AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Har en tilfreds 6 åring som innimellom sier at han vil være barn for alltid. Sier det egentlig ganske ofte. Husker sånn vagt at jeg også sa det som lita, og at mamma svarte "ja bare vær barn så lenge du kan" Hun fikk meg til å føle at det var kjipt å være voksen, fordi hun sa det mens hun "offet seg". Når mitt barn har sagt det så sier jeg alltid "der er kjekt å være barn og det er kjekt å være voksen" Hva svarer evt dere? Og har dere barn som sier sånt, "at de ikke vil bli voksne, men barn for alltid "? Anonymkode: 4f226...b71
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Her er det omvendt. Snart 6 åring som ikke vil være barn, men voksen.. Anonymkode: b98c0...144
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg svarer veldig ærlig på dette uten noe skuespill. "Du skal få være barn så lenge at du blir lei." Jeg offer meg ikke, men er ærlig å sier at de voksne ser ut som stressa stukne griser der de løper rundt å tror de har skjønt poenget. Barn er så ufattelig smarte og vi voksne har så mye å lære av barn sitt humør og lek. Anonymkode: 5940d...d32
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer veldig ærlig på dette uten noe skuespill. "Du skal få være barn så lenge at du blir lei." Jeg offer meg ikke, men er ærlig å sier at de voksne ser ut som stressa stukne griser der de løper rundt å tror de har skjønt poenget. Barn er så ufattelig smarte og vi voksne har så mye å lære av barn sitt humør og lek. Anonymkode: 5940d...d32 Men fører ikke det til at barnet sitt gruer seg til å bli voksen da? Veldig enig i at vi voksne har mye å lære av barna! De lever her og nå.. ❤️ - ts Anonymkode: 4f226...b71
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 "jeg forstår at du ikke vil, det ville ikke jeg heller, men når voksentiden nærmet seg, gledet jeg meg" "du kan fortsatt gjøre morsomme ting når du er voksen, eneste forskjellen er at du får bestemme selv hvor lenge. Anonymkode: 6ec92...1d7
Arkana Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 Det er helt normalt. Ettersom barn blir eldre ser de at voksenlivet innebærer en del ting som de kanskje ikke synes er så gøy. Ved et slikt utsagn hadde jeg rett og slett spurt hvorfor de tenker slik og snakket videre ut fra hva de svarte. Som vi alle vet innebærer tross alt voksenlivet mye moro og privilegier man ikke har som barn, og det kan jo være fint å formidle videre til et barn som ikke forstår poenget med å bli voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en tilfreds 6 åring som innimellom sier at han vil være barn for alltid. Sier det egentlig ganske ofte. Husker sånn vagt at jeg også sa det som lita, og at mamma svarte "ja bare vær barn så lenge du kan" Hun fikk meg til å føle at det var kjipt å være voksen, fordi hun sa det mens hun "offet seg". Når mitt barn har sagt det så sier jeg alltid "der er kjekt å være barn og det er kjekt å være voksen" Hva svarer evt dere? Og har dere barn som sier sånt, "at de ikke vil bli voksne, men barn for alltid "? Anonymkode: 4f226...b71 Er det noen spesiell grunn til at du avfeier barnet? Jeg tenker jo at barns utsagn er en invitasjon til samtale. Når du ikke stiller noen spørsmål eller funderer sammen med det så avfeier du den invitasjonen. Mye bedre å spørre hvorfor det - det ville du jo gjort med en hvilken som helst voksen. Når noen sier "jeg vil ikke" så er det jo normal høflighet å ta invitasjonen dette er til en samtale ved å undres på hvorfor. Anonymkode: f8542...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 Hvordan er ditt voksenliv? Gjør du noe for deg selv? Har du besøk av dine venner, gjør du noe som du synes er gøy? Jeg har foreldre som har ltt sosial angst,og som begge trives best hjemme i sin egen stue. Jeg ville IKKE bli voksen. Det være voksen så jo gørrkjedelig ut! Jeg så for meg at jeg skulle ha det greit så lenge jeg var barn, og at når jeg ble voksen ville jeg måtte begynne å jobbe. Å jobbe så jeg på som noe man gjorde a plikt for å tjene penger, jeg forsto overhodet ikke at det er mulig å trives i jobben sin. Jeg kan fortsatt huske hvor overrasket jeg ble da jeg selv var ung voksen, og oppdaget at andre voksne folk faktisk gjorde ting, og var sosiale med hverandre. Anonymkode: 05ed4...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå