Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kvinner og pikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ofte et visuelt tenningsmønster og tenner på det de ser.  Kvinner tenner ofte på en opplevelse /samspill med partner.

Menn tror derfor at kvinner tenner på synet av en fremmed penis tatt ut av kontekst, slik de selv gjør med bilder o.l. Det er da mange kvinner som ikke gjør og synes det er for invaderende og nærmest litt ekkelt.

Anonymkode: e93ee...e80

Dette stemmer bare halvveis.

Kvinner tenner faktisk visuelt, og tilmed i større grad enn menn, de tenner bare på andre ting. Så kvinnene er de som i størst grad tenner visuelt, av menn og kvinner. 

Dette er blitt bevist gjennom forsøk. 

Så har du helt rett i at menn bommer stort, når de oversetter fra man menn vil se til hva kvinner vil se. 

At fordi menn liker synet av hud, så liker kvinner syn av hud. Nei, for en kvinne vil en påkledd mann se mer maskulin ut og en naken mann se mer pleietrengende ut.

At fordi de liker en kroppsdel, så liker kvinner å fokusere på en kroppsdel. Nei, kvinner legger i større grad merke til ansikt og følelser.

I tillegg legger de merke til at mannen er sterk og arbeidsom (jamfør fokuset på underarmer, uniformer, arbeidsklær, etc) En penis sier ingenting, nada, om hvor arbeidsom han er. 

At fordi de selv liker å se peniser, så liker kvinner å se peniser. Nei, igjen, det er menn som tenner på naken kropp, og menn tenner mer på eget kjønnsorgan enn noen andre.

Det er bevist at kvinner ikke tenner seksuelt av synet av en naken mann.

Det betyr IKKE at tenningen ikke er visuell.

Den er det.

Vi tenner bare på helt andre ting.  

Anonymkode: 53626...a2d

• Liker 10
Skrevet

Mange fornuftige innlegg, og noen i tråd med gamle fordommer. Jeg startet tråden uten å tenke på problematikken rundt dick-pics. Det burde jeg selvfølgelig ha tenkt på.

Graden av hva vi tåler av motsatte kjønns nakenhet, og spesielt blant kvinner, har nok, som noen skriver om i en annen tråd, en del med kultur å gjøre. Tyskland, Sveits, Finland har en my mer avslappet holdning til felles nakenhet. Der er det nok ikke så mange kvinner som blir kvalme av å se en penis, pikk elle hva man ønsker å kalle den. Det samme gjelder selvfølgelig også på norske nudiststrender. Men det er jo, som det blir hevdet, forskjell på frivillig og påtvunget eksponering av stake. 
Likevel; det er underlig at enkelte kvinner har problemer med synet av en stake; enten passiv eller aktiv samtidig som en del av de samme damene kan la seg underholde av amerikanske actionfilmer hvor armer og bein og blod og gørr spruter veggimellom. Merkelig verden vi lever i 🤔

TS

Anonymkode: 1f3b0...691

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner tenner faktisk visuelt, og tilmed i større grad enn menn, de tenner bare på andre ting. Så kvinnene er de som i størst grad tenner visuelt, av menn og kvinner. 

Så har du helt rett i at menn bommer stort, når de oversetter fra man menn vil se til hva kvinner vil se. 

At fordi menn liker synet av hud, så liker kvinner syn av hud. Nei, for en kvinne vil en påkledd mann se mer maskulin ut og en naken mann se mer pleietrengende ut.

At fordi de liker en kroppsdel, så liker kvinner å fokusere på en kroppsdel. Nei, kvinner legger i større grad merke til ansikt og følelser.

I tillegg legger de merke til at mannen er sterk og arbeidsom (jamfør fokuset på underarmer, uniformer, arbeidsklær, etc) En penis sier ingenting, nada, om hvor arbeidsom han er. 

At fordi de selv liker å se peniser, så liker kvinner å se peniser. Nei, igjen, det er menn som tenner på naken kropp, og menn tenner mer på eget kjønnsorgan enn noen andre.

Den er det.

Og derfor har kvinner så ufattelig vanskelig for å forstå menn, og at vulgære bilder av dem selv er attraktive, da de selv ikke finner vulgære bilder av menn attraktive. Det er nesten så enkelte har vanskelig for å innrømme at de har ei fitte, og enda mindre innrømme at den er svært attraktiv. 

Anonymkode: 1c5f9...2fb

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er det.

Du er inne på mye riktig, men du generaliserer veldig. Det er for eksempel IKKE bevist at kvinner ikke tenner på synet av en naken mann. Vitenskapen fungerer ikke sånn. Det kan toppen være bevist at en overveiende andel kvinner ikke tenner på synet av en naken mann under gitte omstendigheter.

Anonymkode: 27203...17a

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man over tid leser litt på kryss og tvers her inne, får en inntrykk av at kvinner misliker sterkt synet av pikk, bortsett mannen eller kjæresten sin. Forstår ikke helt logikken; innenfor de variantene som finnes ser vel pikkene like ut uavhengig av eier. Enkelte får varige øyeskader av synet av en stake. Er det virkelig slik, eller finnes det faktisk kvinner som liker synet av en ståpikk uavhengig av eier? Er den noen som tenner på å se en mann runke? Er det aldersrelatert; dvs er yngre damer mer åpen for å la seg pirre av stake, og kan det være at også en del godt voksne kvinner finner det spennende, men har lært at det er upassende? Mange spørsmål, men ganske fascinerende med tanke på at mannfolk flest elsker synet av fitte

M50-ish

En person av maskulin art som har kuken naken og fri, er enten en baby eller en pleietrengende. 

En person av maskulin art, som driver med noe som mannfolk bør drive med, holder kuken skjult.

Kvinner tenner mer på slike menn. Derfor er en synlig kuk ikke sexy for kvinner. 

Påkledt menn er derimot tennende for kvinner, fordi det sier at mannen er driftig og i stand til å beskytte en kvinne.

De tingene kvinner liker å se utildekket på en mann er øyne og underarmer det som nevnes oftest. Særlig når det gjelder underarmer tyder det på at skjorta er brettet opp, noe som man assosierer med en arbeidskar. Brett opp armene og sett i gang!

Dere menn kan forsøke å få kvinner til å tenne på femininitet hos menn, alt dere vil. Dere kan trene på treningsstudio og kle dere nakne og ta selfies med trutmunn og vise frem kroppen og kjønnsorganene og late som dere er en jente på 19-25. Men dere vil ikke lykkes! 

• Liker 4
Skrevet

Når man over tid leser litt på kryss og tvers her inne, får en inntrykk av at kvinner misliker sterkt synet av pikk, bortsett mannen eller kjæresten sin. Forstår ikke helt logikken; innenfor de variantene som finnes ser vel pikkene like ut uavhengig av eier. Enkelte får varige øyeskader av synet av en stake. Er det virkelig slik, eller finnes det faktisk kvinner som liker synet av en ståpikk uavhengig av eier? Er den noen som tenner på å se en mann runke? Er det aldersrelatert; dvs er yngre damer mer åpen for å la seg pirre av stake, og kan det være at også en del godt voksne kvinner finner det spennende, men har lært at det er upassende? Mange spørsmål, men ganske fascinerende med tanke på at mannfolk flest elsker synet av fitte

M50-ish

Nei, jeg tenner på hele mannen, ikke pikken hans. Jeg må se glimtet i øynene, lysten skrevet i ansiktet, jeg vil se armene, magen...pikken sier meg lite når den er alene, men er noe annet når man kan se hele mannen. 

Jeg vil føle meg begjæret. Kjenne det. En ståpikk er en ståpikk, kjedelig når resten mangler. Når jeg ikke er kåt så synes jeg en pikk ser lite intressant ut. Når jeg er kåt så må hele mannen være sexy. Er jo mange ekle mannfolk men en okey pikk, siden de fleste pikker ser jo ganske like ut , men ville aldri hatt lyst på den pikken når resten av mannen er ekkel. 

Anonymkode: 5c764...f03

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange fornuftige innlegg, og noen i tråd med gamle fordommer. Jeg startet tråden uten å tenke på problematikken rundt dick-pics. Det burde jeg selvfølgelig ha tenkt på.

Graden av hva vi tåler av motsatte kjønns nakenhet, og spesielt blant kvinner, har nok, som noen skriver om i en annen tråd, en del med kultur å gjøre. Tyskland, Sveits, Finland har en my mer avslappet holdning til felles nakenhet. Der er det nok ikke så mange kvinner som blir kvalme av å se en penis, pikk elle hva man ønsker å kalle den. Det samme gjelder selvfølgelig også på norske nudiststrender. Men det er jo, som det blir hevdet, forskjell på frivillig og påtvunget eksponering av stake. 
Likevel; det er underlig at enkelte kvinner har problemer med synet av en stake; enten passiv eller aktiv samtidig som en del av de samme damene kan la seg underholde av amerikanske actionfilmer hvor armer og bein og blod og gørr spruter veggimellom. Merkelig verden vi lever i 🤔

TS

Det har noe med at mange kvinner ikke ønsker å føle seg som et sex objekt, at mannen kun ser henne som noe å ha sex med. Når noen for eksempel sender bilder av en pikk så er det kun sex mannen tenker på. Veldig mange kvinner trenger mer enn det. De trenger at en mann skal bry seg om dem som et menneske, like dem som et menneske i hele sin form, ikke gi dem oppmerksomhet kun fordi de håper at de kan få låne fitta og thats it. Man føler seg brukt på en måte ved å motta slike bilder. 

Men ellers er det noe annet om man sitter på skolen og skal lære om anatomien til mennesket, og kommer innom temaer og bilder av både pikk og fitte og pupper. Da tenker man ikke "åh så ekkelt" eller "så kvalmt" ...nei, siden da skal man lære noe. Da sitter det ikke en kåt person bak skjermen og gnikker på penisen sin i forventning på et positivt svar på bildet han nylig sendte.

Anonymkode: 5c764...f03

• Liker 6
Skrevet

Lurer heller på hva som feiler en del menn. En jeg kjente for en stund tilbake, spurte om jeg ville ha bilde av penisen hans. Jeg svarte nei, men allikevel så sendte han bilde av den. Fikk meg til å tenke på han som en fyr som kunne hatt sex med en dame uten at hun gir samtykke. Jeg var 19 år, han var bortimot 40 år. Æsj!! 

Anonymkode: d2011...ffc

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor har kvinner så ufattelig vanskelig for å forstå menn, og at vulgære bilder av dem selv er attraktive, da de selv ikke finner vulgære bilder av menn attraktive. Det er nesten så enkelte har vanskelig for å innrømme at de har ei fitte, og enda mindre innrømme at den er svært attraktiv. 

Godt poeng!

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på mye riktig, men du generaliserer veldig. Det er for eksempel IKKE bevist at kvinner ikke tenner på synet av en naken mann. Vitenskapen fungerer ikke sånn. Det kan toppen være bevist at en overveiende andel kvinner ikke tenner på synet av en naken mann under gitte omstendigheter.

Anonymkode: 27203...17a

Jo det er det. Vitenskapen fungerer svært godt på det området.

Man har målt hva menns og kvinners kjønnsorganer reagerer på (blodtilstrømning/lubrikasjon). Forsøkene viser at heterofile menns kjønnsorganer reagerer på heterofil sex, samt to kvinner som har sex, homofile menns kjønnsorganer reagerer på to menn som har sex, mens kvinner reagerer på alt fra to menn som har sex, to kvinner som har sex, en mann og en kvinne som har sex, samt dyr som parrer. De tenner altså på mange flere ting enn menn.

Den samme forskningen viser at det er større kobling hos menn mellom hva man tror man tenner på og hva man føler man tenner på.

Og den samme forskningen har avslørt at nei, kvinner tenner ikke på synet av en naken mann i seg selv. 

For de som er interessert i dette, anbefales Roy Baumeister og Meredith Chivers. 

• Liker 3
Skrevet

M50-ish

Du er en mann i femtiårene og du er fremdeles så umoden?`

Gjest Warrior
Skrevet

Det er normalt å like pikken og musa på de man tenner på, men enkelte kvinner her inne hater tydeligvis all pikk😂Til og med sin egen mann/kjæreste sin, men hører sjelden sånn utenfor nett. Der tenner de på pikk. Finnes mange kåte damer. 

Skrevet
1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Det er normalt å like pikken og musa på de man tenner på, men enkelte kvinner her inne hater tydeligvis all pikk😂Til og med sin egen mann/kjæreste sin, men hører sjelden sånn utenfor nett. Der tenner de på pikk. Finnes mange kåte damer. 

Du har helt rett. Min erfaring også. Kåte damer tenner på pikk. Du trenger ikke lede hånden deres ned til pikken, ikke presse de ned på staken heller. De fikser det selv. Alt handler om å velge riktig damer. Ikke de som studerer forskningsrapporter, men de som følger instinktene.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer heller på hva som feiler en del menn. En jeg kjente for en stund tilbake, spurte om jeg ville ha bilde av penisen hans. Jeg svarte nei, men allikevel så sendte han bilde av den. Fikk meg til å tenke på han som en fyr som kunne hatt sex med en dame uten at hun gir samtykke. Jeg var 19 år, han var bortimot 40 år. Æsj!! 

Anonymkode: d2011...ffc

Når man måler grad av autisme hos noen, finnes det en linje mellom hva man kaller nevrotypisk og hva man kaller autistisk.

Det handler om alt fra hvordan hjernen fungerer til hvordan man interagerer med andre. Jeg er rimelig sikker på at hvis man ser på friske menn og kvinner ut fra en slik linje, så vil menn i større grad nærme seg en autistisk måte å fungere på enn kvinner. Samt at de som ligger klint opp i den andre siden av linjen, typisk kvinner, ikke nødvendigvis forstår menn så godt, og dermed lider av dette, ved at de lar seg overbevise, lure, narre etc. 

Det er en mer funksjonell kobling mellom de to hjernehalvdelene hos kvinner, enn det er hos menn. Vi fungerer ulikt. 

Det sagt, så er det ingenting i veien for at man kan lære seg bedre skills - begge retninger - og på den måten ha større lykke til å nærme seg det motsatte kjønn. 

Skrevet

Tråden dreier seg mer og mer over på hva man tenner på, og det la jeg vel kanskje mer eller mindre ubevisst opp til, men det jeg egentlig, på en dårlig formulert måte, lurte på var hvorfor en del damer reagerer på synet av en pikk omtrent som synet av oppkast? Det er jo bare en sylindrisk dings med hud, stående opp eller ned. Vi har jo som regel ti stykker av likne utvekster på hendene kalt fingr, om enn noe tynnere uten at det pleier å være noe problem 😊

TS

Skrevet

Den kollektive meningen om kvinners syn på pikk er intet mindre en ubeskrivelig morsom:-)

Anonymkode: 7633b...69f

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Vel...en stor del av menn elsker jo og blotte seg. Det hele blir desperat og masete. Nei, jeg vil ikke se den! Det virker som om det er kjempevanskelig for menn og skjønne.

• Liker 6
Skrevet

Fordi mange menn både tenker på, fremstiller og bruker peisen sin som et våpen. Fremmede menn som viser fram peisen sin til oss mangler noe i topplokket og menn som mangler noe i topplokket og går rundt og blotter våpnet sitt er det statistisk sett all grunn til å være redd for. Og å være redd gjør de færreste damer kåte, selv om en del menn tenner på at damene er det...

Jeg tror Trolltunge var inne på det lenger oppe. Hadde vi ikke instinktivt hatt det i oss å bli skremt og løpe, hadde vi ikke fått gjort stort annet enn å bli utsatt for overgrep fra vi fylte 10.

Anonymkode: e1f2a...8ad

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden dreier seg mer og mer over på hva man tenner på, og det la jeg vel kanskje mer eller mindre ubevisst opp til, men det jeg egentlig, på en dårlig formulert måte, lurte på var hvorfor en del damer reagerer på synet av en pikk omtrent som synet av oppkast? Det er jo bare en sylindrisk dings med hud, stående opp eller ned. Vi har jo som regel ti stykker av likne utvekster på hendene kalt fingr, om enn noe tynnere uten at det pleier å være noe problem 😊

TS

Det handler nok om at de har fått den opp i halsen - både fysisk og billedlig - mang en gang i løpet av livet, og når man får noe i halsen, hva skjer da?

Jo, man kaster opp. 

Hadde menn evnet å skjule kuken sin slik at den ble mystisk og spennende, da hadde nok kvinner tent mer på kuk.

Litt på samme måte som jeg tror menn faktisk kunne ha blitt lei fitte, hvis de hele tiden fikk se fitte og tilsendt bilde av fitta til noen de ikke likte, og ble presset til å si at de likte fitte.

I enkelte kulturer er en kvinnes nakke et ekstremt opphissende syn for menn. Hvorfor? Fordi den jevnt over skjules. 

Dette er egentlig nokså enkel psykologi, er det ikke?

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, O.G. skrev:

Du er en mann i femtiårene og du er fremdeles så umoden?`

Nei, bare nyskjerrig på verdens underfundigheter

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler nok om at de har fått den opp i halsen - både fysisk og billedlig - mang en gang i løpet av livet, og når man får noe i halsen, hva skjer da?

Jo, man kaster opp. 

Hadde menn evnet å skjule kuken sin slik at den ble mystisk og spennende, da hadde nok kvinner tent mer på kuk.

Litt på samme måte som jeg tror menn faktisk kunne ha blitt lei fitte, hvis de hele tiden fikk se fitte og tilsendt bilde av fitta til noen de ikke likte, og ble presset til å si at de likte fitte.

I enkelte kulturer er en kvinnes nakke et ekstremt opphissende syn for menn. Hvorfor? Fordi den jevnt over skjules. 

Dette er egentlig nokså enkel psykologi, er det ikke?

Høres logisk ut

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...