AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Hei! Er det noen her som studerer eller har studert geologi ved UiB, som har lyst til å fortelle litt om studiet. Er det godt miljø? Er det mange feltkurs? Om du er ferdig - var det lett for deg å få jobb? Hva slags mastermuligheter er det? Jeg vurderer å begynne på studiet høst 2020, men jeg er litt tilbakeholden pga jobbmuligheter. Jeg vil være 30 år dersom jeg begynner neste år, så føler at jeg må komme i gang snart hvis jeg skal gå for det. Anonymkode: a375e...eb4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Det er nesten umulig å få jobb uten master, så med mindre du er innstilt på 5 år ville jeg valgt noe annet. Studiet er fylt av feltkurs! 2 semester - 4 dager på Vestlandet med overnatting og 4 dagsekskursjoner 3 semester - 4 dager i Oslo med overnatting 4 semester - 3 dager på Vestlandet med båt overnatting og 1 uke i spania 5-6 semester kan du velge mellom mange kjekke masterfag. Du kan reise til Italia i 2 ukers Utah i USA 2 uker eller dra ut med forskningsfartøy i 5 dager på maringeologisk feltkurs. Med forbehold at noe kan ha endret seg siden jeg ble ferdig for 1 år siden. Hilsen geologen med bachelor som enda ikke har fått relevant jobb 🙄 Anonymkode: dc063...c5b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Noen som vet om det er mulig å ta denne utdannelsen dersom man sitter i rullestol? Anonymkode: 4655e...a6b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om det er mulig å ta denne utdannelsen dersom man sitter i rullestol? Anonymkode: 4655e...a6b Jeg ville sendt en melding til institutt for geovitenskap og spurt. De ekskursjonene jeg var på vil det ikke være mulig å være med rett og slett. For å komme til blottninger for å studere geologien måtte vi klatre opp skråninger, fjell, vandre gjennom myrer og vasse i sjøen. De aller ferreste stedene er mulig å komme til med rullestol. Hele studiet går ut på å lære seg å bruke geologien i felt, men naturen er sjelden universalt tilpasset. Jeg regner med at skolen er pålagt å tilpasse undervisning, men det består nok av at du må lese feltguiden på egenhånd og få notater av en medelev. Dersom du fremdeles virkelig vil gå inn i geologi vil jeg anbefale geofysikk! Det er mye mer teoretisk enn praktisk. Det er mye beregninger og slikt, hovedsakelig ved å bruke måleutstyr. Det vil være mye lettere å kombinere med rullestol. Lykke til som student! Anonymkode: dc063...c5b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #5 Skrevet 23. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sendt en melding til institutt for geovitenskap og spurt. De ekskursjonene jeg var på vil det ikke være mulig å være med rett og slett. For å komme til blottninger for å studere geologien måtte vi klatre opp skråninger, fjell, vandre gjennom myrer og vasse i sjøen. De aller ferreste stedene er mulig å komme til med rullestol. Hele studiet går ut på å lære seg å bruke geologien i felt, men naturen er sjelden universalt tilpasset. Jeg regner med at skolen er pålagt å tilpasse undervisning, men det består nok av at du må lese feltguiden på egenhånd og få notater av en medelev. Dersom du fremdeles virkelig vil gå inn i geologi vil jeg anbefale geofysikk! Det er mye mer teoretisk enn praktisk. Det er mye beregninger og slikt, hovedsakelig ved å bruke måleutstyr. Det vil være mye lettere å kombinere med rullestol. Lykke til som student! Anonymkode: dc063...c5b Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et veldig hjelpsomt svar! 😀 Skal helt klart lese litt om geofysikk, og se om det kan være noe for meg. Anonymkode: 4655e...a6b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et veldig hjelpsomt svar! 😀 Skal helt klart lese litt om geofysikk, og se om det kan være noe for meg. Anonymkode: 4655e...a6b Bare hyggelig! det vil nok være noe felt i geofysikk også, men det får du nok greit fritak fra med noen alternative oppgaver. Jeg vet om gravide studenter som fikk alternative oppgaver under felt når det var "farlig" å være med 😂 instituttet mente vist at høygravide ikke hadde noe på små gummibåter å gjøre 3 dager i strekk. Anonymkode: dc063...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå