AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Vi har 50/50 og 3 barn i forskjellige aldre, fra småtrinnet, til mellomtrinnet og ei på ungdomsskolen. Jeg lurer på hvordan dere får hverdagen til å gå opp? Jeg er aktivt med i barnas aktiviteter og har bl.a. treneransvar. Dette medfører sene kvelder, og minstegutten er sent i seng disse dagene, da jeg ikke har barnevakt til han. Går med konstant dårlig samvittighet, og eksen stiller ikke opp for barna. Jeg føler jeg svikter på flere fronter, og det er høyt konfliktnivå mellom meg og min eks. Noen som har gode råd? Anonymkode: 6dc23...c35
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Kutt ned på antall aktiviteter pr barn og frivillig arbeid. Anonymkode: 602ee...d97 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg har ikke så mange barn som deg, men jeg er helt enig med den over meg her. Du må kutte ut fritidsaktiviteter for barna, og kutte ut det som du selv behøver å bruke tid på som trener. Det spiser av din tid med egne barn. Det er viktigst. Å skulle passe inn i A4-normen i dagens samfunn, for enhver pris.... Hva får man igjen for det..in the bitter end..? Anonymkode: 4348e...202 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Det er lov å ta pause fra aktiviteter en liten stund. Føler på det samme selv. Er midt i ett brudd selv, og dette tenker jeg en del på. Hvordan hverdagen blir for minstemann når han må være med å hente de to eldre søsknene på treninger og div. Jeg er i tillegg foreldrekontakt i idrettslaget, klasse og fau. Har nå sagt fra meg alt av foreldrekontakt arbeid for en periode, for får ikke fulgt opp med møter etc. Og det tenker jeg må være lov en periode til ting kommer mer på plass. Ellers så kan man jo prøve å samkjøre med andre foreldre. Jeg tilbyr meg ofte å kjøre til aktiviteter, og at de andre foreldrene henter, da slipper han unna en den kveld. Hadde det vært en idé? Anonymkode: 26fb0...4d8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Dere har 50/50, men eksen stiller ikke opp for barna? Skjønte ikke helt den jeg... Anonymkode: 68318...c07 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Barna må redusere sine aktiviteter til et nivå du klarer å holde. Hvordan får eksen din dette til å gå opp? Om alt er så skakkjørt så har dere vært helt blank i hodet og gitt en god F i at det handler om barnas liv og prioritert deres eget behov for annerkjennelse. 50/50 funker IKKE om dere ikke kan fylle hverandre ut og ha en god tone. Anonymkode: b18ec...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 Gjør en avtale med eksen at dere stiller opp utenom familien i den andres uker. Kjører på aktiviteter, er trener, frivillig arbeid. Så når man har barna, er man mest hjemmebasen. Anonymkode: 6dd3c...552
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har 50/50, men eksen stiller ikke opp for barna? Skjønte ikke helt den jeg... Anonymkode: 68318...c07 Da mener jeg at han deltar ikke på noen av barnas aktiviteter, ikke på skolemøter, dugnad osv...... Anonymkode: 6dc23...c35
Ingefær85 Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 Gå i dialog med Familievernkontoret der dere utarbeider en kontrakt, slik at belastningen blir mer jevnt fordelt. Ift. trening til barn, kan man gå inn i en avtale med andre foreldre, og at dere bytter på å kjøre på treninger osv? Jeg ville også sagt fra meg treneransvaret i denne perioden, frem til ting kommer mer på plass. Og det er ikke ALT man rett og slett kan være med på. Ikke alle som alltid kan være med på dugnad. Viktig at du prioriterer, slik at du ikke opplever høyt stressnivå over tid og det går på helsen løs. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har 50/50, men eksen stiller ikke opp for barna? Skjønte ikke helt den jeg... Anonymkode: 68318...c07 Det er da ganske normalt. De skal ha 50/50 for å unngå bidrag og føle seg rettferdig behandlet, men jobben er de ikke klar for å ta, den overlater de til mor. Anonymkode: bf3ec...537
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 Skal han ha 50/50 får han jaggu følge opp 50/50 også! Greier han ikke det, får dere endre fordelingen til det han greier/gidder! Anonymkode: 4c6fa...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå