Gå til innhold

Datteren min ble nesten dratt inn i en bil i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde en forferdelig skummel episode med datteren min 8 år på vei hjem fra skolen i dag. Det stoppet en bil rett ved siden av henne, døren åpnet seg, og en kraftig skallet mann kom ut av bilen, tok tak i datteren min og forsøkte å dra henne inn mot bilen mens han holdt en lommekniv i den andre hånda. Men så hørte han plutselig politisirener i det fjerne, da slapp han taket og skyndte seg inn i bilen igjen og kjørte av gårde. Datteren min løp så fort hun bare kunne hele veien hjem. Hun var livredd, stakkar, da jeg åpnet døra for henne sto hun og skalv og hulkegråt. Jeg spurte henne om hva som har skjedd, og hun fortalte meg alt sammen. Fortalte hvor livredd hun var, og at hun hylte og skrek etter hjelp mens hun ble dratt inn mot bilen. Jeg er sjokkert... Dette er noe av det skumleste en mamma kan oppleve, at barnet hennes nesten blir kidnappet. 😨 Er det virkelig så utrygt å la ungene sine gå alene til og fra skolen? Bør jeg sende datteren min til skolen alene i morgen? Dette bekymrer meg...

Anonymkode: 2df64...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde en forferdelig skummel episode med datteren min 8 år på vei hjem fra skolen i dag. Det stoppet en bil rett ved siden av henne, døren åpnet seg, og en kraftig skallet mann kom ut av bilen, tok tak i datteren min og forsøkte å dra henne inn mot bilen mens han holdt en lommekniv i den andre hånda. Men så hørte han plutselig politisirener i det fjerne, da slapp han taket og skyndte seg inn i bilen igjen og kjørte av gårde. Datteren min løp så fort hun bare kunne hele veien hjem. Hun var livredd, stakkar, da jeg åpnet døra for henne sto hun og skalv og hulkegråt. Jeg spurte henne om hva som har skjedd, og hun fortalte meg alt sammen. Fortalte hvor livredd hun var, og at hun hylte og skrek etter hjelp mens hun ble dratt inn mot bilen. Jeg er sjokkert... Dette er noe av det skumleste en mamma kan oppleve, at barnet hennes nesten blir kidnappet. 😨 Er det virkelig så utrygt å la ungene sine gå alene til og fra skolen? Bør jeg sende datteren min til skolen alene i morgen? Dette bekymrer meg...

Du postet en nesten identisk historie for noen uker/måneder tilbake, kanskje finne på noe nytt?

Anonymkode: 7e169...9df

• Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg blir bekymret av, er at du ber om råd i denne saken på KG...

Anonymkode: 898ba...9a5

• Liker 25
Skrevet

Varsle politiet hvis du ikke har gjort det allerede! 

Anonymkode: 0e600...cd4

• Liker 13
Skrevet

Om dette var sant hadde selvsagt politiet innkalt dere til avhør

Anonymkode: 7bbe5...c8b

• Liker 14
Skrevet

Dersom dette er reelt varsler du selvsagt politi og skolen. Ved denne typen hendelser er det vanlig at foreldre oppfordres til å følge barna til og fra skole/SFO, og det blir gjerne opprettet gå-grupper hvor barna går i flokk sammen med en voksen. 

Anonymkode: 87a48...86a

• Liker 15
Skrevet

Dette er ikke sant. Jeg opplevde noe lignende da jeg var 10 år. Jeg dro ikke ut alene på flere år. Var så traumatisert. Om dette hadde stemt hadde du ikke vurdert å sende ungen din alene i morgen. Pluss hun selv ville ikke ha ønsket å dratt. 

Jeg ble fulgt av forelder og noen fra skolen min til og fra skolen lenge. 

Syns også det er rart at han valgte å stikke av bare fordi han hørte sirener i det fjerne. Er vel bare å ta ungen å sette seg i bilen. 

Men igjen tror ikke på deg Ts. Hvem spørr om råd på KG istedenfor å ringe politiet å får råd fra profesjonelle? 

Anonymkode: 1ecd9...a50

• Liker 18
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Varsle polititet.

Av hensyn til datteren din skal du ikke sende henne alene. Hun er en jente, og nå føler hun seg veldig sårbar på grunn av det som skjedde.
Jeg ville prøve å få henne til å føle seg sikkert og trygg når hun går på skolen. Det viktige er komforten hennes, og jeg tror ikke hun vil dra alene i morgen.

Endret av Familytree
Skrevet

Hadde dette vært sant hadde det vært all over VG, NRK osv og den aktuelle kommunen/skolen hadde innkalt til krisemøter...

Anonymkode: d3a1c...f31

• Liker 24
Skrevet

Men hører ganske ofte om tilsvarende historier, i media, her og andre steder.

Jeg tror vi har i Norge har verdens verste kidnappere. Så mange "nesten", men ikke en eneste fullbyrdet kidnapping (som ikke er del av et familiedrama).

Så fryktelig vanskelig (som i helt umulig) kan det vel ikke være å kidnappe et  lite barn?

• Liker 3
Skrevet

Men det er vel ingen som lyver om sånt? lage en usant tråd liksom? så fjern kan man vel ikke være...

Anonymkode: ce9d7...dfd

• Liker 1
Gjest Krampus
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ingen som lyver om sånt? lage en usant tråd liksom? så fjern kan man vel ikke være...

Du må være ny her... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor spørre om råd på kg? Spørre om hun kan la barnet gå alene, hvem spør om noe dette etter en slik hendelse?  En mann klarer å kidnappe en jente på 8. Slipper ikke på grunn av sirener i det fjerne. 

• Liker 3
Skrevet

I alle dager! Hvordan kan dere si noe sånt om tråden min?! At jeg bare tuller?! Selvfølgelig tuller jeg ikke med sånt! Derfor synes jeg det er fryktelig dårlig gjort at dere nekter å tro meg! Er dere klare over hva barnet mitt har opplevd i dag, og min reaksjon da hun fortalte det?! Dere burde heller ha støttet meg! 😠

Ts

Skrevet

Om det var ett fnugg av sannhet i dette, så hadde du kontaktet politiet omgående, og ikke brukt tid på å lage en tråd på KG. Tankene dine hadde vært ett helt annet sted i flere dager enn denne tråden.

Anonymkode: 5fd8d...e8a

• Liker 14
Skrevet

TS, hvis det er slik at du forteller sannheten, kan det tenkes at datteren din ikke gjør det..? Jeg hadde selv veldig rik fantasi på den alderen, og kunne fint gjort en historie om at en bil bremset ned ved siden av meg om til at jeg nesten ble kidnappet.

Anonymkode: 740ac...7c4

• Liker 3
Skrevet

Så grusomt! Skjønner godt at hun gråt og var redd. Høres fryktelig skremmende ut! Har dere vært i kontakt med politiet, evt skolen? Lagt en plan videre? Har barnet fått noen å snakke med? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom dette er sant er det selvsagt forferdelig. Men det skurrer i fortellingen din. Det har flere påpekt allerede. Jeg får litt Donald- krim- følelse her der vi skal avsløre hvorfor innlegget ikke er ekte. Da er mitt svar: Du skriver at han «stakk av fordi han hørte politisirener i det fjerne». Hvordan kan du vite det? At det var sirener i det fjerne og at han stakk av av den grunn? Om man legger godviljen til kunne det hende din datter sa det, men et så lite barn som er i en kidnappingssituasjon enser ikke hva som skjer rundt seg. Man får som regel blackout.

Endret av Sam Jones
  • Liker 5
Skrevet

Politi og skole i det øyeblikket ungen kom inn døra hjemme! Jo tidligere, jo større sjanse for at personen fortsatt var i området!

Og nei, man sender ikke ungen alene dagen etter. Hun trenger litt tid på å bli trygg igjen.

Velger å svare seriøst, men noe skurrer her...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...