Gå til innhold

Hvilken kalender bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å følge opp alt, da det virker som noe faller ut av kalenderen på mobilen. Plutselig er det et arrangement i barnehagen/skolen jeg ikke har husket på.

Hva er mest oversiktelige for dere? Bruker dere en digital eller vanlig kalender?

Anonymkode: ba397...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har både digital og en fysisk kalender på kjøkkenet . Som du sier, noe feiler som regel så liker ha sikkerheten med to kalendere.

Anonymkode: c1bcf...fbc

Skrevet

Har jobbkalender i outlook og så kjøper jeg sånn familiekalender på søstrene greene med 5 kolonner til å ha hjemme. Den gir grei oversikt over ettermiddager/helgeaktivitet. 

Anonymkode: 1b0b1...321

Skrevet

Bruker kalenderen på mobilen til å samle alt, dvs googelkalenderen jeg deler med barnas far der alt av aktiviteter knyttet til ungene og hvem som har ungene når, er lagt inn, samt at outlook-kalenderen fra jobb kommer inn, og min private google-kalender.

I tillegg har jeg ukekalender på veggen (whiteboard) hvor det føres opp aktiviteter for meg og mine 3 barn, + middagsplan. Denne er gull verdt! Den henger ved kjøkkenbordet, og dermed kan både jeg og ungene følge med på den, noe som stadig redder oss. "oi, jeg har jo svømming i dag mamma!"

Men det viktigste her er jo å passe på å legge alt inn i kalenderene da, når informasjonen kommer.

Anonymkode: 1bc4b...107

• Liker 1
Skrevet

Felles Google-kalender med mannen. Der ligget begges jobbturnuser, barnas idrettsarrangementer, foreldremøtet, dugnader etc. Med to turnusjobber i familien er kalenderen sprengfull, og vi har ulike fargekoder for ulike hendelser. Viktig å huske på å legge alt inn etterhvert,

Anonymkode: 975da...008

• Liker 1
Skrevet

Jeg og mannen har felles kalender på iphone. Det er veldig greit, da ser vi med en gang den andre legger inn noe, og har full oversikt over alle avtalene.

Har også en familiekalender med 5 kolonner på kjøkkenveggen, men det er så tungvint å holde den oppdatert, samtidig som vi må holde iphone-kalenderen oppdatert, så det er ikke alltid vi kan stole på den.

Anonymkode: a6f81...a34

Skrevet

Bruker mobilen. Sjekker hver morgen. Skriver alt inn på de forskjellige datoene som notat. Grei oversikt, med mitt og barnas navn som overskrift 

Skrevet

Jeg bruker fysisk kalender. Den er tross alt 100% til å stole på og for meg er det rett og slett enklere å ha det tilgjengelig på den måten framfor å måtte gå inn på mobilen for å få med meg hva som skjer. Vi har en vanlig kalender med halve året på den ene siden og halve året på den andre, der skriver vi avtaler og planer ettersom de lages. I tillegg har vi en ukekalender hvor man skriver med sånne whiteboardtusjer som kan viskes ut. Der skriver vi denne ukens avtaler, om vi har middagsbesøk, hvilken ukedag de ulike barna har fritidsaktiviteter, gym, uteskole o.l. Enkelt for alle å raskt få oversikt over hva som skjer den uken. :) 

Skrevet

Vi har en felles Google kalender for familien. Der ligger alt, og alle har til enhver tid oversikt. Har tidligere kun hatt papirkalender, og det har vi forsåvidt fortsatt. Men oppdager nå at denne ikke oppdateres hele tiden.

Den digitale kalenderen gjorde alt mye enklere for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...