Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som farger håret rødt med Henna som vil vise bilde? :)

Anonymkode: 72b80...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Perelandra om jeg husker rett? Ikke sikkert hun vil vise bilde da. 

Anonymkode: a6b04...177

• Liker 1
Skrevet

Jeg har postet bilde av håret mitt i denne tråden:

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Perelandra skrev:

Jeg har postet bilde av håret mitt i denne tråden:

Veldig fint! Jeg er ute etter å få en litt mørkere farge, kan man få til det ved å farge flere ganger oppå hverandre..?  Kunne tenkt meg noe slikt som på bildet her. Utgangspunktet mitt er naturlig rødt hår, men er ganske lys.. 

maxresdefault.jpg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig fint! Jeg er ute etter å få en litt mørkere farge, kan man få til det ved å farge flere ganger oppå hverandre..?  Kunne tenkt meg noe slikt som på bildet her. Utgangspunktet mitt er naturlig rødt hår, men er ganske lys.. 

maxresdefault.jpg

Jeg har i likhet med deg en ganske lys rødfarge i utgangspunktet. Siden jeg er i slutten av 40-årene, har jeg også begynt å få en del hvite hår. 

Tror du kan få det mørkere hvis du lar fargen virke lengre, eller farger flere ganger. Selv pleier jeg å la fargen virke i ca. en time. Alternativt kan du kanskje prøve hennafarge fra Lush som er blandet med indigo ellet andre plantefarger? 

Skrevet

Jeg farget håret rødt med henna tidligere. Nå har jeg vanlig kommunefarge igjen, men jeg kan skrive under på at hennafarget hår både er sunt og vakkert. Det sliter ikke på håret slik andre farger gjør.

Anonymkode: afa33...b9a

• Liker 1
Skrevet

Her er en video av ei som viser hvordan man bruker henna fra Lush, og håret hennes fikk en mørk rødfarge. 

Skrevet

Bilde av håret mitt slik det er nå. Jeg har naturlige krøller, men hvor mye krøller jeg har varierer en del etter hvordan jeg steller håret. Det er også ganske tørt og blir lett brusete.

1069109751_2019-10-1722_16_44.thumb.jpg.524c08ec5a0988ba5d7e4f57f29d6528.jpg

• Liker 3
Skrevet
På 20.10.2019 den 3.55, Raptuza skrev:

Noen bra merker på Hennafarge?

Jeg pleier for det meste å kjøpe henna i innvandrerbutikker. Hvilket merke jeg kjøper kan variere avhengig av hva de har. Det viktigste for meg er at det er ekte henna uten tilsetning av andre fargestoffer. Alternativt hender det også at jeg kjøper på apotek eller hos Lush. 

Skrevet
På 18.10.2019 den 13.54, Perelandra skrev:

Bilde av håret mitt slik det er nå. Jeg har naturlige krøller, men hvor mye krøller jeg har varierer en del etter hvordan jeg steller håret. Det er også ganske tørt og blir lett brusete.

Vakkert! 

12 timer siden, Perelandra skrev:

Jeg pleier for det meste å kjøpe henna i innvandrerbutikker. Hvilket merke jeg kjøper kan variere avhengig av hva de har. Det viktigste for meg er at det er ekte henna uten tilsetning av andre fargestoffer. Alternativt hender det også at jeg kjøper på apotek eller hos Lush. 

Er den fra Lush like bra som de fra innvandrerbutikker? Og hvordan blir fargen innerst i hodebunnen, blir det veldig knall farge? Hvis jeg bruker kjemisk hårfarge må jeg ofte ha en tone mørkere i bunnen så det ikke skal bli for knall farge.

Skrevet
På 18.10.2019 den 13.54, Perelandra skrev:

Nydelig farge 🤩 Hva heter den fargen du har brukt her  , og merke ?

Skrevet
13 timer siden, Perelandra skrev:

Hvordan er du sikker på at den du kjøper på innvandrerbutikken er ekte henna? De har vel ikke samme kravet om merking, eller følger det ihvertfall ikke alltid. Har vurdert å kjøpe det selv, men har ikke turt på grunn av det 🤔

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vakkert! 

Er den fra Lush like bra som de fra innvandrerbutikker? Og hvordan blir fargen innerst i hodebunnen, blir det veldig knall farge? Hvis jeg bruker kjemisk hårfarge må jeg ofte ha en tone mørkere i bunnen så det ikke skal bli for knall farge.

Jeg foretrekker farge fra innvandrerbutikker. Det er lettere å blande, og mye billigere. 

Fargen innerst i hodebunnen kan bli litt lysere enn resten. Jeg synes det er vanskelig å bare farge etterveksten, og resten av håret har jo farge fra tidligere runder med farging. 

9 minutter siden, Fjelltopp skrev:

Nydelig farge 🤩 Hva heter den fargen du har brukt her  , og merke ?

Sist gang brukte jeg denne:

20191022_001413.thumb.jpg.7eeb791d22472eb42947de58a962c456.jpg

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg foretrekker farge fra innvandrerbutikker. Det er lettere å blande, og mye billigere. 

Fargen innerst i hodebunnen kan bli litt lysere enn resten. Jeg synes det er vanskelig å bare farge etterveksten, og resten av håret har jo farge fra tidligere runder med farging. 

Sist gang brukte jeg denne:

20191022_001413.thumb.jpg.7eeb791d22472eb42947de58a962c456.jpg

Tusen takk :)
Jeg er også naturlig rødhåret, og i en alder der grå hår har kommet .

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Soulless skrev:

Hvordan er du sikker på at den du kjøper på innvandrerbutikken er ekte henna? De har vel ikke samme kravet om merking, eller følger det ihvertfall ikke alltid. Har vurdert å kjøpe det selv, men har ikke turt på grunn av det 🤔

Jeg pleier å se etter at det står Lawsonia Inermis, som er det latinske navnet på hennaplanten, på innholdfortegnelsen. Alternativt kan jeg også se etter at det står ground henna leaves. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fjelltopp skrev:

Tusen takk :)
Jeg er også naturlig rødhåret, og i en alder der grå hår har kommet .

Hvite. Rødhårede får hvite hår. Vi mangler pigmentene som gir muligheten for grå-stadiet.

Og jeg har begynt å få de selv 😭

• Liker 1
Skrevet
På 16.10.2019 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Noen som farger håret rødt med Henna som vil vise bilde? :)

Henna kan gi kraftig og dels alvorlig allerigiske reaksjoner. Tenk deg nøye om før du prøver dette ut og utfordrer skjebnen. 

Anonymkode: bf2c1...0f2

Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Hvite. Rødhårede får hvite hår. Vi mangler pigmentene som gir muligheten for grå-stadiet.

Og jeg har begynt å få de selv 😭

Ja, det er sant :)   Jeg får hvite hår , men jeg syns det er pent . Det ser nesten sølvaktig ut , veldig skinnende også .
Det er bare en stripe i hver tinning ennå, men når det har blitt over 50 %  av håret , så tror jeg at jeg kommer til å slutteå farge håret .

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henna kan gi kraftig og dels alvorlig allerigiske reaksjoner. Tenk deg nøye om før du prøver dette ut og utfordrer skjebnen. 

Anonymkode: bf2c1...0f2

Hvis det er ren henna er faren for dette liten. Derimot kan såkalte hennatatoveringer hvor det brukes kjemiske fargestoffer som ikke er ekte henna gi alvorlige reaksjoner. 

Sitat Astma- og allergiforbundet

Sitat

Den rødbrune hennafargen er i utgangspunktet ikke et problem – den gir sjelden allergi.

https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/ferietips-og-reiserad/hennatatovering-kan-gi-allergi/

Endret av Perelandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...