AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg går andreåret på videregående (Vg2 barn og ungdom) og har lyst til å bli lærling i faget. Drømmen er egentlig å bli grunnskolelærer, men jeg må se mine begrensinger. Jeg har virkelig ikke forståelse for matte og er derfor redd for å ikke bli en god nok lærer på grunn av det. Kanskje jeg prøver en gang i fremtiden, men først og fremst sikter jeg meg mot barne- og ungdomsarbeider. Men jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få jobb etter endt læretid. Og at «assistenter» er på vei ut, spesielt på skolene. Det er jo også på skole jeg helst vil jobbe. Har dere noen tanker om dette? Anonymkode: a24e1...7c3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Assistenter sliter med å få jobb ja, jeg driver å ta fagbrev selv nå pga at man stiller helt klart sterkere som fagarbeider. Jeg ville gått for barne og ungdomsarbeider. Det er en glede å jobbe i barnehage/SFO og jeg opplever ikke at de rundt meg som er fagarbeider sliter med å få seg jobb.. Spørs hvor stor plass du bor på selfølgelig. Jeg bor i en by med 25000 innbyggere og her er det alltids behov for en fagarbeider, enten på SFO eller barnehage. Anonymkode: dc890...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå