AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har gått noen dager med min datter på 6 mnd. Hun storkoser seg. Går dere? Anonymkode: 2ee6a...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Ja. Tre ganger i uken. Ungen er 10 måneder og elsker det. Anonymkode: b433d...661
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 ja, 1 gang i uken, er dessverre ikke tilbud om mer i min bydel. Anonymkode: db054...8d1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 Nei, jeg er ca 10 ganger eldre, så jeg har sluttet i barnehagen. Anonymkode: 74f7f...37f 4
Blingblingtahei Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Går 1 til 2 ganger i uka, kommer litt ann på jobbing og vær. Er veldig koselig og ofte 10-15 barn der 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Gikk 1-3 ganger i uka fra han var ca. 10mnd til 2år. Veldig koselig. Anonymkode: c82c6...0fd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 Oi, hvor er det de har åpen barnehage så ofte? Her har de det i kirken på frivillig basis en gang i uken, så det er ikke alltid det er åpent, og det er egentlig mer som en stor barselgruppe. Anonymkode: 673f1...b1b
Luckiness Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg var i åpen barnehage en gang. Da var vel baby 6mnd. Jeg tenkte å dra dit til lunsj med påfølgende frilek. Det var veldig mange der da vi kom. Vi fant oss plass ved bordet. Forsynte oss og spiste. Jeg forsøkte å komme i prat med andre foreldre. Hilste på de som satt rett ved meg. Spurte dem hvor gamle barna var, om de hadde vært der før o.l. Men ingen virket egentlig interessert i å prate. Kom aldri noen spørsmål tilbake til meg eller forsøk i å få meg med inn i samtaler. Opplevde at ingen brydde seg om at vi var der. Forstår at folk har blitt kjent og kanskje kjenner hverandre fra før. Men jeg følte meg ganske alene. Etter lunsj under frilek trakk vi oss tilbake til et mindre rom hvor det var mer tilrettelagt for de minste. Heller ikke foreldrene der virket noe interessert. Vi satt der alene. Jeg forsøkte også her å vise interesse, småprate med de andre babyene for å vise initiativ. Men ingen respons tilbake. Opplevde nærmest at de ikke ville ha meg der, at vi forstyrret dem som allerede kjente hverandre. så vi dro aldri igjen dit. Dette er jo kun en enkelt opplevelse. Så selvfølgelig hadde det sikkert gått bedre neste gang. Men jeg orket ikke tanken på å ikke føle oss inkludert en gang til. Da valgte jeg heller å få på lokal babysang eller møte venninner med barn. 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 Bor i bydel Østensjø og her er den åpne barnehagen åpen hver dag fra 11-15. Babyen er bare seks måneder, men tenkte begynne å gå Etter jul.. hvor ofte avhenger av om jeg trives eller ikke.. men greit å has noe å fylle dagene med 😊 Anonymkode: ac461...1af 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 Her i Trondheim har de åpen barnehage på museet ved der jeg bor. Helt utrolig fine omgivelser og lokaler, og de lager bestandig noe god suppe, lapper osv til lunsj. På vår og sommer er det ulike dyr der, og det er bestandig så fine samlingsstunder med leker og sang ledet av de som jobber der. Vi blir rett og slett tatt tilbake i tid, med gammeldagse leker og en stressfri pause fra hverdagen. Anonymkode: 9c96a...98d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg var hjemme med barna til de var 2 år, og vi gikk i åpen barnehage en gang i uka. Var bare åpent en dag. Men det var utrolig hyggelig! Masse kjekke folk, barnet lekte med andre barn, og det var god lunsj. Bare positive erfaringer for vår del. Anonymkode: 8e162...c56 1
Oisann Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 Oioioi... Som en barnehage ansatt er nok dette mitt verste mareritt. Foreldre blir tredjehjul i barnehagen, kjempekoselig om de tar seg tid på starten eller slutten av dagen til å være på avdelingen og leke, tegne eller lese for barna, det er ingen problem, men foreldre er ikke trent opp i rutinene og aktivitene man gjør i barnehagen, og ofte blir de oppstemte og skaper for mye uro eller energi i barnegruppen (ser på alle dere bestemødre, som er verstingene). Det kan bli veldig stressende for de ansatte om de ikke tar en mer tilbaketrukket og rolig lek, og lar de ansatte styre. Spesielt mellom kl. 11:00 - 14:00 hvor det aller meste skjer er det best at foresatte har dratt, og ikke blir distraherende for barna i gruppen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #14 Skrevet 20. oktober 2019 18 minutter siden, Oisann skrev: Oioioi... Som en barnehage ansatt er nok dette mitt verste mareritt. Foreldre blir tredjehjul i barnehagen, kjempekoselig om de tar seg tid på starten eller slutten av dagen til å være på avdelingen og leke, tegne eller lese for barna, det er ingen problem, men foreldre er ikke trent opp i rutinene og aktivitene man gjør i barnehagen, og ofte blir de oppstemte og skaper for mye uro eller energi i barnegruppen (ser på alle dere bestemødre, som er verstingene). Det kan bli veldig stressende for de ansatte om de ikke tar en mer tilbaketrukket og rolig lek, og lar de ansatte styre. Spesielt mellom kl. 11:00 - 14:00 hvor det aller meste skjer er det best at foresatte har dratt, og ikke blir distraherende for barna i gruppen. Men det er jo snakk om åpen barnehage, ikke vanlig barnehage! Foreldrene må jo være der sammen med barna! Anonymkode: b5b9e...8ca 19
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #15 Skrevet 20. oktober 2019 20 minutter siden, Oisann skrev: Oioioi... Som en barnehage ansatt er nok dette mitt verste mareritt. Foreldre blir tredjehjul i barnehagen, kjempekoselig om de tar seg tid på starten eller slutten av dagen til å være på avdelingen og leke, tegne eller lese for barna, det er ingen problem, men foreldre er ikke trent opp i rutinene og aktivitene man gjør i barnehagen, og ofte blir de oppstemte og skaper for mye uro eller energi i barnegruppen (ser på alle dere bestemødre, som er verstingene). Det kan bli veldig stressende for de ansatte om de ikke tar en mer tilbaketrukket og rolig lek, og lar de ansatte styre. Spesielt mellom kl. 11:00 - 14:00 hvor det aller meste skjer er det best at foresatte har dratt, og ikke blir distraherende for barna i gruppen. Hva tror du denne tråden handler om? Anonymkode: ac461...1af 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 Gått der med begge barna fra de var 7-8 mnd. Var litt rart. Har gode og ikke fullt så gode erfaringer. Noen passet ikke på barna sine, bare skravlet med tekoppen i hånden. Noen vasket seg aldri på hendene før mat, bare kapret plass ved bodet på kjøkkenet fortest mulig etter samlingsstund. Vi andre renslige satt i formingsrommet langt unna. Men det kjipeste var dog at det bare var ca 20 plasser, og var det fullt, ca. rett før klokken 09.00, så kom du ikke inn. Ellers er dette en fullverdig barnehage, skulle vært mye mye mer av disse. Mange menn var også innom i sin permisjonstid med sitt barn. Mannen min stortrivdes. Var så stolt som en hane! Vi fikk venner der som vi kjenner godt ennå, barna går nå i samme vanlige barnehage, og skal begynne på skolen sammen. Anonymkode: 8cdcc...a35
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 Har veldig lyst, men jeg synes det er så vanskelig å få det til å passe med hviler jeg. Her er det åpen barnehage to dager i uken fra 10-14, og sånn 10-11 er akkurat da ettåringen her sover formiddagshvil (og sover i to-tre timer). Har ventet i et halvt år på at hviletiden skal endre seg litt, men neida, akkurat da skal han sove, hver dag... Samme tidspunkt er det babysang og babysvømming også, vi får liksom ikke deltatt på noe føler jeg. Synes det er rart om det bare er vi som sliter med dette? Anonymkode: 64173...cca 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #18 Skrevet 21. oktober 2019 Var en gang. Vi fikk omgangssyke, og ungen trivdes ikke. Så vi dro ikke tilbake. Men vi var mye på en innendør lekeplass hvor det var barn fra ca 6-7 mnd til 2 år. Anonymkode: c38a1...e7b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #19 Skrevet 21. oktober 2019 Dro før da barnet var under 2 år før hun hadde startet i barnehage. Vi likte det, men opplevde en del mas fra de som jobbet der om at vi kom så sjeldent selv om vi var der minst en gang i uken. Anonymkode: ce395...7db
Ny Bruker Skrevet 21. oktober 2019 #20 Skrevet 21. oktober 2019 Har prøvd en gang med storebror da han var 10 mnd. Det kolliderte med dagsluren, så han bare sov der. Tror det passer best til eldre barn uten barnehageplass. Skal ikke dit med lillebror nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå