Gå til innhold

Trygt å bli barne- og ungdomsarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går andreåret på videregående (Vg2 barn og ungdom) og har lyst til å bli lærling i faget. Drømmen er egentlig å bli grunnskolelærer, men jeg må se mine begrensinger. Jeg har virkelig ikke forståelse for matte og er derfor redd for å ikke bli en god nok lærer på grunn av det. Kanskje jeg prøver en gang i fremtiden, men først og fremst sikter jeg meg mot barne- og ungdomsarbeider.

Men jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få jobb etter endt læretid. Og at «assistenter» er på vei ut, spesielt på skolene. Det er jo også på skole jeg helst vil jobbe.

Har dere noen tanker om dette? :) 

Anonymkode: a24e1...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Assistenter sliter med å få jobb ja, jeg driver å ta fagbrev selv nå pga at man stiller helt klart sterkere som fagarbeider. Jeg ville gått for barne og ungdomsarbeider. Det er en glede å jobbe i barnehage/SFO og jeg opplever ikke at de rundt meg som er fagarbeider sliter med å få seg jobb.. Spørs hvor stor plass du bor på selfølgelig. Jeg bor i en by med 25000 innbyggere og her er det alltids behov for en fagarbeider, enten på SFO eller barnehage. 

Anonymkode: dc890...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...