Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som nettopp har hatt studenter og som kan fortelle meg hvor mye man får i lønn for jobben?

Skal ha studenter for første gang og finner mest informasjon om nedslag i arbeidstid i forbindelse med praksislærerjobben, men hvor mange lærere jobber egentlig mindre for å ha studenter? Alle jeg har hørt om gjør jo dette i tillegg til vanlig 100% jobb. Men blir rett og slett ikke klok på hvor mye man kan forvente å få når man ikke jobber redusert. 

Anonymkode: 34272...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har variert fra gang til gang i mitt tilfelle. Kommer an på hvor mange studenter, hvor lenge de er der, om de observerer eller underviser. Fordelen med studenter er at du selv bruker mindre tid på planlegging og gjennomføring av undervisning. Så selv om du må bruke mer tid på å følge opp studentene og veilede de, så følte ikke jeg at jeg jobbet så vanvittig mye mer enn 100%. Det er også veldig spennende å kunne sitte/stå bak i klasserommet og observere hvordan klassen er i ulike situasjoner. 

Anonymkode: 6be39...0c7

Skrevet

Det er vel ingen andre yker som ellers får ekstra betalt for å studenter. 

Anonymkode: d65fe...44f

• Liker 3
Skrevet

Våre praksislærere får 7500 kr ekstra per student (for 6 ukers praksis). Vi er i grupper på 4 studenter. 

Anonymkode: 070e6...48c

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Våre praksislærere får 7500 kr ekstra per student (for 6 ukers praksis). Vi er i grupper på 4 studenter. 

Anonymkode: 070e6...48c

Takk for svar! :) Jeg skal også ha fire studenter i seks uker, så da blir det vel noe av det samme. :) 

-TS

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen andre yker som ellers får ekstra betalt for å studenter. 

Anonymkode: d65fe...44f

Hva har det med saken å gjøre? Vi får "godtgjørelse", og det er mye jobb som kommer i tillegg til den jobben jeg allerede gjør. Det er klart jeg skal ha betalt for det! Selv om det er lærerikt og spennende, skal studentene ha ti timer veiledning utover timene de har. Dette er tid som jeg vanligvis gjør noe annet som jeg må gjøre. Dette må da gjøres på et annet tidspunkt de ukene jeg har studenter. De tar ikke over mine arbeidsoppgaver som kontaktlærer, og det er utrolig mange hver eneste dag som krever MYE tid. 

- TS

Skrevet

Vår praksislærer fikk 12000 for oss. To studenter i praksis i to uker.

Anonymkode: 43538...781

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vår praksislærer fikk 12000 for oss. To studenter i praksis i to uker.

Fire uker!! Gikk litt fort her.

Skrevet

Min arbeidsplass får ca. 10 000 for to studenter i to uker. Jeg som praksisveileder får ikke pengene, men kan kanskje få et påspandert kurs ved en senere anledning. 

Anonymkode: 68286...115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...