Gå til innhold

Lyslenker ute, når er det ok å få det på plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

?? Ser mange av naboene allerede har fått lys på terrassen sin nå i helga som var...

Anonymkode: 4afdd...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge man styrer unna nisser, reinsdyr og istapper så kan man vel strengt tatt ha lys på terrassen og/eller i hagen hele året! :nigo:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker lyslenker!!! Og sier JAAA til de. Men noe flashy jule lys osv lenge før desember er ugreit. 

Anonymkode: 0d3d8...7e2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel henge det ut så tidlig man vil, bare man ikke nødvendigvis fyrer dem opp med strøm i august og sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint når det henger lyslenker ute på høst/vinterstid når det er mye mørkt, selv i Oktober😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes godt man kan sette ut lyslenker i oktober, det er så koselig i høstmørket! Dessverre er det forbundet med advent, så de fleste venter til desember og tar dem ned allerede i januar. Vi venter forsåvidt også til slutten av november, og vi er alltid først i gata. Skulle gjerne satt dem opp mye før, men tror naboene ville sett rart på oss da..

Anonymkode: 1258c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes godt man kan sette ut lyslenker i oktober, det er så koselig i høstmørket! Dessverre er det forbundet med advent, så de fleste venter til desember og tar dem ned allerede i januar. Vi venter forsåvidt også til slutten av november, og vi er alltid først i gata. Skulle gjerne satt dem opp mye før, men tror naboene ville sett rart på oss da..

Anonymkode: 1258c...57b

Jeg forstår ikke helt hvorfor de skulle det og om så var spiller vel ikke det noen rolle!? Vi snakker ikke akkurat om noen forbrytelse her! :ler:

Her pleier vi å henge opp lyslenker i god tid før klokken stilles tilbake i oktober og det er mørkt allerede når de fleste kommer hjem fra jobb og så får de gjerne henge til et stykke ut i mars. Ingen som har sett rart på oss det vi har oppdaget og etter hvert har det blitt flere i nabolaget som henger opp utendørsbelysning omtrent på samme tid som oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel alltid den første til å få det på plass, men dette året har jeg vært litt treig, kommer påi løpet av helgen her.😏 Fikk kommentar ene året av en nabo at jeg måtte slutte å ta lyselenka på så tidlig for da begynte visst kona å mase på at han og måtte få det på plass...😄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg er som regel alltid den første til å få det på plass, men dette året har jeg vært litt treig, kommer påi løpet av helgen her.😏 Fikk kommentar ene året av en nabo at jeg måtte slutte å ta lyselenka på så tidlig for da begynte visst kona å mase på at han og måtte få det på plass...😄 

Hvis han nevner det igjen så kan du jo bare påpeke at det er mye mer behagelig å gjøre det en solfylt oktobersøndag (Det lov å håpe!) enn når det bare (I hvert fall i følge kona...) gjøres 1. søndag i advent og det blåser snøstorm og er mange minusgrader. For henge den opp og ta den ned igjen må han gjøre uansett! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre tennes 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Så blir de gjerne værende tent ut januar, uten at det er annen grunn enn at det er hyggelig med lys i en mørk årstid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger opp første desember eller første søndag i advent, det som kommer først. 

Men, dere som henger opp lyslenker tidlig. Hvor henger dere de opp hen? Og hva slags lyslenker snakker vi om? Hvite lys? Farger? 

Anonymkode: a98a9...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å reise bort i midten av desember og blir borte da i 3 uker. Så her henges det lyslenker og lys på hagetrærne 1 november. Har også lyslenker i vinduene, men adventsstjerner kommer opp første søndag i advent. I denne mørke tiden er det så koselig å stå opp når det lyser både ute og inne. Hva naboer og andre tenker gir jeg blaffen. Det er jo ikke til skade for noen og heller ikke kriminelt.

Anonymkode: a12d2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg surrer en lenke rundt terrassen. Gule lys. Venter til slutten av november og lar de henge ut januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tidlig synes jeg. Vent nå i det minste til vi har stilt klokken og helst når vi leser november på kalenderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 14.57, AnonymBruker skrev:

?? Ser mange av naboene allerede har fått lys på terrassen sin nå i helga som var...

Anonymkode: 4afdd...1e9

Skal folk vanne helt ut hele jula så får de bare fortsette å begynne med juledekorasjoner like tidlig som butikkene får inn julevarene. 

Juleting og adventsting hører til i desember, ikke i oktober og heller ikke før sent i november. 

Slik enkelte holder på med julestasen så er de jo lei av hele jula før vi er i nærheten av julaften. 

Så lykke til med alle dem som må følge opp butikkenes innmarsj av julevarer. Her skal jula være så spesiell, fortsatt, at lys kommer opp til advent. Før den tid klarer vi oss fint med vanlig lys i lamper på terrassen. 

Snart står vel juletreet pyntet hele året fordi folk ikke gidder å pakke treet ned? 

Anonymkode: 8d940...a79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henges det ut så sent som mulig før 1. desember / 1. advent, men det er været som avgjør. Det kommer ut før om det er meldt snø og spesielt is på bakken (trenger stige). Tennes datoen som gitt over og holdes i gang til 20. dag jul.  Det er blitt mer vanlig med dekorasjonslys de siste årene og det kan man jo henge ut nå, men da ville iallfall jeg ha unngått å henge det opp på trær/busker eller på en måte det «lukter» jul av.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...