AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 det har kommet frem informasjon om at et barn får frokost hver morgen når det er hos sin far, men veldig sjelden når det er hos mor. Dette var ny informasjon for far, og mor ble pinlig berørt da barnet sa dette høyt og tydelig i en forsamling, men la skylden på barnet som var oppe så lenge og derfor ikke kom seg opp om morgenen... hvordan hadde du reagert på det? Anonymkode: 697d2...919
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Frokost er overvurdert. Anonymkode: 9ae88...736 15
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Her er det jo helt essensielt hvor gammelt barnet er. Store forskjeller på en 4 åring og en 13 åring. Anonymkode: 94d84...df7 11
Gjest Familytree Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg trenger mer data for å vite hvordan jeg skal reagere
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: det har kommet frem informasjon om at et barn får frokost hver morgen når det er hos sin far, men veldig sjelden når det er hos mor. Dette var ny informasjon for far, og mor ble pinlig berørt da barnet sa dette høyt og tydelig i en forsamling, men la skylden på barnet som var oppe så lenge og derfor ikke kom seg opp om morgenen... hvordan hadde du reagert på det? Anonymkode: 697d2...919 Gjør moren noe annet enn å ikke gi barnet frokost? Kan være at barnet synes at frokosten er mer spennende hos far enn hos mor. Anonymkode: 15c22...df2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: det har kommet frem informasjon om at et barn får frokost hver morgen når det er hos sin far, men veldig sjelden når det er hos mor. Dette var ny informasjon for far, og mor ble pinlig berørt da barnet sa dette høyt og tydelig i en forsamling, men la skylden på barnet som var oppe så lenge og derfor ikke kom seg opp om morgenen... hvordan hadde du reagert på det? Anonymkode: 697d2...919 Hvem er du oppi alt dette? Jeg hadde ikke reagert noe spesielt på dette. Anonymkode: 0b8c9...8be 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg er ikke et frokostmenneske. Klokka kan bli 10 og vel så det før vi dekker på bordet i helgene. Men om barna er sultne kl 7 nekter vi dem ikke mat. Før bhg er det best for oss at de spiser frokost der og leveres før 8. Blir ofte en banan, ei skorpe eller en gulrot før vi drar. Å ikke spise frokost betyr ikke at man sulter. Og det går helt fint å vente en liten stund hvis det skal være et trivelig, felles måltid hvor alle er klare for å spise. Anonymkode: f80cc...08f 12
Summ Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 Ungen min sa i barnehagen; «åå «Stine» mamma er så snill, jeg får is til frokost hver dag!» Flott med morsomme barn... 😂😂 men litt merkelig at moren faktisk forsvarte seg selv da, er ikke ulovlig å ta en brødskive i hånda på vei til skolen om man har dårlig tid! 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Skrevet 16. oktober 2019 Slik det høres ut for meg, får ikke barnet frokost hos mor, fordi de er for lenge oppe kvelden før, og dermed ikke kommer seg opp?!? Hvis det da funker med leggetider hos far, er det noe hakkende galt hos mor, hvis barnet er altfor lenge oppe (eller er det mor som er for lenge oppe??)! Uansett høres det ut som mangel på rutiner hos mor 😕 Anonymkode: 314e3...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik det høres ut for meg, får ikke barnet frokost hos mor, fordi de er for lenge oppe kvelden før, og dermed ikke kommer seg opp?!? Hvis det da funker med leggetider hos far, er det noe hakkende galt hos mor, hvis barnet er altfor lenge oppe (eller er det mor som er for lenge oppe??)! Uansett høres det ut som mangel på rutiner hos mor 😕 Anonymkode: 314e3...0bb Der traff du nok blink. Barnet er i skolealder og av typen som er skrubbsulten når det våkner hver morgen. Anonymkode: 697d2...919
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 5 timer siden, Summ skrev: Ungen min sa i barnehagen; «åå «Stine» mamma er så snill, jeg får is til frokost hver dag!» Flott med morsomme barn... 😂😂 men litt merkelig at moren faktisk forsvarte seg selv da, er ikke ulovlig å ta en brødskive i hånda på vei til skolen om man har dårlig tid! Nei, det er ikke ulovlig, men da må man jo gi barnet en brødskive i handa, ikke sende det uten mat på skolen. Det går jo ut over konsentrasjon og humør.... Anonymkode: 697d2...919
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Skrevet 17. oktober 2019 5 timer siden, loveli skrev: Vil barnet ha frokost da? Ja, skrubbsulten når det våkner. Anonymkode: 697d2...919
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #15 Skrevet 17. oktober 2019 Hva vil du egentlig med tråden? Høre at folk er enig med deg i at moren er en dårlig mor? Anonymkode: 9bc93...266 27
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #16 Skrevet 17. oktober 2019 Sønnen min spiser sjeldent frokost før skolen,han hater mat så tidlig om morgenen å da kan ikke jeg tvinge han til å spise. Er samme person selv. Sønnen min kunne nok også sagt noe tull som at han ikke får frokost,selv om han selvsagt får tilbudet om det hver dag. Anonymkode: ab2f3...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #17 Skrevet 17. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du egentlig med tråden? Høre at folk er enig med deg i at moren er en dårlig mor? Anonymkode: 9bc93...266 Ja, selvfølgelig! Hvilken annen grunn skulle det være? TS er nok den superaktive og engasjerte stemoren som gjør alt så mye bedre enn barnets mor. 😅 Anonymkode: d63d3...150 15
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #18 Skrevet 17. oktober 2019 Hvorfor spør ikke bare barnet mor om frokost? Kanskje mor er narcissist og barnet ikke tørr spørre om frokost. Jeg vet om noen slike historier hvor barn er redd for å spørre den ene forelderen. Anonymkode: db4bf...d41
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #19 Skrevet 17. oktober 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du egentlig med tråden? Høre at folk er enig med deg i at moren er en dårlig mor? Anonymkode: 9bc93...266 Ja? Hvorfor ikke? Noen kan ikke si et ord skjevt før hele kg forbanner den udugelige forelderen men det kommer helt an på hvilken vei tråden tar fra starten. Slik som nå..saueflokken hr funnet ut at mor skal beskyttes og far eller stemor som startet tråden skal settes litt på plass Anonymkode: 33d1f...f45 1
Hactar Skrevet 17. oktober 2019 #20 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke ulovlig, men da må man jo gi barnet en brødskive i handa, ikke sende det uten mat på skolen. Det går jo ut over konsentrasjon og humør.... Anonymkode: 697d2...919 Hvis barnet er gammelt nok til å bestemme egen leggetid, er det vel gammelt nok til å ta seg ei skive også, med mindre barnet ikke får lov til det? Om barnet er lite ennå, tenker jeg det er uansvarlig å ikke legge det. Da utgår argumentet at det er barnets egen skyld som er for lenge oppe. Det er da mors jobb å sørge for at barnet legger seg og står opp tidsnok. Endret 17. oktober 2019 av Hactar 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå