Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener ikke så mye penger, bare nok til at det går rundt og spare bittelitt hver måned. 
Har en del ting som må skiftes på bilen og alle sparepengene mine kommer til å bli brukt på den. Jeg sa til familien og venner at det ikke blir julegaver fra meg i år siden jeg må prioritere bilen.  Det ble selvfølgelig ikke populært.... Det viktigste er jo å være sammen og kose seg i høytiden tenker jeg. 
Er jeg helt på bærtur eller? For jeg har faktisk ikke råd til gaver... 

Anonymkode: 5a6a1...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det skal gå an å si at det ikke bli gaver i år, så vet de hva de har å forholde seg til og kan selv velge hva de ønsker å gjøre med gaver til deg. Du kan likevel lage et hyggelig kort der du skriver spesielle ting til hver enkelt og kanskje avtaler en date tilpasset hver enkelt? Da kan date med besteforeldre f.eks. være at du kommer hjem til dem en helg og hjelper litt i hagen før du spiser middag sammen med dem e.l. Det går også an å lage småmat pakket inn i pappembalasje som ellers er søppel. Dersom du velger billige råvarer kan gave til alle koste 20-30 kr. Jeg hadde blitt minst like glad for dette som for et par hansker jeg ikke hadde ønsket meg. 

Anonymkode: f7007...1e7

• Liker 6
Skrevet

Hvis du overhodet ikke har råd til noen gaver, og ikke har mulighet til å lage noe, synes jeg det er greit at du sier fra. Jeg ville godtatt dette uten videre. Sånn er livet noen ganger.  

• Liker 4
Skrevet

Helt innafor, hadde nok sannsynligvis forsøkt å gi den en ekstra fin/nyttig gave i år :tree:

Anonymkode: 12c1c...328

Skrevet

Jeg syns du har opptrådt ryddig og fornuftig. Du styrer pengene dine på en god måte, sier fra i god tid før jul hvordan det blir i år, og gir til og med en forklaring på det. 

Skjønner ikke at noen blir sure for noe sånt!! Jeg ville ikke blitt sur, og jeg ville nok også valgt å gi deg gave likevel (om jeg kjente deg godt nok til å vite at du ikke ville blitt helt fra deg av det) 

• Liker 1
Skrevet

Høres ikke ut som de har særlig med empati for mennesker i andre situasjoner. 

Anonymkode: 05063...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...