrevet 17. oktober 2019 Ingen som har noe reseptfritt fra apoteket som virker sånn akutt, mener når skaden først har skjedd?? Skal vurdere å kutte ut hvitløk og hvete. Allerede kuttet ut løk og eple. Anonymkode: e0e09...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Del Skrevet 17. oktober 2019 Idoform. Anonymkode: e8d69...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Del Skrevet 17. oktober 2019 Varig kostholdsendring og trening. Unngå å sluke maten. Regelmessige, små måltider. Rikelig fiber, lite rødt kjøtt. Alle de kjedelige tingene som bestemor snakket om, men som alle ignorerte/later som de gjør. Anonymkode: dc056...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Del Skrevet 17. oktober 2019 Ingefær-te, kamille-te. Mye vann, kutt ut all brus, snop etc. Beveg deg mer. Kutt ned på kaffi. Anonymkode: af4cf...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #13 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ingen som har noe reseptfritt fra apoteket som virker sånn akutt, mener når skaden først har skjedd?? Skal vurdere å kutte ut hvitløk og hvete. Allerede kuttet ut løk og eple. Anonymkode: e0e09...910 Hadde det vært så enkelt hadde vi ikke hatt en oppblpmstring av folk med mageproblemer. Endre kostholdet er din beste sjanse, da kutte prosessert mat, hvete og kanskje melkeprodukter Anonymkode: 17f25...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Del Skrevet 17. oktober 2019 Kan hende du ikke tåler laktose? Familiemedlem av meg var akkurat det samme og slet med det, kuttet ut melkeprodukter i 2 uker og følte seg fin igjen. Viste seg at i voksen alder ble hun laktoseintolerant, kan være tilfelle med deg også. Ofte er det tegn på at det er noe man ikke tåler helt hvis man går rundt og er oppblåst & har ubehag. Anonymkode: 7a701...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sofia Skrevet 17. oktober 2019 #15 Del Skrevet 17. oktober 2019 Er du stressa? Jeg merker veldig forskjell på det. Har gått på mange typer dietter, men det som har hjulet masse var å skille meg😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #16 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg vil også anbefale å prøve å kutte ned på melkeprodukter. Jeg har blitt mye bedre i magen etter at jeg gjorde det. Det er ikke nødvendig å kutte det helt ut, men prøv f.eks. juice i stedet for melk til maten hvis du bruker det. Hvis du nesten ikke spiser/drikker melkeprodukter er det nok noe annet i ditt tilfelle. Anonymkode: d316b...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #17 Del Skrevet 17. oktober 2019 Mindre karbohydrater og mer proteiner. Drikk peppermyntete Anonymkode: ede93...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #18 Del Skrevet 17. oktober 2019 Fodmap diett Anonymkode: a584c...8c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #19 Del Skrevet 18. oktober 2019 5 dl sellerijuice på tom mage. Anonymkode: e822d...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. oktober 2019 #20 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg har slitt med magen etter å ha blitt matforgiftet noen ganger. Det som hjelper for min del er å kutte karbohydrater fullstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå