Gå til innhold

Er det lurt med en ekte forklaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 8 har en veninne - en av 4 i gjengen - som er veldig snil og hyggelig jente men... pappaen hennes er snart 60 år gammel og  mammen er ikke 30 engang, de er fra Vietnam. Mammaen hennes er ganske ok, men hun jobber mye og er sjelden i huset og pappen er hjemme og ikke jobber. De inviterer hele gjengen hjemm av og til (som vi andre foreldre også gjør) og da kjører han barna uten bilseter. Ok, skjønner at de ikke har flere, men da leverte jeg min datter med hennes sete til skolen - og han skulle hente etter skolen, så tok han ikke sete fordi det er bare bryderi. Og da jeg hentet min datter senere, sat han i gangen med sine 4 kollegaer, de var beruset, drakk øl og røykte og ville invitere meg "til fest". Barna lekte inne, mammaen var på jobb. Jeg også vet fra andre foreldre at han drikker mye, og hele ganger var stappet full med ølbokser, han forklarte at de har nettop vært i sverige og handlet for en uke.

Der går helt fint at jentene er veninner, og jeg inviterer henne gjerne men vil ikke at jenta mi besøker henne i henne sitt hus. Vil ikke at de kjører henne uten beskyttelse og røyke og drikke alkohol mens hun er der. I går kom det en ny invitasjon for fredagm og nå må jeg si det til min datter at hun ikke får lov (resten av gjengen skal dra, tror jeg). 

Synes dere jeg skal si henne sannheten - om at de ikke bryr seg om hennes sikkerhet og huset er fult av eldre, beruste men og hun får gjerne invitere veninne hjemm men hun ikke får lov å besøke henne? Jeg kan jo finne nok på noe, at det passer ikke denne gangen eller noe, men det kommer sikkert flere invitasjoner og tenkte å forklare det en gang og ikke komme tilbake til temaet. Samtidig jeg vil ikke såre denne andre jenta, vil ikke at hun hører fra min at det blir ikke besøk pga. pappaen hennes osv.

Også har ikke lyst til å snakke med andre foreldre, vi står ikke så veldig nær og jeg vil ikke bli den som sprer rykter...

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Jeg hadde sagt i fra til de andre foreldrene. Hva om han en dag kjører dem i påvirket tilstand i tillegg til å ikke ha sikret dem skikkelig i bilen? Om du vet dette og ikke informerer både foresatte og politi(om å ikke sikre barna i bilen) så er du faktisk medskyldig om noe skulle skje. Hva ville du tenkt om det var en annen mor som oppdaget dette og ikke fortalte deg hva som foregikk. Ville du tilgitt henne om noe skulle skjedd?

Her er du pliktig å faktisk gripe inn. Jeg hadde også meldt fra til barnevernet om at far i huset var full og hadde fest med små barn i huset. Det er jo ikke forsvarlig i det hele tatt.

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...