Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er ekte kjærlighet hadde han konvertert fra hans religion til kristendommen eller selv bitt ateist. Det at han bryr seg så mye om religionen sin sier mye, og som regel starter alle problemer etter folk er gift. Det er da han kommer til å visse sitt sanne jeg.

Anonymkode: 6461e...219

Han kan vel si det samme om meg «hadde det vært ekte kjærlighet hadde hun konvertert til Islam». Han lager ikke problemer med sin religion. Jeg kan gjøre hva jeg vil. 

Anonymkode: f97f5...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Sirkelen skrev:

TS, du må stå opp for deg selv og din egen fornuft. Til syvende og sist er det alt vi har, og det må vi aldri gi opp. Jeg forstår du elsker ham, men du må også ha et realistisk syn på hva virkelig religiøs tro er. Det preger hele ens verdensbilde, det er ikke noe man legge bort. Du bør også sette deg inn i islams kvinnesyn. For en kvinne burde det være utenkelig å konvertere til denne religionen, ut fra ren og skjær selvbevaring som individ.

Jeg tror ikke dette forholdet har noen fremtid, dessverre. Dere har altfor forskjellig syn på virkeligheten.

Veldig enig med deg!

Sette forholdet kommer på sikt til å bryte ned den hun er og alt hun nå står for, en som er så ekstrem religiøs at han uttaler at religion betyr mer enn sine nærmeste, skremmer med sin tro. Spesielt når vi snakker om en så kvinnefiendlig religion som undertrykker kvinner like mye som islam, å konvertere dit vil for de fleste bety å ta større avstand til egen familie som trolig ikke vil forstå og synes at dette er en god beslutning...

Jeg tror TS vil bli utsatt for mer og mer press fra alle kanter, og begi seg ut på noe som ikke er henne og vil da også miste seg selv på veien på sikt. Jeg er veldig skeptisk her, tross jeg er en som forsvarer andre kulturer og absolutt ikke er fremmedfiendlig - jeg argumenterer mot dem som er det.

Men altså, dette blir vanskelig for TS på sikt slik jeg ser det, når noen forventer at den de har skal endre alt og ikke er fornøyd slik alt er - da kimer alle alarmbjeller sterkt.

Skrevet

Hvorfor spør du oss her inne om våre synspunkter, når du bare svarer aggressivt og frekt tilbake om at vi er rasister osv? Vi sier jo bare våre ærlige meninger.  Du har jo allerede bestemt deg virker det som. Og jeg vil fortsatt si at du er veldig naiv om du blir i dette forholdet. 

Anonymkode: 7d185...18b

• Liker 7
Skrevet

Så du vil konvertere til noe du ikke tror på i det hele tatt, fordi da kan foreldrene hans godta deg og et ekteskap. Det er ikke sikkert at de godtar det engang selv om de sier det. For noen muslimer må også kjæresten til barna deres gjerne ha opphav av et muslimsk land, eller i det minste ha generajoner der fra.

Respekt Og ære står høyt hos muslimer. Noen bruker den fornuftig, andre ikke. Din kjæreste respekterer sin religion og ære mer enn han respekterer deg. Hadde han gitt f i dette, så hadde han ikke hatt noen problemer med å vise deg fram for familien og lignende. På en måte er du skam i foreldrenes øyne, og det å være sammen en ikke muslim vil være som å bryte æren. Det er nettopp dette som er grunnen til at det finnes æresdrap. Som muslim skal du ikke legge skam på familien. Jeg skjærer ikke alle over en kam her, for det gjelder så klart ikke alle, men æresdrap skjer.

Jeg tror ikke dette vil fungere i lengden for deg ts. Du vil ikke bli lykkelig med noe du ikke tror på, og respekten for hans religion vil alltid komme først. 

• Liker 1
Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke opplæring i Islams kvinnesyn fra en som ikke er muslim og leser alt på resett.no! Du kan ha din mening.

Du bør virkelig fordype deg i dette temaet. Og det finnes langt bedre kilder enn resett.no. Jeg ønsker deg bare ditt beste. Jeg har nok livserfaring til å vite at religion er en alvorlig ting, og at muslimer har et helt annet syn på relasjonen mellom kjønnene enn det europeere har. Dette er ikke høyrevridd propaganda.

En annen ting jeg ikke forstår med ditt innlegg, er hvilket forhold du har til livssyn på et mer generelt grunnlag? Siden du i likhet med meg er ateist, forstår jeg ikke hvordan du uten videre kan «konvertere» til troen på en Gud som ikke bare skapte verden (det er det mange som tror på), men også har skapt og styrer menneskene og har gitt beskjeder til ulike profeter gjennom tidene? Disse profetenes budskap fremstår alt annet enn rasjonelle for meg, uansett om de formidles i Bibelen eller i Koranen. Hvordan kan du uten videre tro på slike utrolige historier om engler og mirakler? Og jeg har ikke engang begynt å snakke om islamsk lov og deres grunnlag i Koranen og hadith.

For å bruke meg selv som eksempel: Jeg har ingen fordommer mot hverken antroposofer eller buddhister, generelt fremstår de både tolerante, nysgjerrige og kulturelt kunnskapsrike på meg. Men jeg kunne aldri «konvertert» til disse livssyn (eller noen annen religion) på grunn av en kjæreste eller andre ytre forhold. Jeg må ha argumenter for det jeg tror på.

Uansett:

Tenk på ditt eget beste. Og tenk grundig gjennom sakens ulike sider.

Endret av Sirkelen
Gjest commeilfaut
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var der for meg når jeg hadde det vanskelig en periode. Jeg må være der for han. 

Jeg sier ikke han er et dårlig menneske, og jeg sier ikke at han ikke elsker deg. Men dette dreier seg ikke om ham, men om deg, og din integritet. Du vurderer å late som du tror noe du ikke tror, leve en løgn, for å leve med ham. Det vil jeg ikke anbefale

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror forholdet vårt kommer til å være veldig bra hvis jeg blir akseptert av foreldrene hans. Jeg føler at han er den rette for meg. Han er ofte bekymret fordi han vet jeg må bli muslim for at vi skal gifte oss. Han spurte foreldrene sine om han kunne gifte seg med en ikke muslim i midten av august dette året. Svaret var at dama må være muslim. Helt siden han fikk det svaret har han hatt det utrolig vanskelig. Han hadde det mye bedre før han fikk det svaret av foreldrene. Han er ofte deprimert og trist. Jeg ser det på han. Jeg prøver å gjøre alt jeg kan for å hjelpe ham. Jeg så han gråte for aller første gang for 2 uker siden. Den endte med at jeg trøstet han. 

Det endte med at du trøstet han? Det var jo bra da😏

Så du MÅ konvertere for å gifte deg, så dere kan ha sex, og etterhvert få barn, om det er gutt som må omskjæres? Og leve etter strenge muslimske regler, du må kanskje gå med sjal av en eller annet type, du må være hjemmeværende, ikke gå ut uten han, hans brødre eller andre som kan følge deg... nei, ikke alle er så strenge, men denne familien er tydeligvis. 

Jeg forundrer meg over alle som synes Norge er godt nok sted å slå seg ned, men som ikke respekterer, godtar eller liker menneskene i dette landet. 

Og jeg forundrer meg over en ateist, en ATEIST som vil bli muslim? 

Anonymkode: e891b...554

• Liker 4
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke som du beskriver. Jeg kommer til å føle meg ensom uten ham. Jeg kan være med de gamle vennene mine. Hvorfor dømmer du på den måten? Trenger ikke tanker fra en rasist som deg.

Ja du vil føle deg ensom okke som tror jeg. Dette er basert på erfaringskompetanse. Hadde du i ditt innlegg skrevet at han var kristen og like ekstrem, ville ikke det forandret noe. Du bør roe ned rasismetankegangen din. Du må tåle at de svarene du får ikke nører opp under den romantiske tankegangen du har for kjærlighet og denne mannen. 
du ber om synspunkter, og det får du. Om du bare vil lytte til «go girl» må du gjerne det, men du har fått noen anbefalinger fra folk som har mer erfaring enn deg. Det kan du ta til deg på den måten du ønsker. 
Uansett, du må ha lykke til!

Endret av Kaisada
  • Liker 2
Skrevet

NEI

Anonymkode: cab72...0b2

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke fanatisk tro meg. Hadde dette vært en annen gutt så hadde jeg forlat han med en eneste gang. Han er snill og bryr seg om meg. Jeg har alltid følt meg elsket. For meg er han en jeg kan dele så og si alt med. Vi kjenner hverandres sterke og svake sider. En som jeg føler jeg kan være meg selv sammen med på godt og vondt uten å føle meg dømt.

Synes likevel det blir helt feil å konvertere til en religion du ikke tror på for det. Snu på litt flisa: Ville han ha blitt ateist om familien din krevde det for at dere skal bli godtatt?

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fortell meg hva jeg skal gjøre. Du kan komme med forslag ja. Hvem har sagt at vi har hatt sex? Han er jomfru. Ikke svar tilbake. Du er en liten rasist.

Så ikke kom her på kvinneguiden og spør oss om du skal konvertere for en fyr som bare er en kjæreste og ikke en ektemann. 

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ? Hva skal det bety? Han krever ikke at jeg konverter. Herregud.... Hvor dum kan man bli? Synes du at det er greit å forlate en mann som har gjort så mye for deg?

Han krever ikke at du konverterer? du sier i ditt første innlegg at han elsker deg mer enn alt annet, men han elsker fortsatt gud høyere. du ser motsetningen i det du tenker og det han faktisk sier ikke sant?  

Du vet at det i følge islam dvs. guds ord kreves at du konverterer for at du ikke skal oppfattes som et undermenneske? Han ba deg vurdere forholdet, fordi han implisitt guilt-tripper deg med en hersketeknikk til at du skal tenke at det er du som har skylden for at forholdet ikke varer om du ikke konverterer. Er det virkelig et sånt menneske du vil leve med? Du er nok blind av kjærlighet som er forståelig, og da går de rasjonelle tankene ut av hodet.  

Jeg synes ikke det er greit å være sammen med slike personer som setter egen religion over et annet menneske. det er helt greit å forlate en slik mann. For å  bruke et ekstremt eksempel er det som at barn som blir utnyttet av foreldre har vanskeligheter med å rettferdiggjøre for seg selv at det er slik det faktisk foregår, fordi tilknyttning til foreldre er så tett. Foreldrene er tross alt grunnen til at de lever. 

Endret av megda
  • Liker 3
Skrevet

Konvertere fra ateisme til islam? Hør her, du skal ikke konvertere for en annen person. Les litt om Allah, les litt om islam, høres det ut som noe som passer for deg og du faktisk tror på det, gjør du det, uavhengig av typen din. 

Og til dere andre. Han er ikke fanatisk. Han synder ved å være alene med henne. 

Anonymkode: 93f6b...b7a

Skrevet

Et lite tips, du bør lese litt om islam på andre steder enn islam.net

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har ingen problemer med min tro, og jeg har absolutt ingen problemer med at han er muslim. For han er det helt greit at han jeg ikke konverterer. Foreldrene hans vet ikke om meg. Han spurte foreldrene sine om han kunne gifte seg med en ikke muslimsk kvinne. Svaret var tydelig "Dama være muslim hvis dere skal gifte dere".

Hva er dine tanker om den type holdning foreldrene utviser med dette utspillet?

Skrevet (endret)
På 17.10.2019 den 3.01, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd. Jeg vil ikke miste ham.

Det er ikke tvang i islam sier Gud i Koranen. Som ateist er det streng forbud for han å gifte seg med en som er ateist og fornekter Skaperen i sin helhet. Så for deg å tro på Gud, betyr å begå hykleri, dersom det påtvinges, så der burde han skamme seg.

Han har intet hold i islam å tvinge deg til islam.

Hilsen en muslim.

Endret av omarel
  • Liker 2
Skrevet

Dersom kjæresten til tråd-starter hadde elsket henne mye høyere enn religion hans, så ville han sannsynligvis gått med på å gifte seg uansett hva slags tro tråd-starter har. Men ettersom kjæresten helt åpenbart elsker religion sin, så kommer du tråd-starter garantert til å havne i andre rekke. Eller i beste fall tredje / fjerde rekke etter foreldrene hans (+ hans øvrige familie) venner og så videre, som han mener er LAAANGT viktigere enn deg....

Akkurat nå bruker han deg vel bare for sex (og muligens som ubetalt hushjelp og vaskedame, hvis du gjør slike ting for ham) men aldri i verden om han er virkelig interessert i å gifte seg med deg. Selv om du faktisk konverterer til samme religion som han, så bryr han (og familien hans) seg sikkert null og niks. De tror vel ikke at du er noen ordentlig troende muslim uansett, og du er uansett bare en annenrangs muslim slik alle andre muslimer ser det...              .

Anonymkode: 93e7c...21d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom kjæresten til tråd-starter hadde elsket henne mye høyere enn religion hans, så ville han sannsynligvis gått med på å gifte seg uansett hva slags tro tråd-starter har. Men ettersom kjæresten helt åpenbart elsker religion sin, så kommer du tråd-starter garantert til å havne i andre rekke. Eller i beste fall tredje / fjerde rekke etter foreldrene hans (+ hans øvrige familie) venner og så videre, som han mener er LAAANGT viktigere enn deg....

Akkurat nå bruker han deg vel bare for sex (og muligens som ubetalt hushjelp og vaskedame, hvis du gjør slike ting for ham) men aldri i verden om han er virkelig interessert i å gifte seg med deg. Selv om du faktisk konverterer til samme religion som han, så bryr han (og familien hans) seg sikkert null og niks. De tror vel ikke at du er noen ordentlig troende muslim uansett, og du er uansett bare en annenrangs muslim slik alle andre muslimer ser det...              .

Anonymkode: 93e7c...21d

Trådstarter har hevdet i tråden at de ikke har hatt sex og at han er jomfru.

Skrevet

Snakk om å være blåøyd!!! 

Anonymkode: d0abb...bac

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, omarel skrev:

Det er ikke tvang i islam sier Gud i Koranen. Som ateist er det streng forbud for han å gifte seg med en som er ateist og fornekter Skaperen i sin helhet. Så det for deg å tro på Gud betyr å begå hykleri så der burde han skamme seg.

Han har intet hold i islam å tvinge deg til islam.

Hilsen en muslim.

Det er altså ingen tvang i islam. Likevel blir han tvunget fra å gifte seg med en som er ateist. For velger han å leve i synd, blir han tvunget i skam av islam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...