Gå til innhold

Hvorfor er pomeranian så forskjellig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Har veldig lyst til å kjøpe meg en pomeranian, men har et spørsmål jeg ikke helt forstår. Noen pomeranianer er slik som det første bildet når de er voksne, mens andre er som det andre bildet. Jeg vil gjerne ha en som på det andre bildet, med slik pels. Er det noe med hvordan folk klipper pomeranianene sine eller får de bare forskjellig pels?

92754BFA-05FD-4544-836A-9EA252C65C6D.jpeg

1FACD397-9817-43C0-8E9E-398FCE620CAF.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, kattiie skrev:

Hei 

Har veldig lyst til å kjøpe meg en pomeranian, men har et spørsmål jeg ikke helt forstår. Noen pomeranianer er slik som det første bildet når de er voksne, mens andre er som det andre bildet. Jeg vil gjerne ha en som på det andre bildet, med slik pels. Er det noe med hvordan folk klipper pomeranianene sine eller får de bare forskjellig pels?

92754BFA-05FD-4544-836A-9EA252C65C6D.jpeg

1FACD397-9817-43C0-8E9E-398FCE620CAF.jpeg

Det første ser litt ut som en blanding av pomeranian og chihuahua for meg... Ikke at jeg er noen ekspert på dette området men

Skrevet

Den på bilde nummer to er nok klippet, børstet, vasket og blåst tørr for å få en fluffy look. 

• Liker 1
Skrevet

Noen pommelinjer har litt kleinspitz eller mittelspitz i seg, og da blir de som på bilde 1. Jeg synes forskjellen på bildene dine hovedsakelig er i ansiktet, ikke pelsen da den kan styles veldig forskjellig. 

Hvorfor vil du ha en sånn, forresten? Synes pommer har fått nelly.com-effekten

Anonymkode: d423a...c1e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen pommelinjer har litt kleinspitz eller mittelspitz i seg, og da blir de som på bilde 1. Jeg synes forskjellen på bildene dine hovedsakelig er i ansiktet, ikke pelsen da den kan styles veldig forskjellig. 

Mulig. Men er også 100% pomeranian som er litt slik, altså litt lengere pels.

Skrevet

Det handler mye om pelsstell. Sånn er det for mange raser. De færreste hunder av typiske pelsraser ser ut som på utstillingsbilder til vanlig. 

Også kommer genetikk, som spiller inn på om hunden får pels som naturlig vokser langt eller kort. Også hva hunden får av mat, om hunden får god kvalitet på fôret vil pelskvaliteten være bedre.

Anonymkode: 19c9c...5f3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt ann på hvilket land den kommer fra tenker jeg. Noen godtar at alle de tyskep spitzene blandes med hverandre og hundene registreres på rase først når de er utvokste.

Pelskvaliteten varier jo fra hund til hund uansett. Jeg har sett mange raser på utstilling hvor noen av rasene har skikkelig stor pels naturlig, og noen må fluffes opp for å få det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...