Gå til innhold

Kraftig økning i antall seksualforbrytelser i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten tre-dobling av anmeldte saker, og dobling av siktelser, siden 2014. Hva kan denne kraftige økningen skyldes?

Skjermbilde-2019-10-16-kl.-15.11.03.png

Anonymkode: 6be5a...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skyldes sikkert menn. Mer trenger trenger vi ikke å vite , det vil bare stigmatisere.

Anonymkode: 33df7...8be

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hørt at det kommer så mange over grensa fra Sverige nå, så Danmark må sette opp grensekontroll mot Sverige. Må være svenskene sin skyld tenker jeg. Eller ny-svenskene kanskje? Ikke godt å si. Kan være ny-danskene også. Jeg tror en blanding av disse.

Anonymkode: 43c3e...367

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at det kommer så mange over grensa fra Sverige nå, så Danmark må sette opp grensekontroll mot Sverige. Må være svenskene sin skyld tenker jeg. Eller ny-svenskene kanskje? Ikke godt å si. Kan være ny-danskene også. Jeg tror en blanding av disse.

Nei. Det er sikkert fordi skjemaet politiet bruker for å registrere overgrep ble noe endret slik at tallene ikke er sammenlignbare.

Slik som i Sverige, hvor overgrep øker med nye utregninger . Egentlig har de gått ned. Uansett beviser det ingenting!

• Liker 3
Skrevet

Det skyldes selvsagt innvandring. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Det er ikke lov å treffe spikeren på hodet lenger.

2+2 er ikke 4 hvis 4 kan hende føler seg som 9. Eller glad. Eller pistol.

Krig er fred. Frihet er trelldom. Uvitenhet er styrke.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, SupaWoman skrev:

De fleste overgrep skjer i forhold, det er store mørketall. De anmeldte forholdene utgjør bare et lite mindretall sier svenske journalister.

Å hevde det skyldes innvandring er å være rasist. Det gjelder ALLE menn. Fordi det har Zara Larsson sagt. Er du uenig med henne er du en sint hvit mann. Og DET vil du ikke være...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste overgrep skjer i forhold, det er store mørketall. De anmeldte forholdene utgjør bare et lite mindretall sier svenske journalister.

Å hevde det skyldes innvandring er å være rasist. Det gjelder ALLE menn. Fordi det har Zara Larsson sagt. Er du uenig med henne er du en sint hvit mann. Og DET vil du ikke være...

I Afganistan har mannen lovpålagt rett til å voldta kona si så ofte han gidder.  I mange andre muslimske land er holdingene at man ikke kan bli voldtatt i ekteskapet  da kvinnen er mannens eiendom. Hvor store er mørketallene innenfor husets fire vegger i muslimske ekteskap tror du?   

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten tre-dobling av anmeldte saker, og dobling av siktelser, siden 2014. Hva kan denne kraftige økningen skyldes?

Økt fokus på voldtekt og at ofrene må stå frem, sammen med bedre teknologi som gjør at flere blir tatt

Anonymkode: f1bea...16a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, SupaWoman skrev:

Finnes det noen problemer som islamofobene og frepperne mener ikke skyldes innvandring?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke mange nye over grense mellom Sverige og Danmark, men er mye gjengdritt i både Malmø og København. 

https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-indfoerer-graensekontrol-fra-sverige-til-danmark

Anonymkode: b9fed...abf

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke mange nye over grense mellom Sverige og Danmark, men er mye gjengdritt i både Malmø og København. 

https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-indfoerer-graensekontrol-fra-sverige-til-danmark

Anonymkode: b9fed...abf

Som var hele poenget mitt. Det er ny-svenskene som drar på tur over grensa til Danmark og skaper rabalder.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det noen problemer som islamofobene og frepperne mener ikke skyldes innvandring?

Jeg er ikke frepper, og ikke er jeg islamofob heller. Hva det nå enn måtte være.

Jeg er derimot svært negativt innstilt til islam, og ser med skepsis på alle som vedkjenner seg slik en religion. Ser egentlig med skepsis på alle religiøse, men ser på islam som den mest giftige av alle religionene med en viss innflytelse her i verden, og blir da skeptisk til alle muslimer. Forstår ikke at de vil assosieres med slikt, må da være viktigere signaler å sende ut? 

Jeg er overbevist om at en slik økning ikke skyldes bevissthetskampanjer til voldtektsoffer, terskelen for å anmelde blir høyere, jo ferre domfellelser. Beskjeden til offer fra offer er at det ikke nytter å anmelde, og at det er helt for jævlig å stå i prosessen. 
Jeg tror heller ikke at den teknologiske utviklingen siden 2015 gir slike resultater på statistikkene. Har du holdepunkter for å mene det? Ja, en viss positiv utvikling, men ikke så ekstrem. 

Det mest nærliggende er å koble det til migrasjonskrisen, og se på den store veksten i antall mennesker med islamske holdninger, hvordan vekst i antall påvirker gjennomslaget og kontrollere de opp mot bakgrunn til påståtte og de dømte gjerningsmenn. Disse statistikkene må sjekkes ut først, så kan man ved behov se på andre teorier, om den så ikke skulle stemme.

Det er ikke mange av de store problemer vårt samfunn står ovenfor i dag som ikke har blitt økt pga innvandring. Det griper negativt inn i de fleste områder.

Anonymkode: b392d...913

• Liker 3
Skrevet

Det er større fokus på overgrep, mindre tabu å melde fra. Metoo har også åpnet for å anmelde overgrep raskere. Fler gutter og jenter har blitt obs på at slike sovevoldtekter hvor offer enten sover eller av ulike årsaker ikke kan motsette seg seksuelle handlinger. 

Anonymkode: 99474...3b1

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke frepper, og ikke er jeg islamofob heller. Hva det nå enn måtte være.

Jeg er derimot svært negativt innstilt til islam, og ser med skepsis på alle som vedkjenner seg slik en religion. Ser egentlig med skepsis på alle religiøse, men ser på islam som den mest giftige av alle religionene med en viss innflytelse her i verden, og blir da skeptisk til alle muslimer. Forstår ikke at de vil assosieres med slikt, må da være viktigere signaler å sende ut? 

Akkurat ja...

Det har vært en langt større fokus de siste årene på voldteksofrene og deres rettigheter og kvinners rettigheter, klart det har fått flere til å anmelde. Om du hadde fulgt med i mediene hadde du fått med deg at det har vært mange store saker angående dette og #metoo bevegelsen.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat ja...

Det har vært en langt større fokus de siste årene på voldteksofrene og deres rettigheter og kvinners rettigheter, klart det har fått flere til å anmelde. Om du hadde fulgt med i mediene hadde du fått med deg at det har vært mange store saker angående dette og #metoo bevegelsen.

Det er bare å forholde seg til de faktiske tallene. Antall voldtektsdømte fra ikke-vestlige land har økt 2,5 ganger på få år. Det var i 2017 nesten like mange fra disse landene som ble dømt i forhold til etnisk danske. Altså er ganske betydelig overrepresentasjon. Hvorfor så redd for fakta?

Skjermbilde-2019-10-16-kl.-15.49.45-1024x706.png

Anonymkode: 6be5a...c26

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er sikkert fordi skjemaet politiet bruker for å registrere overgrep ble noe endret slik at tallene ikke er sammenlignbare.

Slik som i Sverige, hvor overgrep øker med nye utregninger . Egentlig har de gått ned. Uansett beviser det ingenting!

😂

Anonymkode: ad681...8ca

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt sikkert, men nå syns jeg voldtekt og ødelagte liv er så grusomt at jeg heller velger å være realistisk enn å gjemme hodet i sanden.  Det blir faktisk ikke færre voldtekter hvis man gjør det.

• Liker 3
Skrevet

Her er noen fakta, så kan dere si frepper og islamofob så mye dere vil:

Avisen har også hentet inn tall om at 10 av 12 overfallsvoldtekter begås av innvandrere eller etterkommere. Disse tallene kommer fra den samme unike gjennomgangen som B.T. har foretatt av alle dommene for voldtekt fra januar 2016 til maj 2017.

(...) Av de 12, er ti innvandrere eller etterkommere av innvandrere. De ti stammer blant annet fra Makedonia, Somalia, Bulgaria, Irak og Eritrea, skriver avisen. Samtlige ti er menn.

(...) innvandrermenn som anklages for voldtekt i Sverige oftere legger skylden på kvinnen - på hva hun har på seg eller hvordan hun har oppført seg, enn det etnisk svenske menn gjør.

https://www.nettavisen.no/nyheter/bt-annenhver-voldtektsdomte-i-danmark-er-innvandrer-eller-etterkommer/3423509720.html

112 gutter og menn er dømt for gruppevoldtekt i Sverige de siste fem årene - og 82 av dem ble født i land utenfor Europa.

(...) Medianalderen (altså den midterste observasjonen) på ofrene var 15 år.

(...) De fleste domfelte hevdet i retten av det ikke var voldtekt, men frivillig.

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/gruppevoldtekter-er-fordoblet-pa-fire-ar-i-sverige/3423484084.html

Anonymkode: c5c93...829

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat ja...

Du foregår en diskusjon om begrepet islamofobi, det er et dårlig ord, rent språklig sett. 

#metoo dreier seg ikke om anmeldelser av kriminelle forhold. Det dreier seg om utilbørlig adferd, som svekker kvinner sin rolle i arbeidslivet ol.

De fleste, vet at voldtektsanmeldelser blir henlagt, an mass. De fleste vet at prosessen er uholdbar, og mørketallene øker. 

Det er den veien det går for kvinner som trenger bistand fra politiet. Det er kjempe alvorlig 😡

Anonymkode: b392d...913

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...