AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Hei! Jeg jobber i en bedrift hvor jeg føler at arbeidsmiljøet bare blir dårligere og dårligere. Det føles som om ledelsen legger alt ansvaret over på oss ansatte i forhold til å få et godt arbeidsmiljø. Jeg tenker at ledelsen også burde ta litt ansvar i å sørge for å ha et godt arbeidsmiljø og skape motiverte arbeidstakere. Så hvordan blir dette ivaretatt på deres arbeidsplass? Får dere faglig påfyll? Sosiale tilstelninger? Andre ting? Anonymkode: cffdf...f7b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber i en bedrift hvor jeg føler at arbeidsmiljøet bare blir dårligere og dårligere. Det føles som om ledelsen legger alt ansvaret over på oss ansatte i forhold til å få et godt arbeidsmiljø. Jeg tenker at ledelsen også burde ta litt ansvar i å sørge for å ha et godt arbeidsmiljø og skape motiverte arbeidstakere. Så hvordan blir dette ivaretatt på deres arbeidsplass? Får dere faglig påfyll? Sosiale tilstelninger? Andre ting? Anonymkode: cffdf...f7b Har dere en tillitsvalgt? Dere kan jo gå sammen å lage en liste på hva dere vil forbedre. Husk at alle må få si sitt, du kan ikke definere arbeidsmiljøet for andre. Anonymkode: e1aa3...80f 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Faglig påfyll: Niks, det settes egentlig ikke av tid og ressurser til det. I en hektisk hverdag, er det som regel ikke tid. Sosiale tilstelninger: Blitt veldig lite de siste årene i regi av arbeidsgiver, det var noe helt annet før. Skal nok selvsagt ta min del av ansvaret for akkurat det siden jeg har flere forpliktelser privat nå, men det var jo flere arrangementer i regi av arbeidsgiver før. Men ja, det har skjedd noe de siste 5-10 årene i arbeidslivet, mer press, lengre dager og mindre events. Anonymkode: 2c443...88f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Fellesmøter, der man kan ta opp ting man tenker kan forbedre miljøet. Evt få inn HMS tjeneste til å hjelpe til med positive endringer. Anonymkode: d1326...b24 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fellesmøter, der man kan ta opp ting man tenker kan forbedre miljøet. Evt få inn HMS tjeneste til å hjelpe til med positive endringer. Anonymkode: d1326...b24 Tja. En gang i blant kan det vel være greit, men det er bedre å være aktiv på det kontinuerlig (slik det var før der jeg jobbet tidligere) slik at man ikke glemmer det at man kan ha det bra på jobb. Fellesmøter blir ofte en irritasjon for mange siden det gjerne krever mye tid fra mange. Anonymkode: 2c443...88f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosiale tilstelninger: Blitt veldig lite de siste årene i regi av arbeidsgiver, det var noe helt annet før. Skal nok selvsagt ta min del av ansvaret for akkurat det siden jeg har flere forpliktelser privat nå, men det var jo flere arrangementer i regi av arbeidsgiver før. Anonymkode: 2c443...88f Sosiale ting utenfor jobben er jo de ansatte sin oppgave, voksne folk må klare det selv. Slutte med det tullet at ting må arrangeres for at noen skal delta. I andre land med sosial kultur klarer kollegaer å møtes etter jobb på egenhånd om de ønsker det. I norge er det litt merkelig slik, alt må organiserer eller arrangeres for at de skal skje noe. Klarer ikke tenke selv. Anonymkode: e1aa3...80f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosiale ting utenfor jobben er jo de ansatte sin oppgave, voksne folk må klare det selv. Slutte med det tullet at ting må arrangeres for at noen skal delta. I andre land med sosial kultur klarer kollegaer å møtes etter jobb på egenhånd om de ønsker det. I norge er det litt merkelig slik, alt må organiserer eller arrangeres for at de skal skje noe. Klarer ikke tenke selv. Anonymkode: e1aa3...80f Selvsagt har ansatte et ansvar også, men det er jo påfallende at store selskaper/organisasjoner som en gang i blant hadde noe initiert av arbeidsgiver ikke har det lenger. For det handler om å skape kontakter internt i det som ellers kan være store ugjennomtrengelig organisasjoner, knytte nettverk på tvers av avdelinger osv. Det er mange muligheter som går tapt når bedriften ikke legger til rette for et og annet større treff i regi av arbeidsgiver. Arbeidslivet har generelt sett blitt tøffere de siste ti årene, litt likere det vi ser i andre land. Dessverre. Anonymkode: 2c443...88f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt har ansatte et ansvar også, men det er jo påfallende at store selskaper/organisasjoner som en gang i blant hadde noe initiert av arbeidsgiver ikke har det lenger. For det handler om å skape kontakter internt i det som ellers kan være store ugjennomtrengelig organisasjoner, knytte nettverk på tvers av avdelinger osv. Det er mange muligheter som går tapt når bedriften ikke legger til rette for et og annet større treff i regi av arbeidsgiver. Arbeidslivet har generelt sett blitt tøffere de siste ti årene, litt likere det vi ser i andre land. Dessverre. Anonymkode: 2c443...88f Arbeidslivet er helt ødelagt, i mine øyne. Ikke noe å trakte etter, er høyt utdannet selv. I dag handler alt KUN om penger, dessverre. Anonymkode: e1aa3...80f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidslivet er helt ødelagt, i mine øyne. Ikke noe å trakte etter, er høyt utdannet selv. I dag handler alt KUN om penger, dessverre. Anonymkode: e1aa3...80f Tja. Det finnes en del lyspunkter ennå selv om man har beveget seg i negativ retning. Og det er nok fortsatt litt tøffere i en del andre land, så alt er ikke beksvart ennå. Men om vi får et godt arbeidsliv om 10-20 år fordrer at vi greier å snu nå, før det er for sent. Jeg tenker med gru på hva slags arbeidsliv som kommer til å møte de som nå er barn og opptil myndig ungdom om utviklingen ikke snur, det vil i så fall ikke bli enkelt for de som er født siden ca 2000. Anonymkode: 2c443...88f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Det finnes en del lyspunkter ennå selv om man har beveget seg i negativ retning. Og det er nok fortsatt litt tøffere i en del andre land, så alt er ikke beksvart ennå. Men om vi får et godt arbeidsliv om 10-20 år fordrer at vi greier å snu nå, før det er for sent. Jeg tenker med gru på hva slags arbeidsliv som kommer til å møte de som nå er barn og opptil myndig ungdom om utviklingen ikke snur, det vil i så fall ikke bli enkelt for de som er født siden ca 2000. Anonymkode: 2c443...88f Jeg synes ikke arbeidslivet er verdt 100% lenger, men å jobbe litt skal jeg være enig i. Nok til på klare seg, fulltid kan drepe enhver. Anonymkode: e1aa3...80f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke arbeidslivet er verdt 100% lenger, men å jobbe litt skal jeg være enig i. Nok til på klare seg, fulltid kan drepe enhver. Anonymkode: e1aa3...80f Jepp, tenker det samme. Driver for tiden og betaler ned på boliglånet i større grad enn det jeg må må, når det er nede på et fornuftig lavt nivå, så planlegger jeg også å trappe litt ned. Anonymkode: 2c443...88f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber i en bedrift hvor jeg føler at arbeidsmiljøet bare blir dårligere og dårligere. Det føles som om ledelsen legger alt ansvaret over på oss ansatte i forhold til å få et godt arbeidsmiljø. Jeg tenker at ledelsen også burde ta litt ansvar i å sørge for å ha et godt arbeidsmiljø og skape motiverte arbeidstakere. Så hvordan blir dette ivaretatt på deres arbeidsplass? Får dere faglig påfyll? Sosiale tilstelninger? Andre ting? Anonymkode: cffdf...f7b Nei. Selv da jeg tilbød meg å avspasere samt betale reisen selv for å være med på en samling som virket interessant i forhold til utvikling av arbeidsplassen fikk jeg "nei". Anonymkode: 7a514...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå