Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har problemer med hans tro, og han ikke krever at du konverterer er det vel ikke noe problem? Å konvertere for han ville være imot Koranen uansett, for du skal konvertere fordi DU tror og fordi du elsker Allah.

Anonymkode: 0d623...f8a

Han har ingen problemer med min tro, og jeg har absolutt ingen problemer med at han er muslim. For han er det helt greit at han jeg ikke konverterer. Foreldrene hans vet ikke om meg. Han spurte foreldrene sine om han kunne gifte seg med en ikke muslimsk kvinne. Svaret var tydelig "Dama være muslim hvis dere skal gifte dere".

Anonymkode: f97f5...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke fanatisk tro meg. Hadde dette vært en annen gutt så hadde jeg forlat han med en eneste gang. Han er snill og bryr seg om meg. Jeg har alltid følt meg elsket. For meg er han en jeg kan dele så og si alt med. Vi kjenner hverandres sterke og svake sider. En som jeg føler jeg kan være meg selv sammen med på godt og vondt uten å føle meg dømt.

Den fanatiske siden pleier å komme så snart det er barn i bildet.

Anonymkode: 1b8a6...7ec

• Liker 1
Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde konventert til islam for en kjæreste. 

Spør han om han kan konvertere fra islam til kristendommen for deg.  Tror du vet svaret som hadde kommet da.

• Liker 5
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kommer forholdet til å være om noen år? Om 10 år? 

Siden du er redd for å miste han og det er for det meste det eneste du svarer tilbake på så blir jeg veldig skeptisk til forholdet. 

Virker du som er avhengig av bekreftelse på at du er god nok? Har jeg rett? 

Anonymkode: 75404...e4e

Jeg tror forholdet vårt kommer til å være veldig bra hvis jeg blir akseptert av foreldrene hans. Jeg føler at han er den rette for meg. Han er ofte bekymret fordi han vet jeg må bli muslim for at vi skal gifte oss. Han spurte foreldrene sine om han kunne gifte seg med en ikke muslim i midten av august dette året. Svaret var at dama må være muslim. Helt siden han fikk det svaret har han hatt det utrolig vanskelig. Han hadde det mye bedre før han fikk det svaret av foreldrene. Han er ofte deprimert og trist. Jeg ser det på han. Jeg prøver å gjøre alt jeg kan for å hjelpe ham. Jeg så han gråte for aller første gang for 2 uker siden. Den endte med at jeg trøstet han. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg mistenkte: ateist = skapmuslim.

Anonymkode: c1cdf...a31

?

Skrevet
18 timer siden, Maleficenta skrev:

Han er alt for fanatisk. Bare vent til dere gifter dere. Han kommer ikke til å være snill mot deg. Elsker religionen sin mer enn sine foreldre og deg. Det er jo sykt

Trenger ikke svar fra rasister som deg.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder jo ikke bare muslimer. Var det ikke Hareide som sa «først kristen, deretter menneske»? Tolker dette som at religionen kommer før alt.

TS, løp! For lenge siden. 

Anonymkode: 3bc34...3f4

Jeg vil ikke forlate han.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer til å skape problemer for deg/dere.

Å være forskjellige er normalt, å ha så forskjellige religioner går som regel ikke bra. Han ber deg nå om å konventere... en dag kommer han til å kreve det! Hva med evt barn i framtiden? Vil du godta at barna dine blir muslimske, omskjæres osv? Tenk deg godt om.

Jeg var i mange år sammen med en med en annen religion, dette var uten problemer i starten, men ble en daglig diskusjon senere... det ble rett og slett jævlig. Denne mannen var ortodoks, så ikke så forskjellig fra protestanter, men allikevel ble dette etterhvert ødeleggende for oss. 

Anonymkode: e891b...554

Jeg vet at min kjære ALDRI kommer til å presse meg. Jeg har ikke et problem hvis barna våre blir muslimer. 

Skrevet
17 timer siden, exictence skrev:

Du elsker høyt. Men tenk etter, er det ham eller er det drømmemannen i dine tanker du elsker? Er han du ser for deg som drømmemannen, han som er din kjæreste? 

Tenker jo egentlig at det er et rart spørsmål å stille. Ville aldri stilt et sånt spørsmål selv, men sikkert fint at du gjorde det. Svaret var jo ille, og burde få deg til å sette spørsmål til deg selv om det egentlig er så lurt å involvere seg videre med ham.

Kan forstå at det er en stor sorg å gå fra/miste det du virkelig trodde var den store kjærligheten. Men det er ikke verdt å forbli i et forhold som ikke er godt og motsatt av det du håpet og trodde på. Sorgen blir mindre med tiden.

Også veldig merkelig å si.

Da kan du si :

"Jeg har tenkt på det du sa med at jeg bør vurdere forholdet vårt på nytt hvis jeg har problemer med din tro. Jeg føler at jeg ikke har problemer med at du tror, men jeg føler ikke at jeg har din tro.

Jeg vil godta, og ser på det som en selvfølge at jeg respekterer din tro, akkurat på samme måte at jeg ser på det som en selvfølge at du respekterer at jeg ikke tror.

Hvis det ikke er mulig for deg å være i et slikt forhold, så er det veldig leit, men da må forholdet bli slutt".

Jeg elsker han. Han er den rette for meg. Han har alltid vært der for meg. Respektert meg. Trøstet meg når jeg har hatt det vanskelig. Han er med andre ord også min bestevenn. Han er min soulmate. En jeg kan dele alt sammen med. En som ikke dømmer meg. Det som gjør vondt er at foreldrene hans kan ikke vite om meg. Det er trist når du må lyve for å være sammen med jenta du elsker.

Skrevet
17 timer siden, Kaisada skrev:

Han elsker islam mer enn deg og foreldrene sine.... hvordan blir det når dere får barn og han setter religionen først? Du kan nok bli stående alene med barna og må oppdra de på en måte som han mener er riktig. Noe sier meg at du kommer til å føle deg ensom, for du kan nok ikke være med de gamle vennene dine. Hvordan tenker om det?

Han er ikke som du beskriver. Jeg kommer til å føle meg ensom uten ham. Jeg kan være med de gamle vennene mine. Hvorfor dømmer du på den måten? Trenger ikke tanker fra en rasist som deg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke som du beskriver. Jeg kommer til å føle meg ensom uten ham. Jeg kan være med de gamle vennene mine. Hvorfor dømmer du på den måten? Trenger ikke tanker fra en rasist som deg.

Om det er ekte kjærlighet hadde han konvertert fra hans religion til kristendommen eller selv bitt ateist. Det at han bryr seg så mye om religionen sin sier mye, og som regel starter alle problemer etter folk er gift. Det er da han kommer til å visse sitt sanne jeg.

Anonymkode: 6461e...219

Skrevet
16 timer siden, O.G. skrev:

Du slår opp med denne hykleren. Islam forbyr sex før ekteskapet strengt, men her driver denne mannelige muslimen og puler en vantro. Han er ikke en god muslim, det er bare noe han sier for å få overtaket på deg. 

Ikke fortell meg hva jeg skal gjøre. Du kan komme med forslag ja. Hvem har sagt at vi har hatt sex? Han er jomfru. Ikke svar tilbake. Du er en liten rasist.

Skrevet
16 timer siden, commeilfaut skrev:

Har du tenkt å være en hykler av en ateist og late som du tror på noe du tror på for å tilpasse deg kjæresten din, eller har du lyst til å leve et ærlig liv med noen du vet elsker deg som du er?

Han elsker meg som jeg er. Han er den snilleste personen jeg har møtt. Det er lett for deg å si. Jeg vil bli knust hvis jeg forlater han. Han var der for meg når jeg hadde det vanskelig en periode. Jeg må være der for han. 

Skrevet
13 timer siden, Sirkelen skrev:

TS, du må stå opp for deg selv og din egen fornuft. Til syvende og sist er det alt vi har, og det må vi aldri gi opp. Jeg forstår du elsker ham, men du må også ha et realistisk syn på hva virkelig religiøs tro er. Det preger hele ens verdensbilde, det er ikke noe man legge bort. Du bør også sette deg inn i islams kvinnesyn. For en kvinne burde det være utenkelig å konvertere til denne religionen, ut fra ren og skjær selvbevaring som individ.

Jeg tror ikke dette forholdet har noen fremtid, dessverre. Dere har altfor forskjellig syn på virkeligheten.

Jeg trenger ikke opplæring i Islams kvinnesyn fra en som ikke er muslim og leser alt på resett.no! Du kan ha din mening.

Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

Dump. Dette kommer til å gå rett til helvete.

Hvorfor?

Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

Nei, han elsker å dominere deg og styre deg. Og han vil bare bli mer og mer dominerende, og han vil tvinge deg til å underkaste deg mer og mer.

Kan du og dine venner her holde dere på document.no eller resett.no? Du vet ingenting om min kjære!

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp kjæresten din umiddelbart! Ferdig snakka.

Anonymkode: 93e7c...21d

Er det alt du sier? 

Skrevet
7 timer siden, megda skrev:

sorry, men han er en slave som har fått stockholm syndrom. bruk hodet ditt og tenk istedenfor å underkaste deg en religion og en mann for å gjøre han glad. ha litt respekt for deg selv

Hæ? Hva skal det bety? Han krever ikke at jeg konverter. Herregud.... Hvor dum kan man bli? Synes du at det er greit å forlate en mann som har gjort så mye for deg?

Skrevet
6 timer siden, Klossmajor skrev:

Jeg ser ikke noen automatikk i at tro på en form for guddommelighet trenger føre til noe nærmere forhold til dette enn til dine nærmeste omgivelser. De abrahamittiske religionene legger riktignok opp til et forhold til en gud som stiller krav om å sette religionen og dens regler i sentrum, men det behøver ikke nødvendigvis være sånn.

Det er foreldrene hans....

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂🤣

Anonymkode: 94ba9...ae4

Er det morsomt? Har ikke dine foreldre lært deg respekt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...