oysterlover Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg har lagt merke til at mange damer snur seg brått mot meg når jeg går bak dem. Jeg kan gå opptil 100 m bak. Dette har forundret meg en del. Jeg tror ikke at damene kan 1. høre meg eller 2. lukte meg, så det interessante spørsmålet er da hvordan de oppfatter at jeg er der. De snur ofte hodet en gang og en gang til bekreftende. Jeg må tilføyet at jeg er svært maskulin, og jeg kan ikke sikkert si om mine observasjoner gjelder alle menn. Noen som har noen interessante teorier her, snakker vi om en ukjent sans?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Ja hvis det er en mørk kveld jeg går alene ute så får jeg en sjette sans... Anonymkode: e3208...258 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg scanner alltid omgivelsene dersom jeg går alene for eventuelle trusler. Eventuelle trusler er som regel menn (ikke så mange bjørner i byen). Dette blir jo en del av rutinen til damer, så man snur seg ofte (gjerne ubevisst). Dersom en mann er i nærheten, må man snu seg flere ganger for trusselvurdering. "Ser dette ut som en gal voldtektsmann, eller bare en fyr på vei til butikken?" Anonymkode: 574fe...c26 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg snur meg ofte og dersom det går en mann bak hadde jeg pilt inn og gjemt meg er sted helt til han hadde passert. Anonymkode: 64c51...ed1 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 Enig med alle over. Trusselvurdering på gata skjer daglig fra min side, bortsett fra i en veldig befolket gate. Trist, men sant. Anonymkode: 30e4c...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 Angst er en godt kjent sans, altså ingen ting ukjent her. Anonymkode: c81b4...638
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 Etter to voldtekter av menn så har jeg utviklet en 6. sans på menn i omgivelsene ja! Og har sluttet å gå steder hvor jeg kan risikere å bli alene med en mann.. Anonymkode: 2021b...4c4
Hr. Aktiv Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 Trodde dette var noe alle med litt sunn fornuft gjorde jeg. Å sjekke omgivelsene når de ferdes. Det har reddet meg en gang da jeg gikk hjem fra byen alene. Hadde jeg bare ruslet i min egen lille verden hadde de to klart å tatt meg lett, men nå skjønte jeg noe var i gjære så de fikk en smertefull påminner om at ikke alle er like enkle å gjøre til offer. 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 En del av trusselvurderingen de fleste kvinner gjennomfører når de er ute og går ja, vil jeg tro. Anonymkode: 5a60c...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 Og dette spør du om under seksualitet? Nei, kvinner har ingen sjette sans. De snur seg for å sjekke om de er alene og hvem som eventuelt går bak dem. Første øyekast: Mann. Neste øyekast: Er han en trussel? Hadde du vært en kvinne med barnevogn, eller eldre dame med trillekoffert, eller en tenåring med skolesekk, hadde blikk to vært unødvendig. Anonymkode: fe6cb...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg føler alltid om noen går bak meg, og snur meg for å se hvem... Jeg har generelt alltid følt veldig sterkt når noen kikker på meg... jeg kan gå bortover en vei, kjenne at noen ser på meg, kikke opp i 5.etg på en blokk og rett på et vindu, der står det som regel en «Olga» og kikker på meg... Jeg kan kjenne dette på en buss også feks... noen står sløvt på en bussholdeplass og henger, kikker ikke på meg for at jeg er så attraktiv, men bare står å kikker på meg som sitter på bussen... jeg kjenner det, så veldig godt... snur meg rett mot de og ser de rett i øynen, veldig mange som skvetter av dette... men jeg tror ikke jeg er unik på noen måte, jeg tror de fleste av oss har disse «evnene» det er bare ikke så mange som kjenner på det kanskje? så for min del handler det ikke om menn, men at jeg generelt kjenner at folk glor/ser på meg... Anonymkode: 631ea...e23
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 En ting til... dere som ikke har prøvd... prøv å still dere i et vindu, litt høyt opp noen etasjer... (om dere bor i by da, eller er et sted med mange folk, kanskje ikke så stas å stå i et vindu i en hage på Toten🙈) og se hvor mange som ser rett på dere. Det er overraskende mange som kjenner dette... Anonymkode: 631ea...e23 1
MuffinStud Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 ... og menn som (for anledningen) føler seg litt "maskuline" trigger nok ikke mindre på trusselradaren. Tror vi menn egentlig ikke har hatt denne opplevelsen siden vi var små på barneskolen. Hvordan det er at du er helt prisgitt en fremmed det øyeblikket du er alene med vedkommende. Og hvor kreative slike predators er både for å skape anledningene hvor de er alene. Hvordan det er å ikke vite om noen de hyggelige og feststemte menneskene rundt som helst ville sett deg bevisstløs så de kunne benyttet seg av kroppen din. Hvordan det er å bytte til løpesko før du begir deg på hjemveien. Såkalte night stalkers, som får et regelrett kick av å gå etter kvinner og fremprovosere fryktreaksjonen. Og menn som dropper all fasade og ser på det å ta en dame som å forsyne seg på pizzabordet. https://www.scarymommy.com/twitter-thread-women-stalked-by-men/ 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Skrevet 17. oktober 2019 Forsvarsmekanisme å sondere området, spesielt hvis det er tomt eller mørkt. Overlevelse, ikke kåthet, men greit forsøk da! Anonymkode: 83a50...8d5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #15 Skrevet 17. oktober 2019 Du burde ha lagt deg mye nærmere tråden du er inspirert av. Så klart det handler om frykten for overfall i det scenarioet du tegner opp. Anonymkode: 29691...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå