Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Ved semesterstart fikk jeg en stilling i en lab ved fakultetet mitt. Men, tok litt tid før jeg kom i gang. Men! Nå jobber ikke han jeg samarbeider i labben med lenger, og jeg har dermed ikke vært der på to uker, fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. (Er en litt vag stilling, skal lære å forske). Vurderer litt å slutte siden jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, samt at jeg ikke har fått kontrakten enda, så har vært litt stresset i forbindelse med det, "kanskje jeg legger inn timer i dette også får jeg ikke betalt for dette?". Så har ikke vært der på to uker, som sagt, men er ikke sånn at man må være der da og da, må bare jobbe x antall timer...

Men ja! Burde jeg

1. snakke med hun som er alvorlig for opplegget og prøve å forklare at jeg friket ut? Eventuelt si noe annet?

2. slutte? Burde jeg bare da sende på mail eller spørre om et møte?

Beklager hvis dette ble rotete, men aner ikke hva jeg skal gjøre! Føler jeg har ødelagt en skikkelig god mulighet...

Anonymkode: 996a8...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær saklig og ærlig. Si det omtrent som det er, at du har vært usikker på rollen din i denne overgangsperioden, men at du nå ivrer etter å komme i gang igjen og gjerne vil ha noen ferske instrukser rundt oppgavene dine i forbindelse med gjenopptaket av arbeidet. 

Antagelig går det helt fint! 

Anonymkode: 15ae2...fe7

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær saklig og ærlig. Si det omtrent som det er, at du har vært usikker på rollen din i denne overgangsperioden, men at du nå ivrer etter å komme i gang igjen og gjerne vil ha noen ferske instrukser rundt oppgavene dine i forbindelse med gjenopptaket av arbeidet. 

Antagelig går det helt fint! 

Tusen takk! Det er vel bedre å gjøre dette ansikt til ansikt enn over mail? 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Det er vel bedre å gjøre dette ansikt til ansikt enn over mail? 

Ja, det synes jeg absolutt (selv om også e-post brukes masse til slikt). Ved et møte slipper du også potensielle usikkerheter som kan oppstå i skriftlig kommunikasjon. Du kan sende en e-post og spørre om det er greit at du stikker innom kontoret hennes en dag for å ta en prat om jobben, for eksempel? 

Jeg har hatt vit.ass.-oppdrag for flere professorer, og alle har vært greie. Men husk at du må følge opp og gjøre jobben din hvis du først har lovet gull og grønne skoger! Ikke mer rot! 

• Liker 1
Skrevet
På 17.10.2019 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Hei. Ved semesterstart fikk jeg en stilling i en lab ved fakultetet mitt. Men, tok litt tid før jeg kom i gang. Men! Nå jobber ikke han jeg samarbeider i labben med lenger, og jeg har dermed ikke vært der på to uker, fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. (Er en litt vag stilling, skal lære å forske). Vurderer litt å slutte siden jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, samt at jeg ikke har fått kontrakten enda, så har vært litt stresset i forbindelse med det, "kanskje jeg legger inn timer i dette også får jeg ikke betalt for dette?". Så har ikke vært der på to uker, som sagt, men er ikke sånn at man må være der da og da, må bare jobbe x antall timer...

Men ja! Burde jeg

1. snakke med hun som er alvorlig for opplegget og prøve å forklare at jeg friket ut? Eventuelt si noe annet?

2. slutte? Burde jeg bare da sende på mail eller spørre om et møte?

Beklager hvis dette ble rotete, men aner ikke hva jeg skal gjøre! Føler jeg har ødelagt en skikkelig god mulighet...

Det er jo ikke du som har fucka opp om du ikke vet hva stillingen innebærer. Be om mer opplæring og hva du konkret skal gjøre. Få dette med i kontrakten. Om det er meningen at du skal jobbe sammen med noen bør du etterspør dette. 

Snakk med sjefen din. Dette løser seg!

Anonymkode: 00b54...a22

• Liker 1
Skrevet
På 18.10.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke du som har fucka opp om du ikke vet hva stillingen innebærer. Be om mer opplæring og hva du konkret skal gjøre. Få dette med i kontrakten. Om det er meningen at du skal jobbe sammen med noen bør du etterspør dette. 

Snakk med sjefen din. Dette løser seg!

Anonymkode: 00b54...a22

Egentlig det jeg tenker og... Møte er ordnet, på tide å fikse opp i dette og slutte å stresse!

På 18.10.2019 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Du kan sende en e-post og spørre om det er greit at du stikker innom kontoret hennes en dag for å ta en prat om jobben, for eksempel? 

Jeg har hatt vit.ass.-oppdrag for flere professorer, og alle har vært greie. Men husk at du må følge opp og gjøre jobben din hvis du først har lovet gull og grønne skoger! Ikke mer rot! 

Da er det gjort! 

Er nervøs, men får prøve å fikse det på best mulig måte, kanskje etterlyse noe mer konkret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...