Gå til innhold

Flere som fikk invilget utsatt skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk utsatt skolestart i Februar 2019 og går nå i barnehagen. Hun skulle egentlig begynne på skolen nå i høsten men er veldig takknemlig og glad for at hun fikk 1 år ekstra i barndommen. Hun er veldig umoden for sin alder og har det godt av å være i barnehagen.

Er det flere der ute som også har fått invilget utsatt skolestart for barnet sitt? Hvis ja, på hvilken grunnlag fikk barnet det? Var det vanskelig med å få innvilget søknaden? Angrer du på å ha holdt barnet fra skolen? Hvordan var samarbeidet med PPT og barnehagen?

Anonymkode: 4efbe...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener ikke å dømme, men er ikke det som å dømme jenta til få venner og upopularitet på ungdomsskolen/vgs?

Anonymkode: 63669...fec

• Liker 7
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke å dømme, men er ikke det som å dømme jenta til få venner og upopularitet på ungdomsskolen/vgs?

Skjønner ikke hva du sikter til. Kunne du utdype mer?

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Tvert imot så bil det gjøre henne populær på vgs når hun kan kjøre og kjøpe øl før alle de andre i klassen 

Anonymkode: c1555...c61

• Liker 3
Skrevet

Her vi bor er det veldig vanskelig å få søknad om utsatt skolestart. Jeg søkte om det for sønnen min og hadde mange gode grunner til hvorfor jeg ønsket det. Bhg anbefalte det også. Likevel fikk vi nei,det ble skolen som heller måtte til rettelegge for barnet. Sønnen min var veldig umoden å hadde nok hatt veldig godt av ett år til i barnehage,dessverre ble vi ikke hørt.

Anonymkode: d6d98...1b6

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du sikter til. Kunne du utdype mer?

At de andre barna kommer til å plukke opp at hun er et år eldre, og potensielt bli ertet for dette. 

Anonymkode: f7b98...7c0

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de andre barna kommer til å plukke opp at hun er et år eldre, og potensielt bli ertet for dette. 

Hvorfor skulle en 6 åring ha interesse av erte en 7 åring for å være 1 år eldre?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir mer mobbing når hun blir sett på som "dum" og et problembarn.  

Anonymkode: 6be2c...f15

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn kan finne alle mulige grunner til å erte. Ville trodd det var større sjanse for å bli mobbet for å være yngst og kanskje litt umoden. 

Anonymkode: 291c4...a3a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barn kan finne alle mulige grunner til å erte. Ville trodd det var større sjanse for å bli mobbet for å være yngst og kanskje litt umoden. 

Anonymkode: 291c4...a3a

Det er dessverre motsatt. Da jeg gikk i 2.klasse så fikk vi nyss om at ei i klassen var født året før oss, det ble mobbing av det..

Anonymkode: bd0a7...db3

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre motsatt. Da jeg gikk i 2.klasse så fikk vi nyss om at ei i klassen var født året før oss, det ble mobbing av det..

Anonymkode: bd0a7...db3

Mitt novemberbarn skal muligens søke om utsettelse, hun kommer jo bare til å være 2 måneder eldre enn de født i januar, mobber barn sååå lett 😥 man får det jo ikke uten grunn, er jo barn som sliter med noe de vurderer om kan få det. Barn som kanskje blir enda mer mobbet om de begynner, ikke er klare, og så faller helt ut enten sosialt eller faglig.

Har ikke noe rådts, men masse lykke til, mest sannsynlig går det veldig bra! 

Anonymkode: 9dbb3...349

Skrevet

Hvorfor drar dere temaet for tråden ut av kontekst? TS ønsker å få erfaringer i fra flere som har fått utsatt skolestart, ikke om at man kan bli mobbet/utestengt fordi at man er et år eldre når man begynner på skolen.

Anonymkode: 8b0b8...a80

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...