Gå til innhold

Han er for trøtt for sex - og jeg er desp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og samboer har straks vært sammen ett år. Vi har egentlig et veldig bra sexliv - altså vi har lært å kjenne hverandre, sexen er kjempe bra og alt det der.. 

Det er bare det at det ikke blir ofte nok.. 

Og jeg føler jeg blir den som maser.. 

Han har en fysisk krevende jobb og begynner tidlig hver morgen så skjønner han er sliten i ukedagene - men jeg har aldri vært borti menn som ikke orker litt sex.. Er ikke sånn at vi ligger i flere timer. 

Han har sagt at i ukedagene må det bli før kl 22. Noe jeg føler blir veldig stress å ha et tidspunkt å holde - det blir liksom ikke riktig å planlegge det på den måten. 

I helgene er han med og tar initiativ, men i ukedagene er det jeg som må mase. 

Jeg tenker at annenhver dag burde i alle fall gå greit - men jeg har kanskje et større behov enn hva han har. 

Hvordan løser dere det? 

Jeg blir jo bare liggende våken, kåt, frustrert og en egentlig en smule lei meg. 

Anonymkode: 2d339...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere ikke har barn, burde det da la seg gjøre å starte med en god middag og så er det mange timer til kl 22.
Hvis han må opp tidlig, så er det vel ikke umulig at han har hatt noen opplevelser hvor sexen bikket midnatt og han stod opp kl 05-06 og hadde en dårlig dag etterpå.

Du sier "fysisk krevende" jobb, men det kan jo også hende at han hvis han jobber på anleggsområde, er maskinfører eller noe har opplevet at han var ukonsentrert på jobb og at noe farlig kunne skjedd.

To lystne unge (?) mennesker og mange timer i uka. Det burde jo la seg løse utenfor de kjernetimene hvor han selv sier han trenger søvn.

Og så har dere fremdeles lørdag og fredag kveld.

Det er også bra at han er bevisst på sine behov. Spesielt i håndtverkerbransjen synes iallfall jeg at jeg ser en uheldig tendens i at de blir pushet mye på jobb og heller blir langsomt miserable, hvilket går utover forholdet uten at noe så enkelt som søvn er kommunisert.

• Liker 9
Skrevet

Trenger vel ikke å planlegge akkurat når på kvelden dere skal ha sex? Han har sagt før kl 22. Prøv i god tid før det hvis du har lyst på.

Når det er sagt så er det helt normalt at sexlivet varierer, og dabber mer av ettervært når man har vært sammen en stund. I perioder vil det kanskje være sex omtrent hver dag, en annen periode omtrent annen hver,eller hver tredje, og det hender også at det uteblir flere dager også.  

At han er sliten og ikke orker etter kl 22 på kvelden er en god grunn. Han skal sikkert opp tidlig, og søvn er viktigst. Han viser jo interesse for det mer i helgen som du sier, og han er også åpen for sex tidligere på dagen.

Det verste du gjør her er å mase. Han får ikke noe mer lyst av mas. Du får nesten ha sex når dere begge har lyst og det passer. 

• Liker 3
Skrevet

Søvn og hvile er vel viktigere enn at du skal ha kuk? 

Eller mener du han skal gå som en zombie på jobb bare fordi du ikke kan tilrettelegge deg hans tid for søvn? 

Anonymkode: f3edc...d08

• Liker 3
Skrevet

Hei

Jeg er kvinne og kjenner meg igjen i mannen. Jeg må opp seks hver morgen (også helger) og det er tunge dager når jeg og kjæresten har sex etter ti på kvelden. 

Anonymkode: 3d7d5...a61

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er kvinne og kjenner meg igjen i mannen. Jeg må opp seks hver morgen (også helger) og det er tunge dager når jeg og kjæresten har sex etter ti på kvelden. 

Enig, er det samme her. Hvis samboer hadde krevd at jeg skal sitte lengre oppe bare fordi hun ønsker å kjenne meg i henne senere så er valget enkelt.. Da blir det ikke noe på henne. 

Søvn er viktigst 

Anonymkode: f3edc...d08

• Liker 4
Gjest Hildur70
Skrevet

Kan ikke han få hvile i uka da? Ha sex feks en ukedag og så kose ekstra i helgen? Mas er ikke attraktivt og fører sjelden til noe positivt

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og samboer har straks vært sammen ett år. Vi har egentlig et veldig bra sexliv - altså vi har lært å kjenne hverandre, sexen er kjempe bra og alt det der.. 

Det er bare det at det ikke blir ofte nok.. 

Og jeg føler jeg blir den som maser.. 

Han har en fysisk krevende jobb og begynner tidlig hver morgen så skjønner han er sliten i ukedagene - men jeg har aldri vært borti menn som ikke orker litt sex.. Er ikke sånn at vi ligger i flere timer. 

Han har sagt at i ukedagene må det bli før kl 22. Noe jeg føler blir veldig stress å ha et tidspunkt å holde - det blir liksom ikke riktig å planlegge det på den måten. 

I helgene er han med og tar initiativ, men i ukedagene er det jeg som må mase. 

Jeg tenker at annenhver dag burde i alle fall gå greit - men jeg har kanskje et større behov enn hva han har. 

Hvordan løser dere det? 

Jeg blir jo bare liggende våken, kåt, frustrert og en egentlig en smule lei meg. 

Det ER gfaktisk sånn i et forhold, ts, at en ender opp med å planlegge ganske mye. Du setter helt bevisst av tid til ting som "middag" "dusje før jobb", "rekke t-banen 7.30" og "trening 18.45".

Hvorfor opplever du det som mer stressende å sette av tid feks "21.00 - sex" enn alt det andre du setter av tid til? :klo:

Alt en ikke setter av et tidsbudsjett til som voksen ender opp i kategorien "ting jeg ikke har tid til" - altså ting du har (plenty) med tid til, men ikke gidder planlegge og prioritere. Så sett av tid. Som han påpeker - før 22.

Anonymkode: 8da0b...3d7

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Samme her. Det vil si, i helgene kan jeg småslumre til åtte eller ni, kommer litt an på når barnet vårt på tre år våkner, og om hun godtar en times netflix på mobilen. Jeg er klar for å ta kveld senest kl 23. Han avslutter oppussing/hobbyer kanskje 22.30, skal dusje og spise, se på tv og slappe av... Og SÅ vil han gjerne ha sex, slik at endorfinene/godfølelsen fra utløsningen kan hjelpe ham med å sovne. Og vips, så er klokka nærmere 1 på natta...

Hvis han ikke vil "planlegge sex på den måten", må jeg da gjøre det, hvis vi skal snu på det? Legge meg og sove litt sammen med barnet, stå opp igjen for å bli klar for dusjing, tv og sex når han føler for det? Da er det ikke alltid jeg sovner godt til igjen før nærmere 2-3 på natta. Da kommer jeg meg aldri opp kl seks, slik jeg ideelt sett burde gjøre. (Nå har jeg en lav stilling med fleksibel arbeidstid, så ingen lider noe nød pr i dag. Men hadde jeg hatt en jobb der jeg skal begynne kl åtte og må levere i barnehagen først, hadde det ikke gått.) 

Anonymkode: ab557...f0c

Skrevet

TS her. 

Jeg skjønner såklart at søvn er viktigst. Og han får jo sove. 

Jeg har to barn fra tidligere - så jeg gjør alt der. Også er det å ha middagen klar når han kommer hjem, vaske, rydde opp etter middagen osv. Da går han gjerne å legger seg i mens. Står kanskje opp for litt TV titting igjen rundt kl 21. Da blir han ofte sittende til over 22. Om jeg da spør om vi ikke heller skal kose oss litt så sier han kanskje ja, men så drøyer han tiden og når vi da kommer i seng så finner han ut at han er for trøtt og bare sovner. 

Jeg prøver å legge opp slik at han skal få mest mulig hvile med å gjøre alt hjemme og tilrettelegge men ser jo at det aldri går med et sånt tidsskjema. 

• Liker 1
Skrevet

Ut fra egen erfaring er den middagsluren alt for lang, og fører til at han egentlig ikke orker noe særlig før det er på tide å legge seg igjen. Og jeg kan ikke helt se for meg hva mer du kunne ha gjort heller. (Annet enn å kanskje suge ham våken, hvis det er noe han liker? Min syns det er den aller beste måten å bli vekket på. Ikke at jeg syns du burde gjøre det, han må nesten ta litt ansvar for egen energi også.)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra egen erfaring er den middagsluren alt for lang, og fører til at han egentlig ikke orker noe særlig før det er på tide å legge seg igjen. Og jeg kan ikke helt se for meg hva mer du kunne ha gjort heller. (Annet enn å kanskje suge ham våken, hvis det er noe han liker? Min syns det er den aller beste måten å bli vekket på. Ikke at jeg syns du burde gjøre det, han må nesten ta litt ansvar for egen energi også.)

Om han først har sovnet og jeg begynner å ta på han dytter han meg bare bort og snur seg.. Da må jeg vente noen timer til han har sovet litt.. Og jeg trenger søvn jeg også så det funker ikke.. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. 

Jeg skjønner såklart at søvn er viktigst. Og han får jo sove. 

Jeg har to barn fra tidligere - så jeg gjør alt der. Også er det å ha middagen klar når han kommer hjem, vaske, rydde opp etter middagen osv. Da går han gjerne å legger seg i mens. Står kanskje opp for litt TV titting igjen rundt kl 21. Da blir han ofte sittende til over 22. Om jeg da spør om vi ikke heller skal kose oss litt så sier han kanskje ja, men så drøyer han tiden og når vi da kommer i seng så finner han ut at han er for trøtt og bare sovner. 

Jeg prøver å legge opp slik at han skal få mest mulig hvile med å gjøre alt hjemme og tilrettelegge men ser jo at det aldri går med et sånt tidsskjema. 

Nå får jeg dårlig samvittighet for å ha svart som jeg gjorde. Men det var jo ikke så mye å gå på i hovedinnlegget.

Så han er egentlig bare "tilgjengelig" fra 21 til leggetid som han selv gjør krav på som sin egentid? Og tar null eierskap til at dere skal ha voksentid sammen? Høres jo ikke bra ut for samværet. Det høres jo ut som om det er "litt" mye søvn her. Får du følelsen av at han sliter med noe i det daglige (utmattelse, depresjon, utbrenthet el) også på jobb og i andre anledninger? Eller er det mer en "gå-sakte-aksjon" akkurat når han er innenfor husets fire vegger og ser på samkvem med deg som en form for "husarbeid" og at et bedre samliv hadde vært hvis du bare lagde mat og gjorde rent?

Når han sier "det må skje før kl 22". Virker det som om han oppfatter det som deres problem eller bare ditt? Er det noe snev av savn når han svarer eller bare lesser han på med kroppspråk som sier hvor lite det passer "nå"?

"Menn fra Mars, Kvinner fra Venus" omhandler mye av dette av at mannen er i "hula si" og at han faktisk ikke er sur på deg selv om han melder seg ut i halvannen times tid. Men tingen er da at han ikke vet hvor sårt han har vært savnet og skal bare tas godt imot når han kommer "ut". Men dette du beskriver høres ut som noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Han burde prioritere dine behov. Ellers kommer han til å miste deg. Ingen gidder å være i et forhold over tid der grunnleggende  behov ikke blir tilfredsstilt. 

Det finnes nok av kvinner og menn i din situasjon som gjerne stiller opp og tilfredsstiller en som trenger det. Og en slik situasjon tror jeg de fleste er enig i at man burde unngå. Hvis man er glad i personen man er sammen med. Hvis ikke bør en gjøre det slutt å finne seg en annen. 

Anonymkode: e4fa3...2c6

Skrevet

Dere får vel ta dere en runde i senga før middag, da? Er det så vanskelig? Det MÅ ikke skje kun når dere har gått til sengs for kvelden, rett før dere skal sove. Dårlig fantasi hvis du tror det er sånn det må skje.

Nei, ta dere en runde nå og da til våkne tider på døgnet. Så er det bare å sovne når kvelden kommer, uten at du behøver å mase når han er overtrøtt.

Anonymkode: df2fc...416

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere får vel ta dere en runde i senga før middag, da?

Eller på morgenen. Ingen ting er som et deilig morraknull. 

Anonymkode: e4fa3...2c6

Skrevet

Høres ut som et rullende mareritt. Sex skal være spontant og lystbetont. Hadde min kjæreste begynt på denne måte, hadde jeg gått fra henne på dagen.

Anonymkode: f5e16...9b0

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får vel ta dere en runde i senga før middag, da? Er det så vanskelig? Det MÅ ikke skje kun når dere har gått til sengs for kvelden, rett før dere skal sove. Dårlig fantasi hvis du tror det er sånn det må skje.

Nei, ta dere en runde nå og da til våkne tider på døgnet. Så er det bare å sovne når kvelden kommer, uten at du behøver å mase når han er overtrøtt.

I en hverdag med barn tilstede er ikke det så lett. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om han først har sovnet og jeg begynner å ta på han dytter han meg bare bort og snur seg.. Da må jeg vente noen timer til han har sovet litt.. Og jeg trenger søvn jeg også så det funker ikke.. 

Jeg tenkte mer på det som en måte å korte ned middagsluren på. Men det utgår jo uansett mtp barna og at han avviser i søvne. Da tror jeg heller at MuffinStud er inne på noe i sitt innlegg. 

Skrevet

Menn blir tappet på en annen måte enn vi damer etter sex. Slik som idrettsutøvere skal helst ikke ha sex dagen før de skal prestere maksimalt. 

Kjæresten min er slik som din. Og jeg vil helst ikke ødelegge hele arbeidsdagen for han pga sex. 

Prøv heller å ha sex litt før. 

Anonymkode: 6ef15...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...