hobbykokken Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg mistet i går i uke 8+2. Var hos gynekolog idag og bekreftet det, veldig trist. Han sa at jeg ikke trengte å vente med å prøve på nytt å bli gravid, men hvordan regner jeg syklus nå da? Skal jeg regne SA jeg hadde som en mens? Dere med erfaring fra dette, hvor lang tid tok det før dere ble gravide eller fikk mensen igjen?
J1994 Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 31 minutter siden, hobbykokken skrev: Jeg mistet i går i uke 8+2. Var hos gynekolog idag og bekreftet det, veldig trist. Han sa at jeg ikke trengte å vente med å prøve på nytt å bli gravid, men hvordan regner jeg syklus nå da? Skal jeg regne SA jeg hadde som en mens? Dere med erfaring fra dette, hvor lang tid tok det før dere ble gravide eller fikk mensen igjen? Så trist å høre @hobbykokken Kan jeg spørre om hvordan du oppdaget det? Bare begynte du å blø? Skal alt komme ut av seg selv, eller må du sette det i gang? Jeg selv mistet i MA, og hadde utskraping. De sa jeg kunne forvente mensen etter 4 uker, og den kom 4 uker og 3 dager etter operasjonen. Jeg tempet og fortsatte med det dagen etter operasjon og i FF er det et punkt som heter Miscarriage, så la inn datoen der. Fortsatte å tempe som vanlig, fikk bekreftet EL og fikk igjen mensen. Jeg vet ikke hvordan det er med å regne syklus nå, da legen på sykehuset ville at vi skulle vente en syklus med å prøve igjen.. Jeg fikk heller ikke brukt eggløsningstester da jeg hadde HCG i blodet i 4 uker og den ville slått ut på en eggløsningstest. Ikke blitt gravide igjen, da dette var i august og kunn hatt én mens siden Er i dag 9dpo, så vet ikke mer enn det. Hvis det passer dere og dere føler for det igjen allerede, kan dere jo forsøke med regelmessig samleie for å prøve å treffe EL? Vet dessverre ikke om kroppen oppfatter en abort som mens, eller ikke Endret 17. oktober 2019 av J1994
Smashy Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Så utrolig trist å lese... Sender deg gode tanker ❤️ Jeg var igjennom en MA i uke 7 for noen måneder siden, jeg mener jeg da fikk beskjed om at den blødningen jeg fikk ble regnet som en mens. Jeg blødde ikke lengre enn en vanlig menstruasjon heller. Neste mens og EL kom som normalt. Vi har hatt noen måneder pause og ikke blitt gravid igjen enda. Har begynt å prøve igjen nå. Du må huske på å la deg selv kjenne på følelsene rundt dette og ikke holde det inne. Jeg fant god hjelp i å snakke mye med samboer og andre i nær familie ❤️
Nommy Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 24 minutter siden, hobbykokken skrev: Jeg mistet i går i uke 8+2. Var hos gynekolog idag og bekreftet det, veldig trist. Han sa at jeg ikke trengte å vente med å prøve på nytt å bli gravid, men hvordan regner jeg syklus nå da? Skal jeg regne SA jeg hadde som en mens? Dere med erfaring fra dette, hvor lang tid tok det før dere ble gravide eller fikk mensen igjen? Uff, så trist å lese dette. ❤️
J1994 Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 9 minutter siden, J1994 skrev: Endret 17. oktober 2019 av J1994
hobbykokken Skrevet 17. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2019 8 minutter siden, J1994 skrev: Så trist å høre @hobbykokken Kan jeg spørre om hvordan du oppdaget det? Bare begynte du å blø? Skal alt komme ut av seg selv, eller må du sette det i gang? Jeg selv mistet i MA, og hadde utskraping. De sa jeg kunne forvente mensen etter 4 uker, og den kom 4 uker og 3 dager etter operasjonen. Jeg tempet og fortsatte med det dagen etter operasjon og i FF er det et punkt som heter Miscarriage, så la inn datoen der. Fortsatte å tempe som vanlig, fikk bekreftet EL og fikk igjen mensen. Jeg vet ikke hvordan det er med å regne syklus nå, da legen på sykehuset ville at vi skulle vente en syklus med å prøve igjen.. Jeg fikk heller ikke brukt eggløsningstester da jeg hadde HCG i blodet i 4 uker og den ville slått ut på en eggløsningstest. Hvis det passer dere og dere føler for det igjen allerede, kan dere jo forsøke med regelmessig samleie for å prøve å treffe EL? Vet dessverre ikke om kroppen oppfatter en abort som mens, eller ikke Jeg begynte å blø også tok det to dager og da kom det en stor klump med blod ut, så ut som koagulert blod, men fosteret er nok inni der en plass. Hva er FF? Fikk beskjed av gynekolog at det ikke hadde noe å si om vi begynte med en gang, men vet ikke hvordan jeg skal regne det.
J1994 Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 Akkurat nå, hobbykokken skrev: Jeg begynte å blø også tok det to dager og da kom det en stor klump med blod ut, så ut som koagulert blod, men fosteret er nok inni der en plass. Hva er FF? Fikk beskjed av gynekolog at det ikke hadde noe å si om vi begynte med en gang, men vet ikke hvordan jeg skal regne det. Huff, så vondt å lese Jeg opplevde det likeens med min SA ifjor. De kunne ikke se at det var igjen noe på ultralyd, og de sa at kroppen ville ordne opp selv, men det tok likevel 94 dager før jeg fikk igjen mensen. Tok gynekologen din ultralyd av deg? Sa hun noe om at resten skal komme ut av seg selv? Du kan ikke få eggløsning og bli gravid igjen hvis du fortsatt har høyt HCG (graviditetshormon) i kroppen din. Du må være sikker på at alt er ute, ellers vil kroppen din tro at du fortsatt er gravid. FF står for FertilityFriend. Jeg temper og får konstantert EL der. Hvis du ikke er temper og bruker FF kan du se bort i fra det jeg skrev om å legge inn Miscarriage der
hobbykokken Skrevet 17. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2019 51 minutter siden, J1994 skrev: Huff, så vondt å lese Jeg opplevde det likeens med min SA ifjor. De kunne ikke se at det var igjen noe på ultralyd, og de sa at kroppen ville ordne opp selv, men det tok likevel 94 dager før jeg fikk igjen mensen. Tok gynekologen din ultralyd av deg? Sa hun noe om at resten skal komme ut av seg selv? Du kan ikke få eggløsning og bli gravid igjen hvis du fortsatt har høyt HCG (graviditetshormon) i kroppen din. Du må være sikker på at alt er ute, ellers vil kroppen din tro at du fortsatt er gravid. FF står for FertilityFriend. Jeg temper og får konstantert EL der. Hvis du ikke er temper og bruker FF kan du se bort i fra det jeg skrev om å legge inn Miscarriage der Ja, ul ble tatt og jeg ville visst blø mer.
J1994 Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 46 minutter siden, hobbykokken skrev: Ja, ul ble tatt og jeg ville visst blø mer. Ok, da skal visst kroppen ordne opp selv. Får håpe det går fortere for deg å få tilbake mensen 🤞 Håper du har noen å snakke med i denne vonde tiden ❤
hobbykokken Skrevet 17. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2019 Akkurat nå, J1994 skrev: Ok, da skal visst kroppen ordne opp selv. Får håpe det går fortere for deg å få tilbake mensen 🤞 Håper du har noen å snakke med i denne vonde tiden ❤ Takk. Jeg snakker med mannen min, vet du noe om rett til sykemelding? Startet en annen tråd her om det, men jeg har vært sykemeldt pga hypermesis i to mnd nå. Jeg vet av erfaring at det bruker å skje når jeg er gravid. Redd for å bruke opp retten til sykemelding når jeg evnt blir gravid igjen og allerede har vært sykemeldt i to mnd
J1994 Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 3 timer siden, hobbykokken skrev: Takk. Jeg snakker med mannen min, vet du noe om rett til sykemelding? Startet en annen tråd her om det, men jeg har vært sykemeldt pga hypermesis i to mnd nå. Jeg vet av erfaring at det bruker å skje når jeg er gravid. Redd for å bruke opp retten til sykemelding når jeg evnt blir gravid igjen og allerede har vært sykemeldt i to mnd Legen som utførte operasjonen på meg spurte meg om jeg ville ha/trengte sykemld, noe jeg svarte ja til. Tror du kan ringe legen og be om sykemld hvis det er vanskelig/vondt å jobbe rett etter en abort. Tror dette gjelder både fysisk og psykisk. Jeg hadde ingenting vondt fysisk, men når man opplever flere aborter var det veldig vondt psykisk. Hvordan det er med sykepenger, så vet jeg ikke reglene om dette. Men er vel noe med ett år? Så hvis du skulle være heldig å bli gravid igjen nå, holder du deg vel innenfor det året, tenker jeg. Men som sagt, jeg vet ikke helt hvordan dette er
Fiiol Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Trist! ❤️ Menstruasjon kom på dag 40, da regnet fra første blødningsdag ved abortering. Jeg hadde MA, og måtte sette det hele i gang med cytotec. Blødningene varte i 13 dager. Fikk positiv eggløsningstest rundt dag 15 etter 1. blødningsdag, gikk altså rett tilbake i vanlig syklus. Vi driver med ivf da, uten at vi vet nøyaktig hva som gjør dette med å lage barn til en «umulig» oppgave for oss. Ble såvidt gravid igjen nå nettopp, 8 mnd etter aborteringen, men det gikk til grunne rett før jeg kom til uke 4. Endret 17. oktober 2019 av Fiiol
Kassiopeia8 Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 6 timer siden, hobbykokken skrev: Takk. Jeg snakker med mannen min, vet du noe om rett til sykemelding? Startet en annen tråd her om det, men jeg har vært sykemeldt pga hypermesis i to mnd nå. Jeg vet av erfaring at det bruker å skje når jeg er gravid. Redd for å bruke opp retten til sykemelding når jeg evnt blir gravid igjen og allerede har vært sykemeldt i to mnd Angående sykepenger, så har du krav på sykepenger i et år, eller 52 uker. Husk at man er jo ikke nødvendigvis sykemeldt selv om man går gravid, de fleste klarer å være i jobb hele eller deler av perioden de går gravid. Derfor syns jeg ikke du skal stresse med det nå, dersom du tar det tungt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 Først og fremst så utrolig leit å høre❤️Jeg har vært gjennom det samme som deg. Mistet rundt samme uke, fikk det konstatert på ultralyd. Fikk også beskjed om at det bare var å prøve igjen uten å vente på mensen. fikk en ukes sykemelding fra lege, noe som holdt her, men det er nok veldig individuelt hvor lang tid man har behov for. Fikk aldri tilbake mensen og tok graviditetstest en måneds tid etter SA som var positiv, så bestilte time til lege for å undersøke om det var en ny graviditet eller bare rester fra den gamle. Viste seg at HCG var stigende. Legen visste ikke hvordan han skulle regne ut hvor langt jeg var på vei så fikk henvisning til ultralyd. Jeg regnet termin fra første blødningsdag i SA-en og bommet med 2 dager fra OUL. Fremdeles gravid i uke 32🥰 håper spiren sitter på neste forsøk🤞🏼 Anonymkode: 13f48...584 1
hobbykokken Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst så utrolig leit å høre❤️Jeg har vært gjennom det samme som deg. Mistet rundt samme uke, fikk det konstatert på ultralyd. Fikk også beskjed om at det bare var å prøve igjen uten å vente på mensen. fikk en ukes sykemelding fra lege, noe som holdt her, men det er nok veldig individuelt hvor lang tid man har behov for. Fikk aldri tilbake mensen og tok graviditetstest en måneds tid etter SA som var positiv, så bestilte time til lege for å undersøke om det var en ny graviditet eller bare rester fra den gamle. Viste seg at HCG var stigende. Legen visste ikke hvordan han skulle regne ut hvor langt jeg var på vei så fikk henvisning til ultralyd. Jeg regnet termin fra første blødningsdag i SA-en og bommet med 2 dager fra OUL. Fremdeles gravid i uke 32🥰 håper spiren sitter på neste forsøk🤞🏼 Anonymkode: 13f48...584 Åh, herlig å høre. Jeg har lest meg frem til at sjansen for at det går bra neste gang er omkring 85%, men, så googler jeg eller snakker med folk, og det virker som om normalen er 7 SA og 5 MA på rekke og rad vet du.... 😓
Mariam95 Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 Så trist å høre det er så dritt å plutselig måtte omstille hodet på at man ikke er gravid lenger. Det er en psykisk tilvenning. Jeg mistet min i i september fikk vite på ultralyd at jeg var rundt 6 uker på vei. det er så leit å få vite at man ikke er gravid lenger når man har gledet seg. Jeg sluttet å blø fra 28 sept og hadde første samleie dagen etter. For meg var det viktig å kunne prøve på nytt med en gang. Jeg vet ikke når jeg har hatt EL For jeg gidder ikke stresse med det, men jeg går nå å håper på at jeg har klart å bli gravid igjen. Nå venter jeg spent fremover for å se om mensen kommer. jeg håper det klaffer raskt for deg også stor klem🤗
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 12 hours ago, hobbykokken said: Åh, herlig å høre. Jeg har lest meg frem til at sjansen for at det går bra neste gang er omkring 85%, men, så googler jeg eller snakker med folk, og det virker som om normalen er 7 SA og 5 MA på rekke og rad vet du.... 😓 Jeg liker å tenke på det på denne måten: sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA er ca det samme som å kaste en sekser på en terning. Akkurat som neste kast ikke påvirkes av det forrige, så har man ikke dårligere odds på grunn av tidligere SA. Og det vil alltid være noen som er uheldige og kaster to seksere på rad. Etter tre på rad begynner det å bli usannsynlig med "bare" uflaks, og det er da man også får utredning for å finne ut om det er en årsak til at man mister (Om terningen er vektet, om du vil.) Og da vet man i så fall det og kan få hjelp. Men håper det klaffer neste gang. 💕 Lykke til! Anonymkode: 0c5c4...1d0 1
hobbykokken Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter #18 Skrevet 21. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å tenke på det på denne måten: sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA er ca det samme som å kaste en sekser på en terning. Akkurat som neste kast ikke påvirkes av det forrige, så har man ikke dårligere odds på grunn av tidligere SA. Og det vil alltid være noen som er uheldige og kaster to seksere på rad. Etter tre på rad begynner det å bli usannsynlig med "bare" uflaks, og det er da man også får utredning for å finne ut om det er en årsak til at man mister (Om terningen er vektet, om du vil.) Og da vet man i så fall det og kan få hjelp. Men håper det klaffer neste gang. 💕 Lykke til! Anonymkode: 0c5c4...1d0 Det var fint skrevet. ❤ Tusen takk. Nå ønsker jeg bare å bli gravid igjen! Og at det går bra selvsagt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå