Gå til innhold

Kjøpe ny vaskemaskin- trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskina er gått ad undas og jeg må kjøpe ny. Vi er tre stykk i husholdningen. Budsjett er max 11000, men kan gå et par tusen opp. Helst under 11 k. Jeg trenger råd.

Ønsker ei maskin som er bra, har variasjon i vaskeprogramm bra ullprogram, vasker rent og skyller bra. Har sett på Miele, Samsung, LD og Bosch. Hva er deres råd og tips.

Anonymkode: 3dce2...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne, som er kombinert vask/tørk. Koster nå nesten 16.000, men de har den av og til i kampanjer til halv pris. Kan anbefales, er veldig fornøyd med den:

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WD14U5E1DN/siemens-iq500-vaskemaskin-torketrommel-wd14u5e1dn?&scid=SEM6281&gclid=EAIaIQobChMI_Ombpcyz5QIVxhUYCh1DAgEiEAQYASABEgLJivD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: ea65d...402

Skrevet

Jeg mener at det ikke er nødvendig å betale så mye for en bra maskin. Rundt seks-syv er mere enn nok. 

Anonymkode: 10857...a10

Skrevet

Bosch eller miele.

Jeg jobber med å reparere hvitevarer, siemens er også bra. Men er jo samme som bosch bare dyrere utgaver.

Selv kjøper jeg kun Miele, siemens og bosch.

Miele er kongen på vaskemaskin, men du må over 10k for en ok. Kjøp en maskin med minst 8kg, aldri sentrifuger over 1000 O/min. Bruker du for eks 1600 sliter du MYE mer på maskinen.

Anonymkode: 167d8...3c8

Skrevet

Vi har en Samsung vi kjøpte til 3999 for 10 år siden som går som ei kule. Vi er 5 i familien, så den går minst en gang til dagen. Eneste jeg har å utsette på den er at den skulle vært litt større.  

Anonymkode: e4d74...9d6

Skrevet
På 16.10.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Vaskemaskina er gått ad undas og jeg må kjøpe ny. Vi er tre stykk i husholdningen. Budsjett er max 11000, men kan gå et par tusen opp. Helst under 11 k. Jeg trenger råd.

Ønsker ei maskin som er bra, har variasjon i vaskeprogramm bra ullprogram, vasker rent og skyller bra. Har sett på Miele, Samsung, LD og Bosch. Hva er deres råd og tips.

Anonymkode: 3dce2...ce8

Miele eller AEG. Begge er gode merker som har laget vaskemaskiner i mange tiår. Bosch synes jeg var dårlig på alt da vi hadde det. LG går raskt i stykker, ser du til alle maskinene av det merket som gis bort på finn.no. det samme gjelder Samsung. Ingen av disse to har drevet med vaskemaskiner så lenge som AEG og Miele. 

1600 omdreininger på sentrifuge elelr mer er det du ser etter, kortprogrammer og ullvugge. Dernest ser du etter ulike tibud og sammenligner maskiner og pris. Søndag kveld kommer det nye tilbudsaviser, så om du finner noe nå, må du enten handler i løpet av morgendagen eller vente til neste ukes tilbud. 

Anonymkode: f87d6...460

Skrevet

Vi har bosch serie 8,logixx. Stillegående, børstefri motor. Hatt den i 8 eller 9 år. Ikke vært noe trøbbel med den. 

Anonymkode: 69f8d...d7a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bosch eller miele.

Jeg jobber med å reparere hvitevarer, siemens er også bra. Men er jo samme som bosch bare dyrere utgaver.

Selv kjøper jeg kun Miele, siemens og bosch.

Miele er kongen på vaskemaskin, men du må over 10k for en ok. Kjøp en maskin med minst 8kg, aldri sentrifuger over 1000 O/min. Bruker du for eks 1600 sliter du MYE mer på maskinen.

Når du jobber innen bransjen så er du forpliktet til å fremsnakke enkelte merker, ergo ville jeg sett langt bort fra dine anbefalinger, da de ikke er upartiske. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du jobber innen bransjen så er du forpliktet til å fremsnakke enkelte merker, ergo ville jeg sett langt bort fra dine anbefalinger, da de ikke er upartiske. 

Selger ingenting, kun reparering. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de vel ikke, kan være selvstendige næringsdrivende. 

Største tullet jeg har hørt på år og dag. 

Anonymkode: 69f8d...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...