AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Hvordan kan dette være greit ? Verden er faen meg syk, å mennesker er udyr. Mishandle dyr på en så grotesk måte. Og det er helt akseptert å greit. Fordi vi skal leve lenger. Anonymkode: 6f115...c3a 4
søvnig_kvinne Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Er vi villig til å tortuerere dyr om det kan redde livet til syke barn? Er vi villig til at 20 dyr lider for at 500 millioner mennesker skal få en kur for sykdommen sin? Det er den type spørsmål som stilles. Mange mennesker hadde dødd om vi ikke hadde forsket på dyr og funnet kur for diverse sykdommer. Svaret er heller ikke enkelt. En ting er tortur av dyret i seg selv, et annet er at vi er alt for mange mennesker på kloden og sykdom kunne hjulpet oss å bli færre, men det betyr at noen du kjenner og er glad i måtte dø for det. Jeg har tenkt en del på det, og for min del har jeg kommet frem til at det ikke er greit at individer av dyr lider for at millioner av mennesker skal ha en kur for sin sykdom. Det er bare for grusom tortur av dyr til at vi kan rettferdiggjør det. Det er for grusomt at selv om mange mennesker dør, så kan vi ikke torturere dyr på den måten. Selv om jeg dør så kan jeg ikke kreve at dyr pines for min del. Livet er brutalt, og jeg vil ikke velge at uskyldige dyr skal pines for min del. Jeg ønsker ikke at andre skal lide for at jeg skal leve 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 De får betale mennesker for å delta i forsøk! Dyrene kan ikke velge selv! Og ja, forstår jo at mange fattige kommer til å gjøre det om de er desperate, men da har de valgt det selv... Anonymkode: 4309a...9f4 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Vi får håpe at det finnes noe som heter karma og at det fungerer. Stakkars forsvarsløse dyr. Anonymkode: b1041...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Hvilken video? Hva var forsøket med for å behandle? Dette gjør meg forbanna og jeg har ikke sett videoen engang Anonymkode: 16c29...9bc 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Se på VG å Dagbladet på nett. Anonymkode: 6f115...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 Grusomme bilder. Samtidig blir det noe dobbeltmoralsk over mennesker som selv har latt seg behandle av medisiner som er kommet på markedet p.g.a. tester på dyr..... Hadde kritikerne f.eks. takket nei til en livsnødvendig medisin, og heller valgt døden, hvis de hadde visst at nettopp den medisinen ikke hadde vært på markedet om det ikke hadde vært for dyreforsøk. Hva hadde dere gjort?........ Anonymkode: e6473...f03 1
søvnig_kvinne Skrevet 16. oktober 2019 #8 Skrevet 16. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Grusomme bilder. Samtidig blir det noe dobbeltmoralsk over mennesker som selv har latt seg behandle av medisiner som er kommet på markedet p.g.a. tester på dyr..... Hadde kritikerne f.eks. takket nei til en livsnødvendig medisin, og heller valgt døden, hvis de hadde visst at nettopp den medisinen ikke hadde vært på markedet om det ikke hadde vært for dyreforsøk. Hva hadde dere gjort?........ Anonymkode: e6473...f03 Dyr som allerede har blitt testet på og som er døde kan ikke reddes, så å bruke medisiner der er ok. Verre med de som plages idag og som kan boycottes. Dyr som døde for 50 år siden ser jeg på som mer ok, for de er allerede døde og medisinen eksisterer. De dyrene som dør og leve irdag for forskning som skjer nå er annerledes, de har vi mulighet til å redde
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 Noen må ta til ordet for en total boikott av Tyskland. Den groteske kulturen der må ikke få gå uten konsekvenser. Anonymkode: 940b1...f06 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen må ta til ordet for en total boikott av Tyskland. Den groteske kulturen der må ikke få gå uten konsekvenser. Anonymkode: 940b1...f06 Slik dritt skjer faktisk over hele verden altså. Ikke bare noe som foregår i Tyskland... Anonymkode: 592af...1a2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 Kan noen legge ut link? Anonymkode: 6f115...c3a
Tvist Skrevet 18. oktober 2019 #12 Skrevet 18. oktober 2019 På 16.10.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev: Slik dritt skjer faktisk over hele verden altså. Ikke bare noe som foregår i Tyskland... Anonymkode: 592af...1a2 Det skjer i Norge også.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #13 Skrevet 18. oktober 2019 Har selv jobbet med dyreforsøk. I Norge er retningslinjene veldig strenge, og fokuset på de 3 R'ene sterke. Reduction, Refinement, Replacement. Så langt som det er mulig skal man unngå dyreforsøk. Dersom man ikke kan unngå det helt skal man ha færrest mulig forsøksdyr, men nok til å at det blir rett statistisk sett. Til slutt skal man ha klare retningslinjer for hvert enkelt forsøk, slik at det blir minst mulig stress/ubehag/smerte for dyrene. Våre dyr (mus og rotter) bli brukt til kreftforskning. Fra dag 1 ble dyrene undersøkt, for å avgjøre allmenntilstand og sykdomsforløp. Dette for å unngå at dyrene ble gående syke for lenge, og lide unødig. Når vi så at dyrene ble syke ble de avlivet. Dette som har blitt avslørt i Tyskland er i en helt annen liga, og er rett og slett dyremishandling. Å etterlate blødende dyr, å slå dem er rett og slett grusomt! Skal man jobbe med dyreforsøk må man ha respekt for dyrets egenverdi og liv. Vet at en del kommer til å angripe meg for dette, men man må dessverre ha dyreforsøk til en del ting. Kreftforskning i cellekultur alene er ikke tilstrekkelig da det ikke gir noe bilde av hvordan medisinen virker i en levende organisme. Jeg gir heller en million mus kreft, enn å teste cellegift på barn. Dyreforsøk med kosmetikk derimot? Fullstendig unødvendig.. Anonymkode: d93e9...da6 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #14 Skrevet 18. oktober 2019 På 16.10.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev: Noen må ta til ordet for en total boikott av Tyskland. Den groteske kulturen der må ikke få gå uten konsekvenser. Anonymkode: 940b1...f06 Tror du skal lese deg litt opp på hva som skjer her i Norge også. 😊 i tillegg har vi Løken Gård i Østfold som aler opp/leverer dyr (hunder, katter og griser) til forsøkslaboratorier i Europa. Hjelper ikke mye med boikott av Tyskland, gitt. Selvom det som kommer frem i videoen fra Tysland er ekstra fæl. I Norge er hundene det gjøres forsøk på i narkose, og blir så avlivet direkte etterpå. Fælt det også, men det kan jo ikke sammenlignes. Anonymkode: 2f695...24c 1
_popcorn_ Skrevet 18. oktober 2019 #15 Skrevet 18. oktober 2019 Ryddet for nedsettende innlegg. _popcorn_, mod
søvnig_kvinne Skrevet 18. oktober 2019 #16 Skrevet 18. oktober 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Har selv jobbet med dyreforsøk. I Norge er retningslinjene veldig strenge, og fokuset på de 3 R'ene sterke. Reduction, Refinement, Replacement. Så langt som det er mulig skal man unngå dyreforsøk. Dersom man ikke kan unngå det helt skal man ha færrest mulig forsøksdyr, men nok til å at det blir rett statistisk sett. Til slutt skal man ha klare retningslinjer for hvert enkelt forsøk, slik at det blir minst mulig stress/ubehag/smerte for dyrene. Våre dyr (mus og rotter) bli brukt til kreftforskning. Fra dag 1 ble dyrene undersøkt, for å avgjøre allmenntilstand og sykdomsforløp. Dette for å unngå at dyrene ble gående syke for lenge, og lide unødig. Når vi så at dyrene ble syke ble de avlivet. Dette som har blitt avslørt i Tyskland er i en helt annen liga, og er rett og slett dyremishandling. Å etterlate blødende dyr, å slå dem er rett og slett grusomt! Skal man jobbe med dyreforsøk må man ha respekt for dyrets egenverdi og liv. Vet at en del kommer til å angripe meg for dette, men man må dessverre ha dyreforsøk til en del ting. Kreftforskning i cellekultur alene er ikke tilstrekkelig da det ikke gir noe bilde av hvordan medisinen virker i en levende organisme. Jeg gir heller en million mus kreft, enn å teste cellegift på barn. Dyreforsøk med kosmetikk derimot? Fullstendig unødvendig.. Anonymkode: d93e9...da6 Mus er fortsatt forskjellig fra mennesker. Når det er sagt, så har vi fortsatt spørsmålet om det er greit å la dyr lide for at vi skal redde mennesker. På samme måte kan vi spørre om det er riktig å torturere 1 menneske for å finne en kur som kan redde 100 000 mennesker. Hvor mye lidelse i andre skal vi akspetere? Vi kan nok redde mange milliarder av mennesker om vi bruker tusener av mennesker i forksning der de vil lide. Er det ok? Er det ok å la 1 menneske lide jævlig om det kan redde milliarder på sikt?
Rucula Skrevet 18. oktober 2019 #17 Skrevet 18. oktober 2019 Det er så ubeskrivelig jævelig at jeg skammer meg dypt over å være menneske 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #18 Skrevet 18. oktober 2019 39 minutter siden, Rucula skrev: Det er så ubeskrivelig jævelig at jeg skammer meg dypt over å være menneske Enig. Det gjør jorden til ett mye dårligere sted. Også er det akseptert . Det er helt greit å pine dyr fordi det bare er sånn reglene er. Jeg blir kvalm ,å kjenner jeg hater menneskeheten. Æsj. Svin er vi. Anonymkode: 6f115...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #19 Skrevet 18. oktober 2019 På 16.10.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev: Grusomme bilder. Samtidig blir det noe dobbeltmoralsk over mennesker som selv har latt seg behandle av medisiner som er kommet på markedet p.g.a. tester på dyr..... Hadde kritikerne f.eks. takket nei til en livsnødvendig medisin, og heller valgt døden, hvis de hadde visst at nettopp den medisinen ikke hadde vært på markedet om det ikke hadde vært for dyreforsøk. Hva hadde dere gjort?........ Anonymkode: e6473...f03 Vet du hva? Jeg er veganer og dyrerettighets aktivist og kjemper for alle dyrene. Ingen ting i mitt hus av sminke,hygieneartikler,vaskemidler ja du name er testet på dyr,men jeg er fullstendig klar over at mine medisiner er testet på dyr og jeg hater det,men dessverre finnes det ikke noe alternativ ennå. Og jeg ser ikke på meg selv som dobbel moralist. Skal jeg klare å kjempe for dyrene må jeg være frisk. Dobbbel moralistene er de som synes dette er grusomt,men samtidig ikke løfter en finger for å gjøre noe med det og nekter å gi slipp på sin (dyretestet) mascara Anonymkode: 892e7...fee
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #20 Skrevet 19. oktober 2019 Vi burde ALLE sammen kjøpe sminke som ikke er testet på dyr. Vet body Shop ikke tester på dyr. Er det andre som ikke tester på dyr? Anonymkode: 6f115...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå