Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen utdanning bortsett fra 1 år med skole i prosjektstyring og prosesser. 

Har jobbet meg oppover i 6 år, i 2 forskjellige bedrifter, og tjener nå 600.000 

jeg har en stressende jobb på kontor, og mye ansvar. Tenker jeg vil se om det er andre ting å gjøre, men alle jobber jeg ser- har utdanningskrav. 

Først- er 600.000 i Oslo en ok lønn? Føler alle tjener mer!! 

Hvor realistisk er det å få noe annet når det finnes så mange godt utdannede folk der ute?

Anonymkode: a9ff3...78e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen utdanning bortsett fra 1 år med skole i prosjektstyring og prosesser. 

jeg har en stressende jobb på kontor, og mye ansvar. Tenker jeg vil se om det er andre ting å gjøre, men alle jobber jeg ser- har utdanningskrav. 

Hvor realistisk er det å få noe annet når det finnes så mange godt utdannede folk der ute?

De fleste har flere år med studielån og år med tapt inntekt pga. utdanning. Så det skulle bare mangle at de tjener mer enn deg.

Det er ikke så veldig realistisk å få noe annet i din situasjon som vil gi deg ca. samme lønn som du har nå. Du mangler utdanning som er et krav for de aller fleste godt betalte stillinger, og du har ikke så lang arbeidserfaring heller. Så det er lite sannsynlig, men umulig er det jo ikke. Du bør i det minste være villig til å flytte på deg.

Anonymkode: c4152...edb

• Liker 6
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet meg oppover i løpet av 4 år. Ble rekruttert internt i selskapet som leder. Nå er jeg leder for en stor avdeling. Grunnlønnen min er 720.000, mens alle tilleggene og bonusen utgjør 140.000 i året. Altså tjener jeg 960.000 i året.

Jeg synes du burde hvertfall tjene minst 700k. 

Anonymkode: 5957c...c86

• Liker 2
Skrevet

De som ansetter ser etter den personen som er best egnet. Det er ikke nødvendigvis den som har best utdanning, eller utdanning under hele tatt. Av og til vet ikke arbeidsgiveren selv at de ønsker seg noe utradisjonelt, noe du kanskje kan by på. Mange ganger er det lurt å ta inn folk som ikke har gått i samme læra som alle andre ansatte.  

Spill på det du er god på, erfaringen din, resultater du har oppnådd. Det er ikke umulig å få en bedre jobb uten utdanning, du må bare være smart. 

Anonymkode: 33fe1...43c

• Liker 2
Skrevet

Tror kanskje dette er feil forum å spørre på dersom du mener 600.000 er lav lønn... :sprettoy: 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ansetter ser etter den personen som er best egnet. Det er ikke nødvendigvis den som har best utdanning, eller utdanning under hele tatt. Av og til vet ikke arbeidsgiveren selv at de ønsker seg noe utradisjonelt, noe du kanskje kan by på. Mange ganger er det lurt å ta inn folk som ikke har gått i samme læra som alle andre ansatte.  

Spill på det du er god på, erfaringen din, resultater du har oppnådd. Det er ikke umulig å få en bedre jobb uten utdanning, du må bare være smart. 

Anonymkode: 33fe1...43c

Tusen takk for svar :) 

håper du har rett.. 

Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Tror kanskje dette er feil forum å spørre på dersom du mener 600.000 er lav lønn... :sprettoy: 

Alle her inne svarer at dette er lavt og at de har mer har jeg inntrykk av... 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle her inne svarer at dette er lavt og at de har mer har jeg inntrykk av... 

600.000 er lav lønn. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

600.000 er lav lønn. 

Det er ikke lav lønn hvis man er barnehagelærer, sykepleier o.l. 

Anonymkode: ef48d...99f

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

600 000 er ikke en lav lønn for folk flest. Mulig det er det hvis man kun omgås aksjemeglere og tannleger. Men hvis du er relativt ung (har inntrykk av at du er det, du hadde ikke jobbet så lenge?) og ikke har utdanning, mener jeg du har en god lønn! Jeg tjener ca det samme (bittelitt mer), har doktorgrad og har jobbet i snart 15 år. Bare sånn til sammenligning. 

Det du kan gjøre, er å ta utdanning på deltid ved siden av jobben. Da vil du etter noen år kunne konkurrere om de jobbene du nå ikke når opp på.

Anonymkode: f8541...9c8

• Liker 3
Skrevet
På 18.10.2019 den 20.36, AnonymBruker skrev:

600 000 er ikke en lav lønn for folk flest. Mulig det er det hvis man kun omgås aksjemeglere og tannleger. Men hvis du er relativt ung (har inntrykk av at du er det, du hadde ikke jobbet så lenge?) og ikke har utdanning, mener jeg du har en god lønn! Jeg tjener ca det samme (bittelitt mer), har doktorgrad og har jobbet i snart 15 år. Bare sånn til sammenligning. 

Det du kan gjøre, er å ta utdanning på deltid ved siden av jobben. Da vil du etter noen år kunne konkurrere om de jobbene du nå ikke når opp på.

Anonymkode: f8541...9c8

Er ikke veldig ung dessverre. Er 34, men kom igang og begynte å jobbe sent, siden jeg har reist. 

Har jobbet i 6 år, med 1 barn inni der. 

Føler jo alle rundt tjener veldig mye og at det er så mye fokus på lønningene, men kanskje det bare er de som tjener mye som roper høyest og. 

doktorgrad er imponerende. 

Kan kanskje vurdere litt utdanning ja. Takk for innlegg :) 

Skrevet

Hvis du bare har jobbet i 6 år og er 34, har du altså brukt ca 10 år etter vgs på barn og å reise. Uten å ta utdanning. Da er 600.000 en veldig bra lønn - jeg tenker nemlig at du bør sammenligne deg med de som er 24, ikke 34. 

Anonymkode: 0b947...9fd

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...